Elektricka:
Silne pochybujem ze policajt bude vediet ako sa s tym jazdi, ved mu to tam bude piskat, nebude vediet co ma robit. Toto riesenie bylucujem, navyse je elektricka kolajove vozidlo, neviem si predstavit traku situaciu v ktorej by bola idealnym prostriedkom.
Trolejbus:
Este komplikovanejsie ako elektricka. Okrem sledovania jazdy treba davat pozor na vrchne vedenie, ostat hlavne pod nim!, dalej spomalovat na vrbust vedeni a pod. Navyse je trolejbus zavisla trakcia, teda je tiez obmedeny "drotmi". Situacia je podobna ako u elektricky.
Autobus:
Tak to neviem. Pokial ma dotycny policajt vodicak "D", alebo aspon "C" tak by mal byt schopny viest vozidlo typu autobus. Je vsak otazne ci vodic, dispecer alebo niekto iny bude suhlasit s tym aby policajt viedol vozidlo.
Metro:
Silne pochybujem, to je este horsi pripad ako u elekricky.
v #11479 ma byt namiesto "sucasnom ruseni bude" text "sucasnom ruseni trati ZSR bude"
(aj ked viem ide zvacsa o zastavenie osobnej prevadzky Zelenicnou spolocnostou)
tr3mp:
Radsej do rozchodu neryp. Lebo ihned dojde Si a povie ti ze metrovy rozchod nie je taky komfortny, ze ma nizsiu stabilitu, ze je drahsi na udrzbu a bla bla bla. Fakt! Tato tema tu bola na pretrase uz mnohojkrat vzdy z rovnakym vysledkom.
Viete, ze v Thajsku sa jazdi na 1000mm rozchode 120km/h? A v Juznej Afrike na 1067mm az 160km/h? Su to rychlosti v beznej prevadzke.
A keby som chcel sirit scestne zavery, tak z tohto a z toho, ze na trati Zohor - Pl. Mikulas sa chodi miestami iba 10km/h, tak poviem, ze 1000 je omnoho lepsi a rychlejsi rozchod ako 1435mm Srandujem, ale podobne divne vyvody na zaklade len casti faktov sa uz v diskusii objavili ...
Otravena MHD>
tie 21 vynechavaju kvoli tomu, ze v opacnom smere (rozumej na Nivy) su zapchy. A tak sa stane ze 21, ktora ma ist z Legionarskej do DNV o 7:08 nestihne prist nacas na Nivy a otocit sa napat!!! A v tych zapchach sa zvycajne 21 dobiehaju kedze maju 5min. interval. A tak potom idu zasebou aj do DNV.
A co sa tyka vystupovania v DNV.Ja osobne s tym problem nemam, kedze na prvych 2 zastavkach spravidla vystupi 70% ludi
Pan Gandl pise svoje nazory este v clanku Električky to nevyriešia. Dovod preco to elektricky nevyriesia ale nanapisal. Aj debata k tomuto clanku je velmi podnetna.
Pan Stanislav Šimončič (bývalý slovenský veľvyslanec v Španielsku) pise v clanku
Metro za štyridsať mesiacov o rozsirovani metra v Mardide a ako to tam funguje. Na konci clanku kritizuje spolocnost Metro a.s. slovami: "Zrejme sa však nepodarilo preraziť cez Metro, a. s. Sama táto firma preukázala svoju slabosť, inak nie je možné, aby nepresvedčila vládu či ministerstvo financií. Iné dôvody nepoznám, ba ani nechcem byť vtiahnutý do myšlienkových pochodov predstaviteľov Metra." Mysim ze to staci. Z clanku mam pocit taky, ze pan Simonovic sice nie je odbornik na doprabu, ale vidi ako sa to riesilo v Madride a ako to doplalo u nas. Jeho kritika spolocnosti Metro a.s. je opravnena. Nestavia sa proti metru, ale poukazuje na to ako sa robi - totiz zle.
Precitajte si ak debatu k clanku.
Velmi zaujimave veci sa docitate aj v clanku Bratislava má záujem o spoluprácu s Moskvou pri výstavbe metra.
Len tak vybereim par citatov: "Výstavba metra v hlavnom meste Slovenskej republiky bola jednou z tém, o ktorej v Moskve rokovali prezident SR Rudolf Schuster a primátor Bratislavy Jozef Moravčík s primátorom Moskvy Jurijom Lužkovom.
Podľa primátora hlavného mesta Slovenska Moravčíka sú pre Bratislavu zaujímavé skúsenosti ruskej strany, experti, technické kapacity i možnosť financovať výstavbu v rámci deblokácie ruského dlhu.
"Sme rozhodnutí kombinovať systém metra a systém železnice," povedal Jozef Moravčík a vysvetlil, že v Moskve sa okrem rozširovania metra pripravujú projekty rýchlodráhy a rýchlostnej električky. "Skúsenosti pre nás môžu byť zaujímavé," dodal.
Hlavným problémom, prečo sa s výstavbou metra v Bratislave doteraz nezačalo, bol podľa Moravčíka nedostatok finančných prostriedkov.
Teda este raz a poriadne:
"Sme rozhodnutí kombinovať systém metra a systém železnice," povedal Jozef Moravčík a vysvetlil, že v Moskve sa okrem rozširovania metra pripravujú projekty rýchlodráhy a rýchlostnej električky. "Skúsenosti pre nás môžu byť zaujímavé,"
Ako to dopadlo??? Niako. Dovod? Rusi zrejme povedali ze metro je pre Bratislavy blbost a navrhli riesit dopravu rychlodraznou elektrickou. Magistrat a spolocnost Metro a.s. to zamietli.
Netusim aky bol oajsatny dovod, ci to bola neschopnost istych ludi vybavit aby to slo cez deblokaciu. Ale skor si mylsim ze rusi nam navrhli rychlodraznu elelktricku, co pani Kovalcik a Lunacek striktne odmietaju. Inac by rusov neposlali do paze. Vsak po tomto clanku sa uz nikdy nic nevravelo o rusoch - a to bude mat dajaky hlbsy dovod.
Prečo pravidelne vynecháva linka č. 21 na Legionarskej ul. smer VW o 7.08 hod. a potom idú 2 až 3 za sebou? To majú vodiči na Nivách diskusný klub? Týmto smerom cestuje aj veľa pubertálnej a postpubertálnej mládeže, ktorá nielen že nemá potuchy čo je to pustiť sadnúť staršieho - ale to MHD nevyrieši. Ale snáď by vodiči, prípadne revízori mohli kontrolovať, aby sa na schodíkoch nerobili "pikniky", lebo je to vlastne teraz už každodenný stres a lotéria, či sa človeku na jeho zástavke podarí vôbec vystúpiť - hlavne na zástavkach v Devínskej Novej Vsi. _
Iba by som rad zhrnul vyroky istych ludi, aby sme mali prehlad...
Električka zvíťazila nad metrom - DEBATA Staci si precitat...
Dalej V podzemí centra mesta bude metro Hovorí riaditeľ SNP Invest, a. s., Peter Gandl Monika Voleková - DEBATA. Staci uviest jeden citat pana Gandla: "Som presvedčený, že samotné električky nevyriešia dopravu v meste. Cesty majú svoju kapacitu. Keby sme pridali ďalšie autobusy, tak sa v špičkách vytvorí ich súvislý rad a doprava bude stáť." Do pozornosti davam aj cely clanok V podzemí centra mesta bude metro, ak mate cas tak si to precitajt.
Ing. Rymarenko vyjadril svoje nazory v clanku Chcelo by to poriadny cisársky rez. Vcerlku rozumne, suhlasim s nim.
Ing. Lunacek reaguje v tomto clanku na Ing. Rymarenka. Nepise tam skutocne argumenty, skor obvinuje pana Rymarenka zo schyzofrenie. Po obsahovej stranke ma to nezaujalo a ani niet divu ze to odmietli uverejnit v Pravde.
Lubo Roman sa v clanku Metro pre pol milióna ľudí je nezmysel postavil proti metru.
Reakcia Milana Vajda (hovorcu starostu Starého Mesta) na tento clanok je tu. Pan Vajda este obhajuje myslienku metra.
Dnes nam pan Durkovsky uz metro neslubuje. Ale ako si o nom mysli??? To je velmi zaujimave. Sice sam vravel ze ma studie podla ktorych vychadza metro ako zbytocne, ale ked jeho hovorca zase obhajoval takto metro... Neviem ako je to dnes, ci sa myslienky zmenili. Povazovat niekoho argumenty za "hlboko neprofesionálne, populistické, veľkohubo strieľané od pása bez preštudovania si jedinej stránky odbornej literatúry alebo dokumentácie" dokazem aj ja. Napriklad vyroky pana Gandla, pana Lunacka a im podobnych. To som tu este nenapisal odkzay na clanky v ktorych pan Kovalcik tlaci kaleraby o metre. To by bol totiz velmi dlhy prispevok...
Riešenie zrýchlenia električkovej dopravy preferenciami na križovatkách a znížením počtu zastávok je rozumné. Zavádzanie expresných liniek a predbiehaní mi pripadá ako veľmi ťažko realizovateľné. Základným predpokladom takéhoto systému je totiž dôsledné dodržiavanie grafikonu - a to u nás veľmi, veľmi škrípe. Jazda s náskokom, hoci je oficiálne "hrubým porušením pracovnej disciplíny" (pozri poznámku va vozidlových CP), je skôr masovým javom, než výnimkou.
Podľa mojej mienky by zriedenie zastávok generálne a preferencie postačovali. Vyžadovalo by si to doplnkovú dopravu autobusom alebo trolejbusom ako náhradu za zrušené zastávky s úrovňovými !!! prestupmi na električku (prechody so semaformi; do podzemia či na lávky ľudia nie sú príliš ochotní liezť).
Okrem toho sa bude treba vážne zaoberať kultúrou cestovania. Mne napríklad veľmi vadí, že dopravný podnik kašle na likvidovanie čarbaníc vandalov, nesprávne nazývaných "grafiti". Niektoré vozidlá sú poznamenané až tak, že sa mi dvíha žalúdok. Ak k tomu pridáme pár smradľavých bezdomovcov, ktorí sa v MHD zohrievajú, dospejeme čoskoro k tomu, že MHD budú používať iba asociáli - a my ostatní si budeme musieť kúpiť autá.
Domnievam sa, že ak by boli čarbanice promptne odstraňované, znížil by sa aj počet dobytkov, ktorí sa takto prejavujú. Znížila by sa ich motivácia postriekať alebo popísať celú električku, keď na druhý deň by po ich podpisoch nebolo ani stopy. (Hovorí zo mňa skúsenosť s natieraním istej vchodovej brány - keď som ju natrel po poškodení druhý raz, bol niekoľko rokov pokoj, hoci na iných vchody v okolí je každú chvíľu nový "podpis".) Čo vy na to?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo
Prosim ta, co si myslis???
Elektricka:
Silne pochybujem ze policajt bude vediet ako sa s tym jazdi, ved mu to tam bude piskat, nebude vediet co ma robit. Toto riesenie bylucujem, navyse je elektricka kolajove vozidlo, neviem si predstavit traku situaciu v ktorej by bola idealnym prostriedkom.
Trolejbus:
Este komplikovanejsie ako elektricka. Okrem sledovania jazdy treba davat pozor na vrchne vedenie, ostat hlavne pod nim!, dalej spomalovat na vrbust vedeni a pod. Navyse je trolejbus zavisla trakcia, teda je tiez obmedeny "drotmi". Situacia je podobna ako u elektricky.
Autobus:
Tak to neviem. Pokial ma dotycny policajt vodicak "D", alebo aspon "C" tak by mal byt schopny viest vozidlo typu autobus. Je vsak otazne ci vodic, dispecer alebo niekto iny bude suhlasit s tym aby policajt viedol vozidlo.
Metro:
Silne pochybujem, to je este horsi pripad ako u elekricky.
Stacia ti tieto odpovede???