Trochu odbocim od temy ale mal by som jednu otazocku.... Este som nepocul ze by bola v Rakusku obdoba slovenskej SAD-ky (primestska autobusova doprava). Maju tam nieco take? ?
A aby tam bol interval aspoň 60 min, mohli by tam byť nasadené všetky autobusy DPB (okrem dvoch - tie by jazdili na 901-ke) a bratislavskú MHD by mohol začať prevádzkovať Wiener Linien.
pre potreby rozsirovania MHD do zahranicia (kedze tu doma uz nie je co riesit a zahranicne pseudoMHD linky praskaju vo svikoch) som vytvoril novy potrebny ciel:
Podla vsetkeho Dunaj ma ist o 4 metre dole.
On je architekt, nie dopravny inzinier. On ma podavat viziu a projektant to ma upravit do realnej konstrukcie. Napriklad tunel otvoreny smerom k dunaju s automatickymi vratami, ktore priehlady zatvoria ked bude vysoka voda
Však neviem, čo zvažuje, keď to zas až taká novinka v BA nie je. Dlhú dobu sme mali funkčnú preferenciu medzi zastávkami Vajnorská a Rožňavská (dnes Cesta na Senec a PPA Controll), avšak tú odpojili po zriadení nového prejazdu, ktorý vznikol kvôli Tescu, keďže tam pribudol nový semafor a bolo jednoduchšie jednu preferenciu zrušiť, ako jednu zaviesť. ?
On zvazuje? ON ZVAZUJE roky po tom co to zaviedli inde a roky po tom co tu o tom zacali basnit?
A toto je naj perla:
"Nepomohlo by ani vyčlenenie jedného zo
súčasných pruhov pre MHD, problémy by tým totiž mohli nastať pre osobnú dopravu." - to hovori predseda predstavenstva firmy vlastnenej mestom, ktore tvrdi ze chce preferovat MHD. Nech si to ujasnia..
BRATISLAVA 8. júna (SITA): Dopravný podnik Bratislava (DPB) zvažuje podľa
pražského vzoru preferenciu električkovej dopravy na križovatkách v meste. Ide o
uprednostňovanie "zelenej" pre električky pred "zelenou" pre autá, teda o dávaní
prednosti električkám počas jázd cez križovatky. Pre agentúru SITA to uviedol
predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik už pripravuje
pilotné riešenie koľajovej dopravy.
"Pracujeme na tom. Musíme však systém odskúšať, zohľadniť všetky vzťahy,
dohodnúť sa s mestom i dopravnou políciu. Treba vychytať všetky chyby, aby
neskolabovala iná doprava," povedal Zahradník.
Ako ďalej uviedol, systém sa určite nebude dať aplikovať apriórne na
všetkých križovatkách v hlavnom meste. Ako príklad uviedol Karloveskú radiálu. V
prípade 90-sekundového intervalu električiek na križovatkách by sa totiž mohlo
stať, že by osobná doprava veľmi rýchlo skolabovala. Problém by tiež mohol
vzniknúť pri výjazdoch z tunela na nábreží. V obidvoch prípadoch by podľa
Záhradníka mohli vznikať kolóny a zápchy a riešenie by spôsobilo ešte väčšie
komplikácie. Preto musí podnik zanalyzovať celú situáciu a posúdiť, kde by sa
tento systém preferencie električiek mohol dať aplikovať a v akom rozsahu.
Podľa Zahradníka sa zatiaľ s takýmto systémom nepočíta v prípade autobusov
či trolejbusov. Zámerom DPB je totiž preferencia električkovej dopravy v rámci
MHD. Na strane druhej by však podľa neho pomohli tzv. buspruhy, ich vybudovanie
ale v súčasných podmienkach nie je možné. Bratislavské cesty sa totiž nedajú
všade rozširovať o ďalšie jazdné pruhy. Nepomohlo by ani vyčlenenie jedného zo
súčasných pruhov pre MHD, problémy by tým totiž mohli nastať pre osobnú dopravu.
Tie prestavby považujem za asi taký plán ako trať do Petržalky, takže zas sa až tak báť netreba.
Re #105960 Majo: Radšej budem voliť aj bufeťáka zo stanice jak Ďurkovského.
A čo sa týka obratiska Kuklovská, možno tam už chodia okrem duozvrhlostí aj moderné električky s maskovacím zariadením zo Star Treku, takže sa ti javia neviditeľné. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo