Najplnšie električky v BA paradoxne jazdia po 22.00, do Karlovky napr. prečo sa nepresunie časť vý konov zo dňa, kedy to chodí fakt prázdne na tieto časy...
Hm autobusy na e-linky, že to vravíš zrovna Ty.. hm ale ako by to v praxi malo fungovať? Tam kde je elina v stredovom páse je autobus namiesto el. dosť zmätočný, či by šilo o pravidelnú alebo nepravidelnú dopravu. Jedine, že by sa chodilo po uzavretom zvršku, ako na Ružinovskej.
Menej liniek a sóla to je bezpochyby ok, lenže skús to spomenúť ľuďom, ktorí pracne položili od istého dátumu koncepciu LV a intervalov električiek na výprave IBA kačíc a duplákov.
solo autobusy je celkom dobry napad...aj tak vacsinou nebyvaju klbaky naplnene cez vikend a ked pocitat s tym, ze by sa interval pri nasadeni kratkych vozidiel skratil, tak by sa uz vobec tie sola nenaplnili...
Mozno to bude tym ze rano vacsina ludi chodi Z Dubravky a nie DO Dubravky. Detto Raca, mal som tu cest ist z Detvianskej smer mesto v rannej spicke a urcite to nebolo "poloprazdne"..
cas, za ktory sa dostenes s elektrickou z dubravky do mesta by sa dal vyrazne znizit na cas porovnatelny s casom, za ktory sa prepravis medzi tymi istymi dvomi bodmi autobusom, ak by fungovala preferencia elektriciek...
sólo vozidiel? autobusy namiesto električiek?to je čo za nápad? btw ešte k tej Dúbravke, z mnohých miest je oveľa rýchlejšie ísť 34/83 namiesto električiek, keďže voziť sa cez mesto a celú Karlovu Ves nie je bohviečo.
ver mi, že plnou električkou chodievam dosť často. Ale vysvetli mi rozdiel v naplnenosti 8,9,14 a račianskych príp. tých do Dúbravky napr. v sedle a cez víkend. Pamätám sa ešte ako som šiel cez školský rok v rannej špičke do Dúbravky a oproti šli SAMÉ PRÁZDNE električky. Podotýkam, že bol školský rok. A na margo Rače, tie električky sú väčšinou plné akurát po ŽST Vinohrady a ďalej poloprázdne, o tých posledných 3 zastávkach ani nehovorím. A to tam ešte chodia súpravy!
Myslim ze redukcia liniek je to najlepsie riesenie. Ked uz nie plosne, tak nech sa aspon cez vikend niektore linky zrusia nahradou za lepsi interval na inych linkach. No a samozrejme by bodlo keby 13-ka jazdila v intervale aspon 15, pricom klby by mohli ist napr. na 1ku
Električky sú prázdne preto, že je dlhý interval a NIE naopak.
Inak tvoje čísla sú značne podhodnotené.
Plnú električku si vlastne v Bratislave nikdy nevidel, čo?
Prijateľnému intervalu by pomohlo najmä radikálne zníženie počtu liniek, ako sme už pred vojnou hovorili s našim okresným tr3mp-om. Zníženiu nákladov by mierne pomohla aj premávka sólo vozidiel, prípadne, nekameňujte ma, nasadenie autobusov na električkové linky.
Presne tak. Ja zas v lete cez vikendy vyrazne preferujem pesobus a ked to nie je mozne skusam vybavit auto.. az potom nejaka MHD.. cez tyzden naopak preferujem MHD aj na kratsie vzdialenosti a aj pred moznostou vyuzit IAD.. a myslim ze nie som jediny.
Myslím, že 20 minút je hranica. Dlhší interval okrem okrajového režimu by mal byť tak do Spalovne, Lieskovca, Lesoparku, na Ahoj a pod. a na politické linky.
všimol som si, že keď idem cez víkend napr. do Dúbravky, tie električky sú stále prázdne. Nedávno som šiel L12 z Dúbravky do mesta a celý čas tam bolo tak 10 ľudí. A neviem, či je to tak len cez víkend (predpokladám že niekto tam bývate tak by ste sa mohli vyjadriť). V Rači mi to pripadá podobne. Nebývam tam, takže neviem ako to býva inokedy, ale nikdy som tade nešiel pln(š)ou električkou, možno akurát tak v rannej špičke. Osobne bývam v Ružinove a 8, 9, 14 mi pripadajú o dosť plnšie.
K tým víkendovým intervalom, pochybujem že by 15 min. interval pomohol.
K tym vikendovym intervalom...ja osobne sa snazim pocas vikendov nevyuzivat najma elektricky, kedze 20-minutovy interval je uplny nezmysel, najma ak potrebujem niekde prestupit a nahodou sa mi stane, ze elektricka, na ktoru idem prestupovat mi zdrhne. Sniektorymi autobusovymi linkami to nie je az take zle, ako s elektrickami, ale tiez to nie je ziadna vyhra...:( Mna osobne tie intervaly od cestovania vikendovou MHD odradzaju, ved preco uz iba v susednom Brne, alebo Viedni mozu mat linky MHD aj cez vikend priatelne intervaly, lebo niekto mysli na cestujucich, mesto a nieco, comu sa hovori trvalo udrzatelny rozvoj. Podla mna by zo zaciatku stacilo nieco zvladnutelne, ako napriklad dat na elektricky pocas vikendov prazdninovy interval, t.j. 15-minutovy. Takze co ja robim pocas vikendov je to, ze namiesto cestovania MHD si zoberiem bicykel a nevyuzijem sluzby MHD, ale sluzby nasich nie cyklochodnikov, ale cyklociest. Patrim vsak bohuzial medzi malo ludi, ktori si zoberu bicykel a nie auto minimalne z toho dovodu, ze vodicsky preukaz este nemam.
o nejakom posilneni vykonov MHD mozme v sucasnej situacii akurat tak snivat - okrem roho som velmi zvedavy na september, na situaciu v doprave - co vlastne bude jazdit?
Nekupime rovno nejake ojazdene vozy niekde z Brna, Prahy (klbove citybusy pomaly dosluhuju a horia), Viedne, Budapesti, Krakova, Berlina ci Varsavy? lenze to by sa nedalo, lebo by neslo o nove vozy - a hlavne by sa nikto nemohol nabalit na tendri... ?
Pan Dekanek z iMHD v istom rozhovore uviedol zivotnost autobusov na 9-10 rokov, islo vsak o najdlhsiu pripustnu zivotnost podla vyrobcu. Vo vyspelych krajinach sa autobusy vyraduju po cca 6-8 rokoch, ked uz pre nic ine, tak pre ich moralne opotrebenie... a u nas? ?
teoreticky by posilnenie ponuky cez vikendy prinieslo zvysenie dopytu cestujucich - avak o tych tu vobec nejde a ti su zo zasady na poslednom mieste zaujmu kompetentnych ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk