Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #118709:
Poslednu vetu si myslel v zmysle - Radsej nech sa cestovanie neumerne predrazi mensej skupinke, ako by malo dojst k umernemu, mensiemu, plosnemu zdrazeniu?
A ked si teda modelovo prisiel k 4%, tak myslis, ze tie 4% prinesu do kasy DPB taku rozhodujucu sumu, ze to DPB aj magistratu stoji zato tak vyrazne tym 4 % predrazit cestovanie?
Reply on: stevo #118706:
"myslim na ludi, ktorych sa to tyka a trpia, ale su stado"

Ono, keď si to tak vezmeš, to stádo asi nebude až tak veľké (a preto z neho počuť bučať na všetkých fórach akurát tak teba).
Cca 80 % cestujúcich využíva električenku. Zvyšných 20 % si delí 3 typy lístkov (najpredávanejšie sú 10 a 30 minútové), pre náš výpočet budeme počítať s pomerom 40:40:20 (pre presné hodnoty by bolo potrebné čísla z DP). Z toho nám vyjde, že 10 minútový lístok v reále používa 8 % cestujúcich. A teraz sa ťa spýtam, koľko z nich (ak neuvažujeme s existenciou tzv. šedých pasažierov) stihne počas platnosti aj prestúpiť? Preženiem a poviem že polovica. Takže zmenou tohto druhu lístka budú dotknuté 4 % cestujúcich. Ak si k tomu prirátame ešte aj 8% cestujúcich, ktorý si budú musieť kupovať miesto 30 minútového lístka hodinový (pričom nerátam s tým, že časti z nich možno bude postačovať nový 15-minútový), tak prídeme k záveru, že zmenou tarify sa zvýši cestovné pre cca 12% cestujúcich.
Ak by sa zvýšila cena plošne pre všetkých len o výšku inflácie za roky 2004-2008, postihnutí by boli všetci. Tak neviem ako to vidíš ty, ale 12 vs. 100 % je celkom slušný pomer.
Reply on: 7921 #118705:
Ja viem, ze ci je vodic dobry alebo zly nezavisi od typu vozidla. Narazal som na nieco ine...
Reply on: stevo #118706:
Odpust, ale nebudem radsej reagovat.
Reply on: S499.1023 #118627:
ved ked mas priamu trasu bez prestupu tak este aby Ti aj neprestupny listok trhal zily ?
Re #118635 Kami: To skus argumentovat Petrzalcanom, ktorym zaviedli prestupny system s argumentaciou, ze s prestupom budu cestovat kratsie. ?
Re #118653 S499.1023: Co je na tej slizkej kozenke take strasne fuj?
Re #118681 810zssk: to je dost arogantne. Ten, co musi aj na kratku vzdialenost prestupovat bude este vytrestany aj tym, ze okrem prestupu este zaplati viac ako ten, co sa vezie dalej bez prestupu. Si fakt dobry.
Re #118702 Valec: Ja mam permanentne elektricenku, ale riesim to preto, lebo ak sa ma to aj priamo hned dnes netyka, tak to neznamena, ze sa ma to nedotkne zajtra a tiez myslim na ludi, ktorych sa to tyka a trpia, ale su stado, ktore drzi hubu a krok. Koniec koncov je to nie lacny mestsky podnik a ja ako platca dani a volic sa mam pravo k tomu minimalne postavit.
Reply on: Majo #118693:
no dobri soferi s tamikmi???de si. mne raz jeden len tak pre srandu vinadal ze tam sa sedi od 12rokov a ze tam nemam co robit a celu cestu na mna cumel. mam 14!!!!!! bola to linka 34 a tam s naterom a reklamu 110r. mhd ba. cislo si nepametam. ❗ ? ? ? ?
PPP: ja som bol pod tebou v tom TAMtruse. Bus isiel zo zastavky hrobonova a jak zavrel vodic dvere na zastavke a rozbehol sa zacul som zvuk dveri a potom si upozornoval vodica. ten vodic si ani nevsimol PRENIKAVE CERVENE SVETLO na cudliku dveri. Jediny bus na kerom som to ece nezazil bol SOLARIS. ?
Reply on: stevo #118619:
Ja neviem čo to ešte stále riešiš. Ak každý pracovný deň cestuješ 2x po 10 minút (tam a späť), tak už sa ti oplatí kúpiť si električenku (2*14*21 = 588 Sk, mesačná elektr. 600 Sk), ak si takto cestoval len 1x za týždeň, mesačne zaplatíš o 56 sk viac. Naozaj ti stojí to niekoľko mesačné rozčuľovanie za túto sumu?

Mimochodom, ja som tiež z Petržalky, ale 10 minútový lístok som nikdy plánovane ako prestupný nepoužíval. Ako prestupný som ho využil maximálne pri takých reláciách, kde to bolo o málo vyhodnejšie ako peší presun a druhý spoj zastavil na zastávke pred/za nami. Príkladom je 94+80 pri ceste zo ŽST Petržalka na Kollárko.
Reply on: stevo #118619:
Ja neviem čo to ešte stále riešiš. Ak každý pracovný deň cestuješ 2x po 10 minút (tam a späť), tak už sa ti oplatí kúpiť si električenku (2*14*21 = 588 Sk, mesačná elektr. 600 Sk), ak si takto cestoval len 1x za týždeň, mesačne zaplatíš o 56 sk viac. Naozaj ti stojí to niekoľko mesačné rozčuľovanie za túto sumu?

Mimochodom, ja som tiež z Petržalky, ale 10 minútový lístok som nikdy plánovane ako prestupný nepoužíval. Ako prestupný som ho využil maximálne pri takých reláciách, kde to bolo o málo vyhodnejšie ako peší presun a druhý spoj zastavil na zastávke pred/za nami. Príkkladom je 94+80 pri ceste zo ŽST Petržalka na Kollárko.
Reply on: S499.1023 #118533:
Tlakotesnosť nie je na DB podmienka na 200 km/h a myslím, že ani na SK (WLABmee62...)
Vrútky - až budú mať naozaj voz na 200km/h, budem veriť.

TIS v polohe strely z BA do Phy...
Reply on: 810zssk #118699:
Mylis sa trochu. Na zastavke Ovsiste malokot nastupuje/vystupuje. Z Ovsistskeho nam to trva 11min, z Bulikovej 10minut, pre tvoje info Ovsiste siaha minimalne po zastavu Sustekova, ci aj Lachova neviem.
Reply on: kecho #118698:
Ovsiste - Safko za 10 minut nestihnes (podla vyhladavaca je to 13 - 14 minut). Lachova - Zochova taktiez nie (minimalne 11 minut).

A to este stale predpokladame ze ti sadnu pripoje.
Reply on: 810zssk #118603:
zmysluplné relácie Ti poviem hneď dve - po zrušení priameho spoja Ovsište-Šafko na trati Šustekova/Mlynarovičova-Farského-Šafko (84/99+95, po zrušení priameho spoja Lachova-Zochova: Lachova-Hraničiarov/Jung/Hálova-Zochova...(88+83)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ufo #118508:
Áno, to je argument. Vykapanie na prvej skúšobnej rozhodne nie.
A koľkože to vlastne stojí Herkules?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #118590:
"ako sa da pravnik korumpovat"
Napríklad tak, že si kúpiš advokáta protistrany, aby svojmu klientovi prehral spor. Ganz einfach.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #118654:
Nuž, traja sudcovia, štyri právne názory. A v štáte, v ktorom oslobodia páchateľa, pretože OBEŤ nebola upozornená na právo odoprieť výpoveď, alebo v ktorom potomka oceliarskeho magnáta za zabitie pri jazde autom bez vodičáka "odsúdia na trest" 90.000 Sk, sa skutočne možno dočkať úplne ľubovoľného rozsudku.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #118658:
Neviem, ako DPB, ale pred časom som si pozeral nejaké rozsudky v takýchto veciach a minimálne Košice či Prešov nejaké spory proti čiernym pasažierom vyhrali.
Reply on: Kubusss59 #118692:
Ako je možné, že sa Ti to stalo v Tambuse? Veď s nimi predsa jazdia len Výborní Šoféri a tým sa to stať nemôže, či nie? ? ? ? ?
Reply on: Emil1 #118689:
Mne sa to už stalo viac krát ? (v Karose, v Ikaruse, v Tambuse)
Ahojte! Mne sa tiež raz stalo že som bol na linke 83 a otvorili sa dvere! uplne pl. voz a hore kopcom! smer Patronka! Vodič hned zastavil!!! bol to Ikarus 435.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.