Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majo #111582:
Určite že, ale myslím si, že sa nestratí tak veľa času kvôli tej časti, ktorá nie je nízkopodlažná. Predsa len máme v električke aj časť, ktorá je nízkopodlažuná a mnoho cestujúcich si sadne práve do nej, ale dávam za pravdu, že nie je veľmi pohodlné pochodovať z časti nízkopodlažnej do časti vyššej časti, počas jazdy. Ale tak pravdaže, pokiaľ by bola možnosť 100% nízkopodlažnej električky, tak by som, pravdaže privítal radšej ju. ☺
Reply on: djscorpion #111583:
Jo.
Reply on: Solider #111581:
A my máme peniaze na 100% nízkopodlažnú električku?
Reply on: djscorpion #111578:
VarioLF je po cenovej technickej stránke veľmi výhodné, lebo používa koncepčné podvozky, ale zároveň ponúka aj nízku podlahu. Na druhej strane ale nie je nízka podlaha v celej dĺžke vozidla, čo je nevýhodné z viacerých dôvodov (zníženie komfortu cestujúcich, ktorí musia prekonávať výškový rozdiel spravidla vtedy, keď sa vozidlo rozbieha alebo brzdí, čo nie je veľmi príjemné, ďalej zmenšenie užitnej plochy v interiéri vozidla, dlhší nástup a výstup cestujúcich - darmo cestujúci v NP časti nastúpia a vystúpia rýchlo, keď budú zdržovať cestujúci vo VP časti a mnoho ďalších). Ja verím, že Škode sa podarí dotiahnuť projekt električky ForCity do konca a dúfam, že sa raz takým niečim zveziem aj v Bratislave.
Reply on: Majo #111575:
Vario? Netvrdím, že je zlé, ale chcelo by to 100% nízkopodlažnú električku a nie paródiu na ňu.
Reply on: N/A #111577:
Nedostatok električkárov tu nebol v podstate nikdy, ale on sa pýtal na vodičov DPB celkovo. Prebytok električkárov bol v lete, keď kvôli ružinovskej výluke mali málo služieb. Napr. kamarátka si musela povinne vziať týždeň dovolenky, aj keď nechcela. Proste neboli pre ňu služby...
Reply on: abcd #111576:
No ešte by sa nejakí zišli, ale o akútnom nedostatku, ako to tvrdil Dunčo, sa už nedá hovoriť... Ak je náhodou niekedy kríza v rannej špičke, tak za volanty zasadnú aj ľudia z Oil Street (napr. PePa) a je po probléme. Pokiaľ viem, tak sa už nestáva, že by nejaké služby neboli vypravené pre nedostatok vodičov. Ale ideálny stav to ešte nie je.
Reply on: Majo #111575:
Máš pravdu, ja som sa zle vyjadril, chcel som povedať, že by som bol rád a tešilo by ma, keby tu jazdilo aj niečo iné, ako T3, T6, K2 a rôzne modely a modernizácie týchto vozov, ale myslím, že si pochopil, ako som to myslel. Mne je jedno, že sú Varia najlacnejšie, mne sa celkom páčia, šiel som ním viac krát v Ostrave a aj jazda sa mi páčila, takže by som ich v BA privítal rád. A neboj, ja ani nerátam, že si tým preveziem už budúci rok ? ...ale mohlo by sa aspoň raz dodržať to, čo sa povie. ?
Reply on: abcd #111576:
pokial viem na elektrickach je vodicov dostatok, dokonca ako som pocul pred par mesiacmi bol az prebytok..
Reply on: Majo #111572:
"Zrejme si zaspal dobu, lebo akútny nedostatok vodičov už akosi pominul...". Naozaj je uz dostatok vodicov??? To som prekvapeny.
Reply on: djscorpion #111574:
Ani nová K2S už nie je od Tatra ČKD, ale od Parsu, resp. od Cegelecu (el. výzbroj). Ja som ale nikde netrvdil, že tu Vario nebude, ono je dosť pravdepodobné, že tu bude práve Vario, lebo je najlacnejšie (teda ak nie sú náhodou tie poľské zázraky z Modertransu Poznaň a z Pesy ešte lacnejšie), len sa neteš, že sa s ním budúci rok už aj zvezieš. Ak by náhodou aj motyka vystrelila a došlo by už aj budúci rok, bude ešte dosť dlhú dobu trvať, kým prejde všetkými skúškami potrebnými na schválenie typu.

Re #111573 erik.pauer: Ďakujem za lichôtku. ?
Reply on: Majo #111572:
Aha, tak to je fakt super. Ja som sa tešil, keď som sa dozvedel, že tu bude chodiť vario, že budeme mať konečne nízkopodlažné vozidlo a že to nebude Tatra ČKD. A okrem iného sa mi Vario LF3 aj páči (už som ním šiel, takže môžem posúdiť). Inak škoda, že sa tie KT8D5.NR2 nedali vyrobiť na náš rozchod. Štve ma, že Košice majú nízkopodlažné vozidlo, ktoré mám okrem iného aj rád a mi nemáme, ale tak čo už. Možno sa raz zadarí a budeme mať niečo pekné, nízkopodlažné. ?
Reply on: Majo #111572:
co viac dodat len ?
Reply on: djscorpion #111557:
Osobne neverím tomu, že budúci rok tu už nejaké bude. A netreba zabúdať, koľko trvá ing. Poltretinovi, kým nejaké nové dráhové vozidlo schváli. Keď mu toľko trvala obyčajná 7126, koľko mu bude trvať napr. VarioLF3? 36 mesiacov? Jedine, že by mala rozchod 1435 mm, to by ju schválil aj za 5 minút...

Re #111558 ? : K2Sky sú dobrá vec aj kvôli unifikácii parku električiek v Krasňanoch. Trojčlánkové vozidlá by mali ísť, ak sa nič nezmení, na Jurák. A budú už úplne odlišné od K2S aj po elektrickej stránke (asynchrónne motory atď.) A okrem toho na linky, kde K2S jazdia, nie je nízkopodlažná električka až taká dôležitá, ako na linkách, kde jazdia súpravy.

Re #111560 ? : Zrejme si zaspal dobu, lebo akútny nedostatok vodičov už akosi pominul... Okrem toho nie všetci električkári majú také schopnosti, aby jazdili na autobusoch a trolejbusoch. A ten návrh linkového vedenia, ktorý tu prezentuješ, je na veľké hnedé a zakrútené...

Re #111570 ? : Zo Sanosu sa žiadna reštaurácia robiť nebude. A Záhradníkov vzťah so Šindlerovou je jeho osobná vec a toto nie je nejaké bulvárne fórum, ale fórum o doprave. Ja by som nebol rád, kebyže tu niekto rieši môj vzťah s nejakou ženou (teda ak by som nejaký mal).
Reply on: 810zssk #111569:
Keď je manager nech drží ústa o linkovaní. Viď. jeho posilnenie linky 39 kapacitnejšími vozidlami a iné perly. To decko v saku si nevidí doslova ani popod nos keď roky mu behala 39 pod oknami. Čuridlo zo sveta IAD manažuje DP, tak to aj vyzerá.
Reply on: 810zssk #111567:
Kiežby ho nechali tak. Chruňo je taký debil, že by si v ňom otvoril reštiku po vzore Ikarusov na ASMN ? Došlo mi prečo ho Schindlerka nechala tak ?
Reply on: Martin Fundárek #111568:
Ciastocne pravdu ma.. vies, nie je vela ludi co by rado kombinovalo zaujem o dopravu, ekonomiku, managment a tak.. pokial si ten manager da poradit tak to moze (ale nemusi fungovat). Tot moj osobny nazor.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mikimaus #111501:
"Ja som v prvom rade manažér. Riadenie manažérskych procesov je rovnaké, či je to televízia alebo DP. Kľúčové je vytvoriť okolo seba tím odborníkov na jednotlivé oblasti a tento tím viesť k naplneniu spoločnej vízie."

Ako keby Slávikovi z ok(n)a vypadol...
Reply on: richardhudec #111566:
Kiezby ho opravili 😃
Reply on: eraser #111563:
ostal na juraku podla mojich info

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.