"podla mna sa to, o co sa pokusali, jednoducho neda.."
No, toto zaviedli komunisti v Bratislave (možno aj niekde inde, ale to neviem, lebo som sa o dianie východne od Bratislavy nikdy nezaujímal) niekedy koncom sedemdesiatych rokoch a naozaj národné podniky a iné socialistické inštitúcie (teda všetci) museli koordinovať začiatky pracovnej doby tak, aby výrobná sféra začínala postupne od šiestej a opohŕdaní 'intelektuáli' až o deviatej. Mne to celkom vyhovovalo.
Ale vo Viedni som takýto návrh nepostrehol. Asi bol veľmi marginálny. Aj keď, komunizmus a jeho ľudia - nositelia, sa po roku 1989 šíri do celého sveta, vidíme, ako ide všetko dolu vodou aj v zabehnutom kapitalizme, preto by som sa veľmi nedivil, keby nejaký červený kretén vo Viedni navrhol aj také niečo.
P.S.: Dnes som čítal, že od zimného grafikonu ÖBB zvýši ceny za prepravu.
Da sa im zrusit platnost bezplatneho cestovania v dobe 6.00-8.00 a 13.00-15.00. Dochodcom nad 70 sa to sice neda, ale pre dochodcov mladsich ako 70 nie je problem upravit tarifu tak, aby v tychto casoch museli platit plne cestovne. Vid Presov.
inak ked uz sme pri tejto teme, myslim ze DPB by mohol vyraznejsie posilnit frekvenciu MHD v sedle.. lebo ako to tak sledujem a aj tym cestujem, tak v sedle su spoje dost narvane..
napr. aj z nosnej linky 93 sa v sedle stava absolutne "nenosna" linka s 12-minutovym intervalom..
To radšej nerob, lebo akýkoľvek príklad z Viedne, ktorý by (aj zadarmo) pomohol zlepšiť stav VHD v Bratislave, je už vopred odsúdený na opľutie. Oni cudzie predsa nechcú a svoje si nedajú...
alebo dalsi priklad. je leto..dochodca chce ist na nakupy o 8:00 rano preto, aby nedostal cez obed cez najvacsie slnko nejaky infarkt.. zakazeme mu to? myslim, ze asi nie..
druha vec je vyvazanie sa s MHD po vsetkych moznych Lidloch a Kauflandoch a pod. len preto, aby dochodca usetril 50 halierov a pod.. ?
"Ja osobne byť dôchodcom, tak MHD
používam, kedy ma to napadne."
Ja osobne tak robím dokonca aj keď dôchodcom nie som a bez prejavu akejsi, niektorými mentálnymi komunistami tolerancie (ktorí majú komunizmus zažratý v génoch po rodičoch, aj keď ho sami nezažili) - používam MHD vždy a bez rozmyslu vtedy, keď ma to napadne. Len červený pes dokáže situáciu vyložiť tak, že všetci musíme tolerovať niečiu neschopnosť namiesto toho, aby sa dožadoval nápravy na patričných miestach.
Je to beznádejná situácia; bude treba ešte aspoň štyri generácie, kým sa scivilizujú.
Ehm, ako mi v suvislosti s podobnou problematikou povedala jedna tetuska: "Je to o ludskosti". Je to o tom ci sa niekto dokaze prisposobit o.. ehm.. vseobecne blaho?
napr. aj vo Wiener Linien (dovolim si pouzit Vieden ako priklad) maju taky nazor, ze je treba prerozdelit ludi tak, aby v rannej spicke nechodili MHD vsetci naraz.. totiz vo Viedni klesa od 09:00 do 11:00 pocet cestujucich o tusim viac ako 50 percent, a preto sa WL snazili dohodnut so skolami a inymi instituciami aby zacinali skor alebo neskor ako o 8:00.. bohuzial bezuspesne..
WL totiz argumentovali tym, ze nechcu, aby im vagony a vozy v sedle stali nevyuzite...
podla mna sa to, o co sa pokusali, jednoducho neda.. neda sa prikazat ludom, aby cestovali vtedy a vtedy, neda sa prikazat dochodcom, aby nechodili o 08:00 na nakupy.. ak im zdvihneme ceny listkov v spicke, tak ak budu potrebovat ist napr. k doktorovi, budu musiet platit viac.. to je dost velka diskriminacia..
jednoducho kapacita MHD sa musi nadimenzovat na najsilnejsiu spickovu hodinu, a v sedle sa mozu vozy nevyuzite vozy napr. opravovat alebo prenajimat..
Ike, Vladimir: Ano, to je pravda. Lenze pokial to DPB nezvlada tak by mohli prejavit trochu tolerancie - pomohli by tym aj sebe. Lebo oni maju plne usta reci o tom kto co ma robit, ale ked oni maju spravit nieco pre zlepsenie tak to ani nahodou (samozrejme netyka sa to vsetkych). A potom mi niekto zacne diktovat ze kedy ja mam chodit do skoly, tak ako sorry.
Ja jednoznačne zastávam názor, že to, čo popisuješ, VÔBEC NIE JE problém dôchodcov. Kapacity MHD majú byť nastavené tak, aby pojali všetkých pasažierov. Dodávateľ služby (DPB) nemôže diktovať zákazníkom, ktorí ju smú kedy použiť. Ja osobne byť dôchodcom, tak MHD používam, kedy ma to napadne.
Ehm, Mikimausov prispevok samozrejme nebol mysleny vazne, ide o tzv. dopravacke zakony (alebo tiez paragrafy) pouzivane v DPB
Spominal si aj moj prispevok tak sa vyjadrim - stojim si za tym, kedze doprava verejna i osobna v Bratislave KOLABUJE kazde rano. Dochodcovia maju cely den volno, ale oni sa vyberu do LIDLu HNED o siedmej - osmej aby chytili zlacnene paradajky (lacnejsie o 10 halierov za tonu) ked su najplnsie elektricky. A to mi vadi, pretoze na takej Racianskej radiale mohli byt tie elektricky prazdnejsie.
§8 cestujúci sa nerozumie tomu, čo vo VHD zažíva, preto musí držať hubu a krok. #106849 (diskusné)
§9 dôchodcov "s pomocným palicovým pohonom" #73201 (dispečerské) treba utratiť, lebo "Pre mna za mna nech si cestuju kam chcu, ale nech nechodia v spicke." #107222 (diskusné)
§10 Keď niečo funguje bez nejakých navyše nákladov v celom civilizovanom svete (napríklad počkanie na zelenú na nasledujúcom semafore aj bez nutnosti vybudovania predzvesti), tak v Bratislave to nie je možné.
§11 - §xxxx V Bratislave VHD nikdy nebude fungovať, NEDÁ SA TO!!!
Pre mna za mna nech si cestuju kam chcu, ale nech nechodia v spicke. Este davnejsie ma jeden dochodca presviedcal ze nech chodim do skoly tak o hodinu neskor, lebo ze chodime zrovna vtedy ked oni chodia do LIDLu a potom su plne elektricky. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark01
WL totiz argumentovali tym, ze nechcu, aby im vagony a vozy v sedle stali nevyuzite...
podla mna sa to, o co sa pokusali, jednoducho neda.. neda sa prikazat ludom, aby cestovali vtedy a vtedy, neda sa prikazat dochodcom, aby nechodili o 08:00 na nakupy.. ak im zdvihneme ceny listkov v spicke, tak ak budu potrebovat ist napr. k doktorovi, budu musiet platit viac.. to je dost velka diskriminacia..
jednoducho kapacita MHD sa musi nadimenzovat na najsilnejsiu spickovu hodinu, a v sedle sa mozu vozy nevyuzite vozy napr. opravovat alebo prenajimat..