...a nikto mu to nemoze mat za zle, ze presedlal z MHD do vlastneho auta. Ved co robi dpb - mesto bratislava preto, aby udrzalo v MHD urcite % obyvatelstva? Ked uz nerobi nic preto, aby do mhd pritiahlo dalsie % ludi z radov autistov; alebo chcete-li - autickarov, gumokolistov.
ak berieme trebars Raciansku radialu ako vzorovy priklad, tak sa da povedat, ze vyuzitie kapacity je tam optimalne - prazdne elektricky tam ani velmi nevidiet /ak samozrejme neratam dojazdy, poruchy a vozy o cca 4.hod. rannej/, cize vyuzite s tam vzdy - hoc v spickach nestihaju (tlacenica vo vozoch), ale v sedle tiez nedochadza k druhemu extremu, teda ze by boli uplne prazdne.
A to ze su vyuzite viac v useku centrum (Racko) - zst. Vinohrady, tak to je hadam logicke. Nakolko tam ludia v smere do mesta stale pribudaju a v smere z mesta ich zase stale postupne ubuda.
Na margo intervalov - presne ako tu uz bolo povedane, elektricky chodia cez vikendy takmer prazdne prave vdaka tym dlhym intervalom, jednoducho su pre typickeho cestujuceho/obyvatela BA nezaujimave. Kym v spicke pr. dna mam teoreticky zarucene, ze nebudem cakat dlhsie ako nejake 4-5 minuty, cez vikend je to horsie, a vecer podobne; uplne najhorsie cez vikend vecer...
a dovolim si tvrdit, ze aj tak je este v pohode cakat cez vikend na elektricku, kde je preklad 3 liniek, ale cakat niekde v ...haji na autobus, kde jazdi jedna linka s intervalom 20 a viac minut, s tym, ze vobec nie je iste, ci spoj nepojde nahodou skorej/neskorej, alebo ci vobec pojde a nevynecha. Zvlast v tomto meste to nikto negarantuje.
Cize ak uz niekto vlastni a "zivi" auto, tak ho logicky pouziva hlavne cez vikendy, aj na cesty v ramci mesta, a je potom uz len otazkou casu, kedy sa na MHD (ktoru z uzuvedenych dovodov cez vikend nema zaujem pouzivat), tak nebude mat zaujem si ani kupovat elektricenku, lebo sa mu to neoplati, a kupovat si drahe listky na MHD za sluzby neadekvatne cene listka, tak sa na MHD celkom logicky vykasle uplne a bude jazdit autom kazdy den.
áno presne takto som to myslel. Problémy so zrakom mám, to máš pravdu ale nosím okuliare . Bolo to smerom z Dúbravky, avšak chceš mi povedať že z tých 6 liniek čo tade chodia v RŠ sú všetky plné?
Re #110388 richardhudec: V rannej špičke v smere do mesta je tam poriadny nátresk, to je pravda. ALe mňa zarazilo to, že pokým v Ružinove sú tie eliny plné celý deň, na ostatných radiálach mi pripadajú dosť prázdne.
1) Prečo by na e-linkách pri súčasnom úchylnom spôspobe kalkulácie nákladovosti nemohli v čase znížených porepravných nárokov jazdiť autobusy?
2) Linkové vedenie je zvrátené, o tom hádam nikto nepochybuje ale v každom prípade výprava sólo vozidiel v čase znížených prepravných nárokov ho NIJAKO neohrozuje.
3) Ja som minulú stredu ani tento pondelok žiadne autobusy na stredovom páse v Ružinove nevidel, jazdí to po ceste. Samozrejme, že moja predstava je autobus na električkovom páse.
ak by si pocas dna dal na dubravske linky namiesto 12 15-minutovy interval, tak by ti tym uz naozaj nikto nechodil, narusilo by to system a zaroven by sa ti potom ludia uz mohli vykaslat chodit vecer elektrickou do karlovky, kedze by si radsej zvykli na auta...
neviem kedy kde a ako cestujes pepke, ale naozaj to zalezi na spicke...na racku sa v rannej spicke nevies natlacit do elektricky v smere do mesta...pocas poobedia mas elektricky tiez castokrat zaplnene natolko, ze to obmedzuje pohodlne cestovanie..hovorim tentokrat o smere do race...dubravka rovnako rano a poobede...co sa tyka ruzinova, tam mam pocit, ze su tie elektricky naplnene stale priblizne rovnako...nesiel som tam vsak uz davno v rannej spicke v smere do mesta, ale tam sa da predpokladat, ze je tiez poriadny natresk...v ruzinove je problem naplnenych elektriciek vsak v tom , ze tam na 2 z 3 lniek premavaju klby, nie duplaky...
Najplnšie električky v BA paradoxne jazdia po 22.00, do Karlovky napr. prečo sa nepresunie časť vý konov zo dňa, kedy to chodí fakt prázdne na tieto časy...
Hm autobusy na e-linky, že to vravíš zrovna Ty.. hm ale ako by to v praxi malo fungovať? Tam kde je elina v stredovom páse je autobus namiesto el. dosť zmätočný, či by šilo o pravidelnú alebo nepravidelnú dopravu. Jedine, že by sa chodilo po uzavretom zvršku, ako na Ružinovskej.
Menej liniek a sóla to je bezpochyby ok, lenže skús to spomenúť ľuďom, ktorí pracne položili od istého dátumu koncepciu LV a intervalov električiek na výprave IBA kačíc a duplákov.
solo autobusy je celkom dobry napad...aj tak vacsinou nebyvaju klbaky naplnene cez vikend a ked pocitat s tym, ze by sa interval pri nasadeni kratkych vozidiel skratil, tak by sa uz vobec tie sola nenaplnili...
Mozno to bude tym ze rano vacsina ludi chodi Z Dubravky a nie DO Dubravky. Detto Raca, mal som tu cest ist z Detvianskej smer mesto v rannej spicke a urcite to nebolo "poloprazdne"..
cas, za ktory sa dostenes s elektrickou z dubravky do mesta by sa dal vyrazne znizit na cas porovnatelny s casom, za ktory sa prepravis medzi tymi istymi dvomi bodmi autobusom, ak by fungovala preferencia elektriciek...
sólo vozidiel? autobusy namiesto električiek?to je čo za nápad? btw ešte k tej Dúbravke, z mnohých miest je oveľa rýchlejšie ísť 34/83 namiesto električiek, keďže voziť sa cez mesto a celú Karlovu Ves nie je bohviečo.
ver mi, že plnou električkou chodievam dosť často. Ale vysvetli mi rozdiel v naplnenosti 8,9,14 a račianskych príp. tých do Dúbravky napr. v sedle a cez víkend. Pamätám sa ešte ako som šiel cez školský rok v rannej špičke do Dúbravky a oproti šli SAMÉ PRÁZDNE električky. Podotýkam, že bol školský rok. A na margo Rače, tie električky sú väčšinou plné akurát po ŽST Vinohrady a ďalej poloprázdne, o tých posledných 3 zastávkach ani nehovorím. A to tam ešte chodia súpravy!
Myslim ze redukcia liniek je to najlepsie riesenie. Ked uz nie plosne, tak nech sa aspon cez vikend niektore linky zrusia nahradou za lepsi interval na inych linkach. No a samozrejme by bodlo keby 13-ka jazdila v intervale aspon 15, pricom klby by mohli ist napr. na 1ku
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Menej liniek a sóla to je bezpochyby ok, lenže skús to spomenúť ľuďom, ktorí pracne položili od istého dátumu koncepciu LV a intervalov električiek na výprave IBA kačíc a duplákov.