Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Si:
To ze utocis na mnou napisane je jasne, na to som si uz zvykol. Ale zabudol si na jednu vec: Ponuknut aletrnativu s odovodnenim - najma EKONOMICKYM. 🙂 Ja viem, zachovat 1000-ku je iba MOJ nazor, ze? 🙂 Sorry, ale uz fakt nemas argumenty, pises nezmysly. Nerozculuj sa, nepomoze to. Hmm, este sa vratim k tomu "moj nazor". Tak aky nazor na d3k0, Spectre, Ing. vingalik, Ing. Habarda, Ing. Polak, Ing. Kajdi a pod? Aj Ing. Weigl si uvedomuje ze zmena rozchodu nebude. Okrem toho aj Color, Andy a dokonca aj Beus su proti zmene rozchodu. Uz to sem niekto pisal, (tusim COLOR), moje argumenty stoja na niecom, tvoje utoky na ne beriem ako kritiku, nie ako ponuku alternativt - teda zmeny rozchodu. 🙂
Turbo: zas tu s tym zacinas ?
1., 2., 3. daj me tomu...
4. za sociku casto neboli ludia, potom zas nebol material a tak, preto stavby dlho trvali (aj na 1000kovom rozchode)
5. mozes si dat hoc aj vyrobit nove, ak chces prevadzkovat stary vozovy park... dnes ti vyrobia aj modre z neba, ak si to zaplatis...
6. odhliadnuc od cien, aspon by to tu vyzeralo na urovni... nic proti kachnam, ale pre bezneho cestujuceho to bude stara kachna (leda ze ju posles do sumperka:-))
7., 8., 9. dajme tomu...
10. ak chces vlozit tretiu kolajnicu, tak to mozes zo sucasnych trati leda ak v ruzinove (a posunies tym nastupnu hranu ostrovceka). na ostatnych tratiach (uvazujem trate s otvorenym zvrskom) by si musel vkladat 2 kolajnice, alebo ak to chces riesit iba jednou, bude to znamenat de facto rekonstrukciu celej trate (lebo na tvar podvalu co tam mas ked das 3 kolajnice tak si pozri ze niektory profil bude sikmy). Inac by platilo to iste o nastupnych hranach.. takze rekonstrukcia.. o co ta to potom vyde lacnejsie ? Stare trate neuvazujem, tie by bolo treba prestavat aj tak a tam je cenove jedno ci das tie kolajnice od seba 1000 mm alebo 1435 mm
11. ked budem hladat priklady, preco sa to neda, najdem ich urcite este viac... pozri si radsej priklady preco a ako sa to da...
a., b. dokonca aj umriet je dnes velmi zlozite a nakladne.. a zaujimave je ze ludia umieraju (a aj ziju), aj ked je to tak strasne zlozite a nakladne (a pred vyse 100 rokmi im urcite rovnako pripadalo vobec take neake jazdenie s niecim co nema 4 nohy a neerdzi to...)
c. ked uz menim vsetko mozne o podvozkoch a kolajniciach, tak mi si mozem rovno povedat aj aky chcem profil kola. Takze ked hned pri vymene zvolim vhodny, tento bod ma netrapi.
d. ano (to je nevyhoda a treba s tym ratat). rovnako sa ti prenasaju meskania aj z takeho niecoho ze neaky k.k.t zapadne s autom medzi kolajnice.
e. moja skusenost je ze viac nez polovica (a je to hlavne vecou zeleznicnych dispecerov)
12. neexistuje nik kto by ti to vedel zratat presne, lebo reakcie ludi sa 100%ne predpovedat nedaju... nezaujem ludi ti moze sposobit to ze krachnes a naopak zaujem ze sa ti to vrati a zarobis v takom case, ze by si o tom ani nesnival...
13. suhlasim, ale pokial viem, v BA nestavame horsku drahu a radsej by som siel cestou oblukov s vacsimi polomermi. Okrem toho aj klopenie oblukov pomaha (a dokonca sa niekde s tym mozme stretnut uz aj v BA:-))

PS: zmena rozchodu ma svoje vyhody aj nevyhody (rovnako ako ponechanie sucasneho)
PS2: po zrekonstruovani vsetkych trati a pripadnom rozsireni siete sa bude rozchod menit nepomerne tazsie, ak budeme chciet napojit siet na region. Preto je treba velmi dokladne zvazit vyhody a nevyhody. A trendom v sucasnosti je globalizacia a pokial tu ostane neaky odrezany kus 1000ky sluziaci len lokalne, nebude mu t tolko prospievat k rozvoju. Keby boli zeleznice troska rozumne a sikovne, davno su uz napchane ako jeden z mestskych dopravcov a ak by obnovili trat z trnavskeho cez stary most do petrzalky, slusne (velmi slusne) by na tom zarobili. (najma ak by sa projektant petrzalskej stanice spraval rozumne a spravil by budovu z opacnej strany trate ako je dnes)
Kockac #11138:
Takze si to zhrnieme:
1. Zmena rozchodu sa presadzovala este v casoch tvrdeho socializmu a standadizacie a nomalizacie vsetkeho mozneho. Teda aj rozchodu.
2. Jediny monopolny vyrobca elektriciek CKD nemal zaujem na vyvoji uzkorozchodnych elektriciek (KT8D5, T5A5, T5C5, T7B5, etc...).
3. Z dovodu 2. neboli nove elektricky.
4. Vtedy na to boli peniaze - ale aj tak sa to z roznych pricin nezrealizovalo. Preco? Lebo uz vtedy bolo jasne ze je to blbost. Napriek vsetkym vtedajsim nevyhodam (vozidla...).
5. Pri zmene rozchodu potrebujes novy vozovy park, lebo podvozky na stare elektricky radu T a K uz nezozenies, CKD skrachovalo (niet cudu). Sice sa daju zohnat ojazdene podvozky, ale kupit stare a vylagrovane podvozky je krok spat.
6. Okrem financovania zmeny rozchodu - vseky trate, vyhybky - aj vo vozovniach (tam aj prestavby kanalov a pod) musis kupit aj kompletny vozovy park. To by stalo cca. 11 miliard Sk (J to vyratal). Teda nakaldy na trate + vyhybky + prestavba vozovni + Ustrednych dielni + 11 miliard vozidla. To je moc drahy spas. To uz metro je lacnejsie.
7. V minulosti sa argumentovalo tym, ze sa na rozchod 1000 mm neda pouzit nizkopodlazna stavba elektricky.
8. Potom sa argumentovalo ze tieto elektircky su drahsie.
9. V sucastnosti, tesne pred rokom 2003 je uz vyvoj uzkorozchodnych nizkopodlaznych elektriciek ukonceny. Ich cena nezalezi na rozchode ale na velkosti dodavky ktoru si objednas. To iste plati o podbijackach a navarovackach, vsekty nove stroje maju variabilny rozchod.
10. Argumentovat nemoznostou prepojenia na region (ZS) moze iba nevzdelanec a ignorant. Vzdy sa da vlozit tretia kolajnica, takto to uz raz uspesne fungovalo - Viedenska elektricka. Funguje to aj dodnes v mnohych mestach.
11. Napriek tomu, ze Praha, Brno, Vieden, Budapest alebo aj Kosice maju rozchod 1435 mm, v ziadnom z tychto miest nie su prepojene siete elektriciek a vlakov. Dovodov je vela:
a. Je to technicky strasne komplikovane
b. Je to velmi nakladne
c. Profil vozidla aj kola elektricky a zeleznicny profil sa dost lisia, tak isto predpisy
d. Prenasali by sa poruchy a meskania z jedneho systemu na druhy
e. Kolko osobakov dojde na HLST bez mesania a presne? A kolko meska? U zeleznic je bezne meskanie aj 20 minut. Ako by sa dal vypracovat normalny grafilkon tak aby zapadol do MHD?
12. Nikto zatial nedal presne ekonomicko-technicke odovodnenie zmeny rozchodu. Teda nie je ziadny dokument, ktory by jasne urcoval v com bude zmena rozchodu lacnejsia a aka navratnost (v rokoch) sa da ocakavat.
13. Rozchod 1000 mm ma svoje vyhody - napr. nizsie opotrebovanie kolajnic v oblukoch, nizsia hlucnost a mensie opotrebovanie okolkov. Nevyhodou su vacsie priecne sily na lozko trate, ale pri pravidlenom podbijani to nema vplyv na komdfort jazdy. Ako casto sa podbijaju trate v BA? Vobec, preto to miestami hadze na strany. Tieto useky staci podbit, pripadne prebrusit hlavy kolajnic a aj stara kachna tam pojde ticho a pohodlne. Hlucnost treba zlikvidovat tam kne vznika - v trati. Al najmodernejsia elektricka by na niektorych usekoch v BA hucala.

Teda ja jasne, ze ZMENA ROZCHODU JE NEOPODSTATNENA POZIADAVKA VYCHADZAJUCA Z HLAV LUDI BEZ PATRICNEJ ZNALOSTI PROBLEMATIKY. JE TO POZOSTATOK SOCIALISTICKEJ STANDARDIZACIE, V SUCASTNOSTI NIE JE OPODSTATNENA.

Miesto zmeny rozchodu potrebujeme zmenit organizaciu, vlozit peniaze do rekonstrukcie trati (resp. kritickych usekov), zabezpecit spravnu a najma do buducna pokracujucu udrzbu a nove elektricky - nizkopodlazne. Zmenou rozchodu sa elektricky nijak nezrychlia, nebudu komfortnejsie ani tichise. Su to vyhodene peniaze.
color: len kade chodis, tade kritizujes... skus radsej nieco take niekedy zrealizovat a potom zistis aka to je "sranda" a ako ti bude prijemne ked niekto bude stale len chodit a kritizovat ti to (najma ak sa jedna o veci s ktorymi si proste nemozes pomoct)
Ale si... ved ja ta nekritizujem... kritizujem len pieskovisko 😉 Ale zaujimalo by ma, preco tomu tak je a dokedy. Ja som to vyriesil tak, ze sa lognem cez ssh na pieskovisko a idem cez lynx. Takto to funguje. Aj ja dufam ze sa to napravi. Kedze si mi to tu uz vysvetlil, prosim ignoruj prispevok na sme.sk. Dik.
riko, color: v sucasnosti je len jeden problem, a to ze stroj ma 2 IP adresy a pokial ides od niektorych providerov, tak ak chytis tu "nespravnu" IP, tak packet vracajuci sa zo servera k tebe sa niekde po ceste "strati".Kedze sa vsak nestrati v sieti ktoru viem skontrolovat ale az niekde dalej (a je to zavisle od toho-ktoreho providera, od niektorych to ide a od niektorych nie), tak s tym bohuzial neviem nic spravit
color: laskavo nabuduce nehan to co je, ked myslis ze zabezpecis nieco lepsie, mozes si to vyskusat !
COLOR: dík za odpoved, nemám čas sledovať všetko na stránke, vždy kuknem len do diskusie
dúfam, že sa rýchlosť čoskoro "znormalizuje" 😃 lebo takto to je o ničom
držím palce správcovi
riko> vsimni si novinku na hlavnej stranke. Server Pieskovisko.sk, na ktorom (ne)fachcime, ma poruchu a takto to vyzera 😞 Snad to uz nebude dlho trvat.
Vie mi niekto povedať či sa deje niečo so servrom, pretože sa mi už pár dní neskutočne dlho naťahuje (aktualizuje) stránka. V minulosti po kliknutí na aktualizáciu a stránka obnovila v priebehu cca 5-10 sek a teraz je to možno aj pár minút. Iné stránky sa mi naťahujú bleskovo.
Uz sa ta tema uzavrela, ale nech stymi pristreskami idu dakam! 😞
zrejme bol niekde vypredaj pristreskov JCD, lebo uz su pomaly vsade 🙂 nove su/budu na a-bus zastavkach pri chatamovi (von z mesta), lafranconi, botan.zahrade...akurat nechapem naco chcu byt az 2 (aspon dnes rano to tak vyzeralo ze robia miesto pre 2) pri bot.zahrade v smere do mesta...a na takej segnerovej, kde prerabaju zastavku teraz, do zeme opat zasadili stary rozbity pristresok bez skiel 😞 snad s nim este nieco spravia do sprevadzkovania tej zastavky...
Bon-Cu: aj v Prahe sum zastavky skoro vsetky sklenene a neporusene. A vies preco? Prezradim ti tajomstvo. Nejde ani tak o to, ze by v Budapesti alebo Prahe bolo menej vandalov, ale ide o to, ze tam uz v nakladoch pocitaju s tym, ze to niekto rozbije. A ked je zastavka rozbita, promptne vymenia sklo za nove. Slovenska mentalita je ina: rozbili ste si, tak si to majte rozbite.

Linka 7 v Budapesti (Bornemissza ter - Bosnyak ter) je nahradou za stvrtu, dosial neexistujucu linku metra a v spicke ma interval okolo jednej minuty. K tomu este existuje expresna varianta c. 173.

Mimochodom, Madari maju zvlastne miestne nazvy. Bornemissza znamena Vinonepije, nedaleko Bosznyak teru je zase Mezeskalacs ter - namestie medoveho kolaca... to uz su nazvy ako z Pratchetta. A takych pripadov je tam viac...
Bon-Cu: Mam doma jeden prehistoricky material DPB o tom, ako v roku X zasklili vsetky zastavky v Karlovej Vsi a do dvoch tyzdnov im vandali urobili skodu za 450000 Sk (v tej dobe slusny peniaz). A tak sa potom na zasklievanie vykaslali...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

BonCu - ja som nedavno v budapesti (august/september 02) videl len stare 260 - pomerne dost a tiez som videl vynovne 280 - C80 tusim, ci ako sa vola - uz si neviem spomenut.
E...som sa pred hodinou vratil z Budapesti...i ked som prakticky v centre poriadne ani nebol...predsa len som mal trosku casu napr. na to, aby som si vsimol jednu, pre be nazvycajnu, vec. Tiez su po meste sklenene zastavky, ale ani jednu som nevidel bez skla...ako je to uz nas bezne!!! Nechapem...
A pre tych zo tamojsu MHD poznaju: linku 7 som videl neajak moc casto...co to???
Inak, je to uplne samozrejme, ikarus jeden na druhom...280kovy som videl (uz) len jeden...
Spectre: A kde by si ju garazoval? ;->
To je onicom, keby k nemu dali aj funkcny motor. Naco mi to bude, ked to nejazdi. To si mozem rovno tu za rohom z JRD kupit dajaku SDcku 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Nekupite "zanovny" ikarus i280.08 za lacny peniaz?

Informace z Annonce on-line 5.11.:
Ikarus 280.08, r. v. 1988, dopravní společnost v Karlových Varech prodává kloubový autobus, od výroby autobus ujel 506.000km, nepojízdný z důvodu závady na motoru. Cena 20.000 Kč. Tel.: 353 505 332, chalupa@dpkv.cz
Jo, este som zabudol k tomu BID dodat, ze byvam v Dubravke asi 90 sekund chodze od zastavky Zaluhy.
Bon-cu #11129: Ja sice nie som zahorak, ale obcas to pouzivam. V sucasnosti uz len zriedka, ale ked nechodievala 63ka, tak to bolo relativne rychle spojenie s Rackom/ASMN. Bohuzial malo to aj tak "vyhody", ze sa nedalo spolahnut na to, kedy to pride a ci sa vobec uraci zastavit a su tam hrozne velke intervaly. Navyse v spicke to stoji aspon 10 minut na kazdej zastavke. Ale ak mam povedat svoj nazor, je to na _nic_.
Turbo #11132: Len by ma zaujimalo, ci existuje nejaka studia, ktory rozchod je ekonomicky vyhodnejsi. Musim sa priznat, ze neverim elektrickam na zeleznici ako Si, ale ani 1000 mm nie je pre mna nabozenstvo. 😃 Len som za to, co vyjde lepsie, cize asi hlavne lacnejsie. 🙂 Existuje aspon nejaky naznak studie ohladne tohoto? (To je otazka na vsetkych, nie len Turba.)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement