Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: nemam chut ani cas ti sem pisat neaku dlhu haluz na tu tvoju, ale pri tvojom pristupe tu potom bude pristup beznych ludi asi taky, ako aj ja (hoc zastanca MHD) ked mam ist cez weekend do prace, idem radsej autom (co na tom ze smrdi, cenovo to je uz porovnatelne a je to rychlejsie a pohodlnejsie... a ziadne cakanie na zastavke)
riko:
Nie, ja som tam zatal zuby, ale Si kecal a kecal a ja som sa ani nedostal riadne ku slovu. J tam bol, takze vie ake viac-menej monology tam Si prednasal. Ale nastval ma. Samozrejme pred Durkovskym sme vystupovali ako celok. 🙂

Nieco o rozchodoch
Si:
Je to tak ako vravim. Pozri sa, v Prahe, Brne, Kosiciach, Viedni alebo aj v Budapesti maju tu tebou milovanu 1435-ku. Premavaju aspon v jednom s tychto miest najake "kockopsy" do regionu???? Nie. A vies preco? Lebo je to kravina! Elektricka je MESTSKA, mestska ma ostat a nic viac. Keby si mal aj napojenie na region, tak si uvedom, ze profil elektricky a vlakovy profil sa zasadne lisia (aj normy na pantografy, okolky a pod su odlisne). Ked mame este "siroke" elektricky 2.5 metra (co s vynimkou Viedne maju aj ostatne vymenovane mesta) stale su uzke na zeleznicny profil. Ako si predstavujes nastupovanie a vystupovanie na zel. stanicach a zastavkach, ktore su robene na sirku 2.85 metra (tusim, mozno aj viac). Dalsia vec je vyska nastupnej hrany - a ty este budes presadzovat nizkopodlane kockopsy. Dobre, budes asi argumentovat prave kockopsom, ale ked raz musi mat sirku 2,5 metra tak tolko mat bude. Viac do BA nenatlacis - teda mozno ano, ale tie peniaze na prestavbu trati, to mozes rovno schvalovat to co sme videli na prezentacii "metro a region". So sirkou 2,5 to nemoze dobre jazdit na zeleznici. Keby to bol taky skvely napad, tak to uz davno funguje v Prahe, Brne, Kosiciach, Budapesti alebo Viedni. Ale napad to dobry nie je. Totiz vozidla musia byt dvojsystemove -> teda su drahsie a maju aj drahsiu udrzbu, musia mat posuvne schody, musia splnat prislusne drazne predpisy pre zeleznicu aj elektricku atd. Prosim ta, uz konecne prestan snivat! Ked to funguje v Karlsruhe, tak si bud isty, ze tam to funguje tak, ze mas kockopsy patricnych rozmerov a po meste jazdia po byvalych tratiach elektriciek, ktore boli upravene. Je to rychlodraha, ktora ma dvojsystemove vozidla (lebo v meste nikto nedovoli napatie 15000 V/16 2/3 Hz). Menit rozchod je absolutne neopodstatnena poziadavka, vychadzajuca z hlav ludi bez patricnej odbornej znalosti problematiky. Zmena rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych idividui ako pozostatok socialistickej "standardizacie" - v sucastnosti nema zidne opodstatnenie. V casoch planovanehoi hospodarstva a unifikacie vsetkeho mozneho sa presadzovala myslienka zmeny rozchodu. Bola sposobena aj monopolnymi vyrobcami vozidiel, ktori ponukli vozidlo a ak ti nepasovalo na trate, tak smola - nedostal si nic. Situacia sa ale drasticky zmenila, na trhu vladne konkurencia a ak chcu vyrobcovia svoje elektricky predat, tak sa snazia co najviac vyjst v ustrety poziadavkam prevadzkovatela. Ci uz po strane dizajnu, vyzbroje, interieru ale aj po strane konstrukcie (AJ ROZCHODU)! Dnes to nie su mesta, ktore sa musia prisposobit jednemu vyrobcovi. Dnes su to vyrobcovia, ktori sa snazia prisposobit prevadzkovatelom, ak chcu byt uspensy. CKD to nedokazali - skrachovali. Niet divu. Na svete je mnozstvo nizkopodlaznych elektriciek aj na 1000 mm rozchod a ani nie su drahsie. Ich vyvoj je uz skonceny. Cena vozidla ti zavisi skor od velkosti dodavky nez od rozhodu. Ver tomu, ze ak napriklad kupim od Siemensu Combino v pocte 40 kusov do BA, tak v rovnakom vyhotoveni (iba na 1435-ku) by ma 20 kusov stalo v prepocte na jednu tramvaj viac. Este stale argumentujes podbijackami, bruskami a pod? Tak dnes vyrabane stroje maju variabilny rozchod! Ak si si este nevsimol, bola tu bruska z Viedne! Ano, z Viedne, kde maju 1435-ku. Podbijacka sa da tiez pozicat. Ak nie z Viedne, tak kludne od TEZ - tam maju tiez rozchod 1000 mm. A pokial viem, nikto tam nepresadzuje zmenu rozchodu na 1435 mm. Vies preco? Lebo je to blbost a vyhodene peniaze! Kedy ta prejde tvoj sen o tom, ze z Kamenneho namestia sa odvezes dajakym kockopsom az do Trnavy? Alebo do Malaciek. Uz sa prosim ta preber! Aj keby sme mali v BA tu 1435-ku, silne pochybujem (a nielen ja), ze by sme sa niekedy nejakych kockopsov dozili. Spojenim zeleznice a elektricky sa si zbytocne budu prenasat poruchy a meskania z jedneho systemu na druhy, nehovoriac ani o obrovskych investicii do riesenia vsetkych problemov spojenych so zlucenim (prifily vozidiel, elektricka vyzbroj a pod.). Toto nie su ziadne vymysly ani blaboly, ale fakty, ktore stale ingorujes a hovoris stale dokola tu penicku o kockospoch a ake je to super dostat sa bez prestupu z Kamenneho nam. do Trnavy. Podaj mi prosim ta ucelene ekonomicko - technicke odovodnenie, preco by sa mal menit rozchod elektriciek v BA. Netvrd v nom ze elektricky na rozchod 1000 mm ako aj podbijacky a navvarovacky su drahsie. To uz neplati.

dk30:
Daj prosim ta najblizsu anketu o rozchodoch. Otazka znie: "Suhlsis so zmenou rozchodu elektriciek v Bratislave na tzv. normalny zeleznicny rozchod?
Odpovede:
1. Je to odpostatnene.
2. Iba ak sa elektricky napoja na region.
3. Myslim si ze su to vyhodene peniaze, ale suhlasim.
4. Nesuhlasim s tym, je to nezmysel. Ved vo svete je mnozstvo uzkorozchodnych elektrickovych prevadzok a maju to tam prefektne.
Turbo: #10833
teraz to nemyslím v zlom!, ale z tvojho príspevku som mal pocit, že sa to u Ďurkovského zvrhlo na klubovú debatu, kde si každý vravel čo chcel, prezentoval miestami až protichodné stanoviská.
Osobne si myslím, že keď už idem na takéto stretnutie, tak deň pred tým zvolám bojovú poradu 🙂 a dohodne sa jednotné!!! stanovisko, ktoré sa bude prezentovať.
Nebol som tam, takže nepoznám detaily debaty, ale z prečítaného mám pocit, že prezentácia bola mierne povedané "nezosynchronizovaná", tzn. že nie všetci ťahali na tom istom konci povrazu, ale navzájom sa preťahovali.
Si: Som myslel ze take sialenosti ako prestavbu rozchodu na 1435mm uz nikoho nenapadaju. Ako keby tato MHD nemala ine problemy. Trochu do zeleznice vidim a cele to pripojenie je mi trochu smiesne. Supravy 3xT6 ???? :-))) Vlaky na Trnavu maju tak 5 voznov to je kapacita cca. 400 miest na sedenie, kde to vopchate do tych elin?

A ktora trat do Viedne je vlakoprazdna. Cez Kitsee, alebo Marchegg? Nemyslim si to Obidve su jednokolajne trate, nehovorim ze su uplne vytazene, ale vlakov tam chodi pomerne dost.
1435, to nie je rozchod, ts ts ts ... 😞
Turbo> Pekne si povedal, nech je ako vravíš!
Ked uz zeleznicu do centra, tak v podzemi - to potom mozeme byt ako v Philadelphii. Je to sice prijemne, ale kapanek na to my nemame a ani mat nebudeme. Sme totiz na Slovensku a nie v USA.
Turbo: nemam teraz cas sa tu rozoberat nad vsetkym co si napisal, chcem ist uz konecne aj spat:-)), ale prejdi si to preventivne cele a over si co vsetko z toho som kedy povedal... (inac spomen si, ze som povedal ze rozvijat sa da v oboch pripadoch, ale moj nazor je ...)
a este jedna vec.. ci pripustis ci nie, doprava regionalneho typu ma dost velky vyznam a nie v takom zmysle ze niekde prestupovat... a trnavu mozem odignorovat, je tam pretazena zeleznicna trat a vobec.. ale vlakoprazdnu trat mas do viedne a to mi ver ze tam by tie spoje chodili dost plne...
Je velka skoda ze trate v BA neboli budovane najprv ako konska draha kde urady v tom case strikne vyzadovali 1435.. mohli sme mat dnes o problem menej...
No neviem, ci je to odo mna pesimisticke, alebo realisticke, ale mam taky dojem, ze aj keby pana Kovalcika z Metra poslali docerta, on by sa zase niekde na dobre platenom teplom miestecku uchytil... 🙂
Že by svitalo na veselšie časy 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
color: no, neviem ako je to na philadelphiabrucke, ale zda sa mi to nepravdepodobne. jedinu spolocnu zastavku elektriciek s regionalnymi drahami som videl pred operou, kde sa krizuju elektricky s lokalkou do badenu. da sa to, lebo lokalka ma tak ci tak len dva vozne. ako by musela vyzerat spolocna zastavka viedenskych elin a s-bahnu, to si celkom neviem predstavit - uz len vyska nastupista musi byt rozdielna...

mimochodom, tie ultranizkopodlazne viedenske ULFy su uuuuuuuuuchvatne 😃
ale na takom 3518 sa dvere otvaraju rychlo...zaujimave 🙂 btw. tie tiche dvere na 3612 su super...ako sa to da dosiahnut? 🙂
COLOR: Vobec super nie su. Divim sa, ze SOR odkukal do Karosy prave tie najdebilnejsie napady... 🙂
No v SORoch furt nieco bliaka, pipa, pripadne cvirika a aj ako cestujucemu mi to obcas lezie na nervy. Da sa im vytknut aj zrkadielko, pomale otvaranie/zatvaranie dveri, ale kapacita? Treba si uvedomit, ze to su vozy na linky typu 38 a tak, nie na 30 v spicke. A to, ze su nasadzovane na 30 v spicke, zatialco na 38 sa vozi prazdny plynovy serbel, nie je chyba SORov, ale dubovych hlav co maju na starosti vypravu vo vozovni. 😞
Inac dobre to vyzera najma cez vikend na 30/37 smerom k Novemu mostu - najprv pride SOR, vyzbiera ludi, co sa za tych 15-20 minut nazbierali a o par minut dofici krasna nova 18xx, v ktorej je jeden a pol cloveka vratane vodica. 😃
ad SOR: soferi neradi otvaraju predne dvere ( je na nich uchytene spatne zrkadlo ). Tlacitka na otvaranie dveri su umiestnene tak, ze vela ludi ich stlaca aj pri vystupe na normalnej zastavke, nielen na znamenie. Stlacenie tlacidla spusti "ci-li-ling", to jest blikato to a huka to ako na Mikulasa.
Inak okrem kapacity vozidla niet co vytknut. Tiche, rychle, v zime kuri. Aha, dvere zatvara strasne pomaly...
Uvidime v zime ako to pojde na snehu...
Ak sa mozem spytat (jasne ze mozem 😉 ), co sa bude take diat ze 509 bude posilnena? Slovnaft sa stahuje?
5. No ja neviem, ale napriklad na Schedifkaplatz (alias stanica U-bahnu Philadelphianeviemco (par metrov vedla je jedna zo zeleznicnych stanic)) stoji aj Sbahn aj elina na jednej zastavke. Kedze som sa nezameriaval vyhradne na to, ci Sbahn a eliny maju spolocne zastavky nemozem rucit na 100%. Mimochodom, ak sa niekto dobre vyzna vo Viedni tak nech mi to laskavo vyvrati/potvrdi. Vdaka.
15. Ano.
16. Ano.
Color:
4. Ano, vsetko sa da. Ale co to bude stat???
5. Uz som bol vo Viedni. Nemaju to o com sniva Si. Tam maju S-bahn, nie kockopsa. Je to oddeleny system od mestskej elektricky. Sice ide do centra, ale po svojej trase. Prestup medzi S-bahn a elektrickou je zabezpecovany velmi jednoducho - prejdes 5 metrov. Ale mozno tam maju uz nieco ine... Priznavam ze to bolo davnejsie co som tam bol.
15. Region treba riesit rychlodrahou zeleznicneho chrakteru, nie hybridmi.
16. Tam by ti rychlodraha jazdila. Filialka - Trnava a ine mestecka.
Turbo>
pekn(eln)e dlhy prispevok, ale mam malicke vyhrady:
4. Pri dobrej organizacii by sa dalo docielit, aby to bolo za dva mesiace hotove avsak pri mnozstve vyluk, ktore by boli este pred zmenou - priprava atd. Za vikend skoro urcite nie.
5. V sobotu som bol vo Viedni? Ty si tam este nebol? Funguje im to tam ako hodinky. Dotacie su ina vec 😉
15. Region by sme mali riesit rychlodrahou a nie "obycajnymi" elektrickami.
16. Uplny suhlas. Filialku treba postavit co najskor, lebo mi dnesny stav uz lezie na nervy.
J #10817:
Vsak ja viem. Iba ma stvala jedna vec: Si.
Si:
Prosim ta, strasne si tam kydal na tisciku a to sa mi nepaci. Najprv tam kecas ze ma drahsiu udrzbu, podbijacky su drahsie, brusky su drahsie, dokonca aj elektricky su drahsie. Dovol mi nieco ti vysvetlit.
1. Bola tu bruska z Viedne. Preco si to nespomenul? Azda by si musel uznat, ze dnes vyrabane brusky a podbijacky maju variabilny rozchod. Takisto to plati aj o navarovackach. Ked tu boli navarovat kolajnice z Brna, tak som sa spytal ake to maju - a maju variabilny rozchod.
2. Ked uz tak velmi chceme podbijacku, kludne si ju mozeme pozicat aj od TEZ.
3. Odkial chces zohnat podvozky na nase elektricky? Prosim ta, myslis si ze ich zozenies ked CKD skrachovalo? Nie! A nikto ti len tak neda 11 mld. Sk na obnovu celeho vozoveho parku behom 2 rokov.
4. Si utopista. Zevraj za jeden vikend prerobis Karlovku? To snivas.
5. Chces sa dostat z Pezinka alebo Trnavy bez prestupu na Kamenne nam.? Prosim ta, uvedom si ze na zelezniciach su bezne meskania aj 20 minut. Ako by si to chcel zakomponovat do elektrickoveho grafikonu v meste? Navyse nesnivaj ze ti T6A5 bude behat niekde do Galanty a pod. Aj ked zvazime moznost kockopsa, stale budu prostrednictvom neho prenasane meskania zo Zeleznic na elektricky. To si uvedom.
6. Kolko osobakov dojde presne na cas na Hlavnu stanicu?
7. Zeleznicne koridory sa budu zaplnovat.
8. Zeleznice nedovolia stavbu dalsich zel. zastavok pri tratiach pokial sa trate neztrojkolajnia a k tomu urcite nedojde.
9. Nepaci sa mi, ze ked si tam uviedol vsetky tvoje nazory, tak si ani nenechal mna aby som mohol povedat druhy nazor. Ani J sa nedostal k slovu, lebo ma informacie, ze elektricky na rozchod 1435 mm aj 1000 mm maju zhruba rovnaku cenu (ta zavisi skor od velkosti dodavky ako od rozchodu!!!). Laskavo si to uvedom.
10. Myslienka zmeny rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych ludi. Inac nie je vobec opodstatnena. Zo stranky bezpecnosti, hospodarnosti, udrzby, ceny atd. nema zmena rozchodu ziaden zmysel.
11. Ukaz mi konkretne prinosy zmeny rozchodu pre elektricku ako prostriedok MHD.
12. Zmenou rozchodu sa elektricky voebc nezrychlia, nebudu tichsie ani komfortnejsie.
13. V Kosiciach maju 1435. Su tam elektricky na tom lepsie? Nie. Aj napriek tomu ze maju zeleznicny rozchod.
14. Ked uz okydas tisicku, tak okydaj aj 1435-ku, aj ta ma nevyhody. Ake? Napriklad, horsie prejazdy oblukom, narocnejsiu udrzbu oblukov, vyssiu hlucnost v oblukoch. Dalej nutnost obrovkych investicii do trati + vozidiel.
15. Potrebujeme riesit MHD, nie region. Pochop, ze nam netreba vozit ludi z Trnavy priamo do centra, ale ludi z Petrzalky, Dlhych dielov a pod.
16. Povedzme ze by tvoje sny boli skutocnostou. Ako casto by premavalo nieco o kapacite 3xT6A5 (kockopec) z Kamenneho nam do Trnavy? co a koho by to vozilo? Ako by bolo mozne dodrzat grafikon a vypracovat ho vobec tak aby bola v nom aspon aka-taka pravidelnost? Na zel. trati by musel kockopes ustupovat rychlykom, zrychlenym vlakom a tam by si vybudoval pekne meskania ktore by prenasal na elektircky v meste. Je iba vyhodou mat oddeleny system elektricky. Ak chces aby si ludi dopravil priamo do centra, tak treba postavat ZST Filialka, nie tlacit kockopsy do ulic mesta.
17. Uz som napisal dost. Kedy ta to konecne prejde? Miesto toho aby si uznal ze dobre, je to nezmysel stale snivas a vravis si svoje. Ako d3k0 vo svojom prispevku c. #10827 napisal, tak to je. Vravis si svoje dokola a uz mi pripadas ako Lunacek. 😞 Ja som ta tam zavolal preto, lebo som ferovy a chcel som aby si bol pri tom. Ze tam budes takto kydat na 1000ku a nedovolis ostatnym povedat druhy nazor som necakal. Som sklamany.
18. Ked pan Durkovsky chce vediet ci je podmienkou dalsieho rozvoja elektricky zmena rozchodu, tak mu odpovedzme vsetci a nie iba ty. Pozri sa kolko ludi sa priklana ku zmene a kolko za zachovanie tisicky.
19. Zo sveta mame plno prikladov, ako sa da na tisicke jazdit - ticho, rychlo, pohodlne, lacno.
20. Neber toto ako napadnutie teba ako osoby, ale raz ti to treba povedat, scitaj si 1+1 a potom presviedcaj o zmene rozchodu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.