Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trošku OT, ale predsa niečo k veci:
"Obratisko autobusov pri Antolskej ulici navrhujú premiestniť pred hlavný vchod do nemocnice."
http://bratislava.sme.sk/c/4189502/rezervu-na-kanal-primator-vypustil.html
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6416

To by ma zasa zaujímalo, kto toto vymyslel a schválil. Miesto jednej predzvesti (ktoré máme v BA asi len na parádu, lebo dodržiava ich len minimum vodičov) zasa máme niečo, čo nemá oporu v žiadnom predpise. ?
Reply on: Mike #116980:
Nebudu tie zvysne dodane az ked sa spusti BID? Tam podla navrhu by mal DPB robit nejake linky...
Reply on: Mike #116980:
nepliest si dodane VP C 10.5 s LE CN 10.5.
Reply on: S499.1023 #116970:
Nove Conecto asi nesplna podmienku poctu vyrobenych kusov za posledne tri roky.
Reply on: geodeath #116976:
Sorov CN10.5 bude 20 a BN10.5 bude 40. Z toho CN budú: 3 biele pre autoškolu (už sú na Trnávke) a červené na: 901 (1-2 ks), 630 (1-2 ks)..zatiaľ ich je na Trnávke 5 (to je myslím všetko za tento rok). Čo s ďalšími 12timi neviem...možno 28, 29, 37 (keby nechodila k Tescu)...
Reply on: milannco #116978:
? a ja viem?! ?
Reply on: geodeath #116976:
a to kde si čítal, že všetkých 60 budú prímestské autobusy?
Reply on: S499.1023 #116975:
Ešte doplním - sadzba spotrebnej dane z benzínu bezolovnatého je 14.500,- SKK/m3, u nafty 15.500,- SKK/m3.
Už teraz ma zaujíma kam všade budú chodiť prímestské linky prevádzkované DPB s tými 60 kusmi SOR C 10.5
Reply on: aquila #116966:
S mikročiastočkami máš síce pravdu - ale každý má niečo - nafta mikročastice, benzín aromatické uhľovodíky. A nafta nie je dotovaná, spotrebnú daň má len o chlp menšiu ako benzín a je to ODPADOVÝ produkt z výroby benzínu, nie že je jej výroba drahšia ?
Reply on: Sati #116972:
Diskus fórum je fajn, ale keď sa majú diskutujúci moc "radi" alebo aj bez irónie myslené, tak je fajn sa stretnúť. Ústne sa to ľahšie chápe a hlavy sú menej horké ?
Reply on: Sati #116972:
No ja ti poviem tak, že som napísal aj ja do BA novín a bolo to tam zverejnené. Vtedy som nepredpokladal, že SOR sa nepríhlási kvôli kapacitám, ktoré by výrobu takého počtu klbákov nezvládli. Písal som to aj preto, že som neveril, že dačo iné ako SOR dojde nakoľko aj na zvyšných 6ks 25Tr sa "zabudlo" a kúpilo sa 18 zbytočných hrábčov, tak som neveril, že tentokrát zvíťazí racionálna karta.
Reply on: geodeath #116971:
no tak ale nech si ty fandovia aj uvedomia niekedy co pisu ale to je kazdeho sukromna vec ja sa do nikoho nestaram okrem jednej osoby takze len tak v skratke aj tak ja som za ustnu dikusiu ako takto ked sa to tachsie chape
Ale vidis zrazu su vsetci ticho
❗
Reply on: Sati #116968:
No nič proti ale keď sú ti ľudia tak alergickí tak nech toto fórum si spravia len pre seba, alebo nech spravia v rámci registrácie aj vstupný test na základe ktorého ne/povolia vstup do diskusného fóra. Myslím však, že admini toto fórum vytvorili preto aby sa tu zišli fandovia MHD, potom znalejší problematiky MHD a pokecali, nie aby sa vraždili pre ne/odbornosť.
Reply on: Ámos #116965:
Ty máš pocit, že to, čo je vypísané na autosalónoch, platí aj pre autobusy ? ? Však choď¨niekam k Wiesenthalovi, že chceš Citaro so šesťročným servisom zdarma ? . Ale pri googlovaní ma zaujalo, že M-B Slovakia vôbec nemá v ponuke Conecto - nové Conecto by totiž mohlo byť lacnejšie ako Citelis a splniť všetky nároky DPB - len neviem, či sa už vyrába ja v klobásovom prevedení.
Reply on: S499.1023 #116962:
tazko povedat.. v ziadnych normalne dostupnych zdrojoch to jednoznacne uvedene nebolo... v kriteriach je uvedene:

Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska kritérií
uvedených nižšie:
1. Priemerná cena za autobus – max. 60 bodov.
2. Prevádzkové náklady počas plánovanej životnosti
8 rokov = 520 000 km – max. 30 bodov.
3. Súčet záväzných cien vytipovaných ND – max.
10 bodov.

skorej si myslim ze su to "planovane" prevadzkove naklady (napr. vymena oleja stoji 10000 Sk, za dobu prevadzky N vymen oleja... naklady N*10000; a takto pre vsetky predpisane ukony).

a nazov obstaravania je "Nakup autobusov ..." a nie "Nakup a servis...".
Reply on: geodeath #116963:
NO vidis polovicku mas dobre len nechapem co ma stym spolocne ze SOR nedokaze plnit velke zakazky ked o to tu vobec neslo a nebolo to hlavne a podstatne kriterium preco sa nemohol prihlasit ❗

Ale ako vidim tak odbornikom zrazu dosla rec. A vazne je tu len par ludi co do dopravy vidia aj z druhej strany nie len z tej co si niekde precitaju ❗ ? ? ? ? ?
Reply on: Ámos #116965:
je to 6 rokov a 160tkm a plati to len pre osobaky a tusime ste veci typu vito, ale pre nakladaky su ine podmienky .. vsak to vy mercedes skrachoval 🙂
Reply on: richardhudec #116948:
co potom chudaci viedenaci, ktori maju 99% kmenovej flotily na plyn ? 🙂

detto motoricke vlastnosti .. ako bolo spominane, MHD ma priemernu rychlost asi tak 20kmh, cize ziadne rally nepotrebujes ..

plnicku tiez dobudujes raz dva .. posledny problem ..

ale asi radsej zaplatime prerabku 140 vrakos na plynaky po rokoch co ? 🙂 to bude lacnejsie 🙂

Re #116942 S499.1023: v tom sa nezhodneme 😉 ja by som naftu pre osobnu spotrebu zakazal, alebo by som dal spotrebne dane na 1t ako pri benzine a nie dotoval, vyroba nafty je o drahsia za normalnych okolnosti .. preco by sa mali takto nepriamo dotovat ? navyse je to mor europy ..

a nezacni tu argumentovat parketikelfiltrami .. zachytia sice 99% hmoty, ale len 2% mnozstva ciastociek a tie mikro su najhorsie na rakovinu pluc ..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.