riko:
Nie, ja som tam zatal zuby, ale Si kecal a kecal a ja som sa ani nedostal riadne ku slovu. J tam bol, takze vie ake viac-menej monology tam Si prednasal. Ale nastval ma. Samozrejme pred Durkovskym sme vystupovali ako celok.
Nieco o rozchodoch
Si:
Je to tak ako vravim. Pozri sa, v Prahe, Brne, Kosiciach, Viedni alebo aj v Budapesti maju tu tebou milovanu 1435-ku. Premavaju aspon v jednom s tychto miest najake "kockopsy" do regionu???? Nie. A vies preco? Lebo je to kravina! Elektricka je MESTSKA, mestska ma ostat a nic viac. Keby si mal aj napojenie na region, tak si uvedom, ze profil elektricky a vlakovy profil sa zasadne lisia (aj normy na pantografy, okolky a pod su odlisne). Ked mame este "siroke" elektricky 2.5 metra (co s vynimkou Viedne maju aj ostatne vymenovane mesta) stale su uzke na zeleznicny profil. Ako si predstavujes nastupovanie a vystupovanie na zel. stanicach a zastavkach, ktore su robene na sirku 2.85 metra (tusim, mozno aj viac). Dalsia vec je vyska nastupnej hrany - a ty este budes presadzovat nizkopodlane kockopsy. Dobre, budes asi argumentovat prave kockopsom, ale ked raz musi mat sirku 2,5 metra tak tolko mat bude. Viac do BA nenatlacis - teda mozno ano, ale tie peniaze na prestavbu trati, to mozes rovno schvalovat to co sme videli na prezentacii "metro a region". So sirkou 2,5 to nemoze dobre jazdit na zeleznici. Keby to bol taky skvely napad, tak to uz davno funguje v Prahe, Brne, Kosiciach, Budapesti alebo Viedni. Ale napad to dobry nie je. Totiz vozidla musia byt dvojsystemove -> teda su drahsie a maju aj drahsiu udrzbu, musia mat posuvne schody, musia splnat prislusne drazne predpisy pre zeleznicu aj elektricku atd. Prosim ta, uz konecne prestan snivat! Ked to funguje v Karlsruhe, tak si bud isty, ze tam to funguje tak, ze mas kockopsy patricnych rozmerov a po meste jazdia po byvalych tratiach elektriciek, ktore boli upravene. Je to rychlodraha, ktora ma dvojsystemove vozidla (lebo v meste nikto nedovoli napatie 15000 V/16 2/3 Hz). Menit rozchod je absolutne neopodstatnena poziadavka, vychadzajuca z hlav ludi bez patricnej odbornej znalosti problematiky. Zmena rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych idividui ako pozostatok socialistickej "standardizacie" - v sucastnosti nema zidne opodstatnenie. V casoch planovanehoi hospodarstva a unifikacie vsetkeho mozneho sa presadzovala myslienka zmeny rozchodu. Bola sposobena aj monopolnymi vyrobcami vozidiel, ktori ponukli vozidlo a ak ti nepasovalo na trate, tak smola - nedostal si nic. Situacia sa ale drasticky zmenila, na trhu vladne konkurencia a ak chcu vyrobcovia svoje elektricky predat, tak sa snazia co najviac vyjst v ustrety poziadavkam prevadzkovatela. Ci uz po strane dizajnu, vyzbroje, interieru ale aj po strane konstrukcie (AJ ROZCHODU)! Dnes to nie su mesta, ktore sa musia prisposobit jednemu vyrobcovi. Dnes su to vyrobcovia, ktori sa snazia prisposobit prevadzkovatelom, ak chcu byt uspensy. CKD to nedokazali - skrachovali. Niet divu. Na svete je mnozstvo nizkopodlaznych elektriciek aj na 1000 mm rozchod a ani nie su drahsie. Ich vyvoj je uz skonceny. Cena vozidla ti zavisi skor od velkosti dodavky nez od rozhodu. Ver tomu, ze ak napriklad kupim od Siemensu Combino v pocte 40 kusov do BA, tak v rovnakom vyhotoveni (iba na 1435-ku) by ma 20 kusov stalo v prepocte na jednu tramvaj viac. Este stale argumentujes podbijackami, bruskami a pod? Tak dnes vyrabane stroje maju variabilny rozchod! Ak si si este nevsimol, bola tu bruska z Viedne! Ano, z Viedne, kde maju 1435-ku. Podbijacka sa da tiez pozicat. Ak nie z Viedne, tak kludne od TEZ - tam maju tiez rozchod 1000 mm. A pokial viem, nikto tam nepresadzuje zmenu rozchodu na 1435 mm. Vies preco? Lebo je to blbost a vyhodene peniaze! Kedy ta prejde tvoj sen o tom, ze z Kamenneho namestia sa odvezes dajakym kockopsom az do Trnavy? Alebo do Malaciek. Uz sa prosim ta preber! Aj keby sme mali v BA tu 1435-ku, silne pochybujem (a nielen ja), ze by sme sa niekedy nejakych kockopsov dozili. Spojenim zeleznice a elektricky sa si zbytocne budu prenasat poruchy a meskania z jedneho systemu na druhy, nehovoriac ani o obrovskych investicii do riesenia vsetkych problemov spojenych so zlucenim (prifily vozidiel, elektricka vyzbroj a pod.). Toto nie su ziadne vymysly ani blaboly, ale fakty, ktore stale ingorujes a hovoris stale dokola tu penicku o kockospoch a ake je to super dostat sa bez prestupu z Kamenneho nam. do Trnavy. Podaj mi prosim ta ucelene ekonomicko - technicke odovodnenie, preco by sa mal menit rozchod elektriciek v BA. Netvrd v nom ze elektricky na rozchod 1000 mm ako aj podbijacky a navvarovacky su drahsie. To uz neplati.
dk30:
Daj prosim ta najblizsu anketu o rozchodoch. Otazka znie: "Suhlsis so zmenou rozchodu elektriciek v Bratislave na tzv. normalny zeleznicny rozchod?
Odpovede:
1. Je to odpostatnene.
2. Iba ak sa elektricky napoja na region.
3. Myslim si ze su to vyhodene peniaze, ale suhlasim.
4. Nesuhlasim s tym, je to nezmysel. Ved vo svete je mnozstvo uzkorozchodnych elektrickovych prevadzok a maju to tam prefektne.
Nie, ja som tam zatal zuby, ale Si kecal a kecal a ja som sa ani nedostal riadne ku slovu. J tam bol, takze vie ake viac-menej monology tam Si prednasal. Ale nastval ma. Samozrejme pred Durkovskym sme vystupovali ako celok.
Nieco o rozchodoch
Si:
Je to tak ako vravim. Pozri sa, v Prahe, Brne, Kosiciach, Viedni alebo aj v Budapesti maju tu tebou milovanu 1435-ku. Premavaju aspon v jednom s tychto miest najake "kockopsy" do regionu???? Nie. A vies preco? Lebo je to kravina! Elektricka je MESTSKA, mestska ma ostat a nic viac. Keby si mal aj napojenie na region, tak si uvedom, ze profil elektricky a vlakovy profil sa zasadne lisia (aj normy na pantografy, okolky a pod su odlisne). Ked mame este "siroke" elektricky 2.5 metra (co s vynimkou Viedne maju aj ostatne vymenovane mesta) stale su uzke na zeleznicny profil. Ako si predstavujes nastupovanie a vystupovanie na zel. stanicach a zastavkach, ktore su robene na sirku 2.85 metra (tusim, mozno aj viac). Dalsia vec je vyska nastupnej hrany - a ty este budes presadzovat nizkopodlane kockopsy. Dobre, budes asi argumentovat prave kockopsom, ale ked raz musi mat sirku 2,5 metra tak tolko mat bude. Viac do BA nenatlacis - teda mozno ano, ale tie peniaze na prestavbu trati, to mozes rovno schvalovat to co sme videli na prezentacii "metro a region". So sirkou 2,5 to nemoze dobre jazdit na zeleznici. Keby to bol taky skvely napad, tak to uz davno funguje v Prahe, Brne, Kosiciach, Budapesti alebo Viedni. Ale napad to dobry nie je. Totiz vozidla musia byt dvojsystemove -> teda su drahsie a maju aj drahsiu udrzbu, musia mat posuvne schody, musia splnat prislusne drazne predpisy pre zeleznicu aj elektricku atd. Prosim ta, uz konecne prestan snivat! Ked to funguje v Karlsruhe, tak si bud isty, ze tam to funguje tak, ze mas kockopsy patricnych rozmerov a po meste jazdia po byvalych tratiach elektriciek, ktore boli upravene. Je to rychlodraha, ktora ma dvojsystemove vozidla (lebo v meste nikto nedovoli napatie 15000 V/16 2/3 Hz). Menit rozchod je absolutne neopodstatnena poziadavka, vychadzajuca z hlav ludi bez patricnej odbornej znalosti problematiky. Zmena rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych idividui ako pozostatok socialistickej "standardizacie" - v sucastnosti nema zidne opodstatnenie. V casoch planovanehoi hospodarstva a unifikacie vsetkeho mozneho sa presadzovala myslienka zmeny rozchodu. Bola sposobena aj monopolnymi vyrobcami vozidiel, ktori ponukli vozidlo a ak ti nepasovalo na trate, tak smola - nedostal si nic. Situacia sa ale drasticky zmenila, na trhu vladne konkurencia a ak chcu vyrobcovia svoje elektricky predat, tak sa snazia co najviac vyjst v ustrety poziadavkam prevadzkovatela. Ci uz po strane dizajnu, vyzbroje, interieru ale aj po strane konstrukcie (AJ ROZCHODU)! Dnes to nie su mesta, ktore sa musia prisposobit jednemu vyrobcovi. Dnes su to vyrobcovia, ktori sa snazia prisposobit prevadzkovatelom, ak chcu byt uspensy. CKD to nedokazali - skrachovali. Niet divu. Na svete je mnozstvo nizkopodlaznych elektriciek aj na 1000 mm rozchod a ani nie su drahsie. Ich vyvoj je uz skonceny. Cena vozidla ti zavisi skor od velkosti dodavky nez od rozhodu. Ver tomu, ze ak napriklad kupim od Siemensu Combino v pocte 40 kusov do BA, tak v rovnakom vyhotoveni (iba na 1435-ku) by ma 20 kusov stalo v prepocte na jednu tramvaj viac. Este stale argumentujes podbijackami, bruskami a pod? Tak dnes vyrabane stroje maju variabilny rozchod! Ak si si este nevsimol, bola tu bruska z Viedne! Ano, z Viedne, kde maju 1435-ku. Podbijacka sa da tiez pozicat. Ak nie z Viedne, tak kludne od TEZ - tam maju tiez rozchod 1000 mm. A pokial viem, nikto tam nepresadzuje zmenu rozchodu na 1435 mm. Vies preco? Lebo je to blbost a vyhodene peniaze! Kedy ta prejde tvoj sen o tom, ze z Kamenneho namestia sa odvezes dajakym kockopsom az do Trnavy? Alebo do Malaciek. Uz sa prosim ta preber! Aj keby sme mali v BA tu 1435-ku, silne pochybujem (a nielen ja), ze by sme sa niekedy nejakych kockopsov dozili. Spojenim zeleznice a elektricky sa si zbytocne budu prenasat poruchy a meskania z jedneho systemu na druhy, nehovoriac ani o obrovskych investicii do riesenia vsetkych problemov spojenych so zlucenim (prifily vozidiel, elektricka vyzbroj a pod.). Toto nie su ziadne vymysly ani blaboly, ale fakty, ktore stale ingorujes a hovoris stale dokola tu penicku o kockospoch a ake je to super dostat sa bez prestupu z Kamenneho nam. do Trnavy. Podaj mi prosim ta ucelene ekonomicko - technicke odovodnenie, preco by sa mal menit rozchod elektriciek v BA. Netvrd v nom ze elektricky na rozchod 1000 mm ako aj podbijacky a navvarovacky su drahsie. To uz neplati.
dk30:
Daj prosim ta najblizsu anketu o rozchodoch. Otazka znie: "Suhlsis so zmenou rozchodu elektriciek v Bratislave na tzv. normalny zeleznicny rozchod?
Odpovede:
1. Je to odpostatnene.
2. Iba ak sa elektricky napoja na region.
3. Myslim si ze su to vyhodene peniaze, ale suhlasim.
4. Nesuhlasim s tym, je to nezmysel. Ved vo svete je mnozstvo uzkorozchodnych elektrickovych prevadzok a maju to tam prefektne.
si