no mas to stym nastupom socializmu trosku popletene, takze:
Po roku 1945 sa riadila CSR ustavou z 1920 aj ked uz fungovali viacere statne institucie, ktore tato ustava nepoznala. Ako narodne vybory, Narodny front, SNR. Komunisti upevnovali svoju moc v krajine. To sa premietlo aj do novej ustavy z 9. maja 1948 v ktorej sa deklarovalo politicke vitazstvo robotnickej triedy - odhodlanie budovat novy rezim - ludovu demokraciu a ze su na ceste k socializmu. Ustava hovorila o socialistickom vlastnictve a dovolovala drzbu pody do 50ha a podniky do 50 zamestnancov. Boli prijate zakony na ochranu republiky a zriadenia, o statnom sude a zakon o nutenych pracach. 11.7 1960 bola prijata nova ustava v ktorej sa deklarovalo splynutie slovenskeho a ceskeho naroda do jedneho ceskoslovenskeho a otom ze v CSR je uz socializmus a tak sa CSR premenovala na CSSR. zrusili sa organy a v ustave sa objavil clanok o veducej ulohe strany v state. Najzvlastnejsie je, ze po prijati tejto ustavy zacalo postupne uvolnovanie a napriklad v 1962 sa zacali pripravovat rehabilitacie odsudenych z 50tych rokov.
Trochu inak. 2+13 - moze byt.. Ale posilnenie 11 a 14 je trosku blbost, skor si viem predstavit trasu ZST Vinohrady - Vazovova - Ruzinov a spat. Myslim ze tak to pri nejakej podobnej vyluke bolo.
NADka by mohla byt linka trolejbusu X8 po trase Ruzova dolina - Zahradnicka (prestup smer Ruzinov), Trnavske myto (prestup smer Vajnorska), Racianske myto (prestup smer Raca), Hlavna stanica a spat. Len ma nenapada nahrada za 13.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5715 - No neviem ako to myslel autor článku ale keďže sa k tej druhej časti môžem vyjadriť tak, neviem na základe čoho autor usúdil, že iba tieto slečny mali cestovný lístok? Ja som išiel z Mlynskej N31, a bol som milo prekvapený, na nástupnej zástavke si označilo minimalne 20 ľudí lístok ak nie aj viac. Dajte si skontrolovať palubáky pred tým ako niečo usúdite. Takže logicky následne pri prestupe sme ešte mali platné cestovné lístky. Mimochodom aj ja som mal platný cestovný lístok, iba som ho nevyťahoval pred ostatními. Čo sa týka otvorenia dverí, vodič 2629 ich otvoril rovnako so všetkými vodičmi. Prečo teda autor článku nepíše, že všetci vodiči si hoveli v autobuse? ale vyfarbuje práve tohto ako toho najhoršieho. Mimochodom otvoril tie dvere ešte skôr ako ich otvorila napr. N80 ? A k tomu vyhodeniu tých slečien. Áno bolo tam veľa ľudí, ktorí mali vypité ale správali sa slušne, to je rozdiel! Možno má vodič zlé skúsenosti a tak využil svoje právo a vyhodil ich. Takto som včerajšiu situáciu videl ja z inej strany a možno bez zbytočného zaujatia. ?
Neplet si pojem Komunizmus a Socializmus. V CSSR NIKDY komunizmus nebol, komunizmus ma tak maximalne Severena Korea. Ono Socializmus (to co bolo v CSSR) bola predpriprava na komunizmus.
Mimochodom Socializmus , tu bol po 2. sv. vojne , oficialne uz po roku 1948 (formalne uz skor) a nie od roku 1968, vtedy sa tak mohla zacat Normalizacia.
Ja zase poznam pribeh, ze prazska-brnianska je preto 3+3 , lebo Husak, byval niekde tam blizko, tak aby mohla vladna kolona lepsie prebehnut, eventualne ukazat sudruhom zo socialistickeho tabora, ako skvelo sa tu mame a staviame, planujeme... ? Tos este aj dnes ju kopec ludi vola husakova cesta ?
"no, teoreticky hey, ale zas tu mas iny problem: z hlavnej stanice idu 4 linky elektriciek... Ako narves ludi z mtolkych elin do jedneho soru???????"
to ze na Hl.st. teraz chodia 4 linky elektriciek neznamena, ze su vytazene... Vytazena je akurat L13, a to je asi vsetko...
Keby sa zrealizovalo to nove linkovanie elektriciek, tak by na Hl.st. chodili len 2 linky elektriciek- a to by zodpovedalo aj kapacite, ktora tam je potrebna...
Jedine casy, kedy treba kapacitne posilnit dopravu na Hl.st., su pioatky vecer v smere na Hls.t a nedela vecer v smere z Hl.st. do mesta.. Vtedy by mali byt aj intervaly liniek (a nielen elektrickovych) na Hl.st. posilnene (a ziadne posilove spoje, ale normalne zahustene intervaly v grafikone)...
Ale okrem toho 2 elektrickove linky na Hl.st. uplne stacia..
V súčasnosti chodí zo stanice toľko ľudí na "elku" ? preto, že je to pre mnohých priamy spoj. Ak budú musieť prestúpiť, tak im budú kombinovať spojenie inak. Preto počítam, že ďaleko jednoduchšie pre nich bude do východnej časti mesta (kam v súčasnosti smerujú 3 zo 4 liniek) ísť napr. L201 s prestupom na Račku, Trnavskom alebo Záhradníckej. Do centra bude zasa ďaleko jednoduchšie ísť L93. SORka by zabezpečovala len lokálnu obsluhu.
Navyše, ak bude prebiehať taká rozsiahla prestavba stanice ako aj priestoru pred ňou, je dosť pravdepodobné, že časť vlakov bude odklonených inde.
no, teoreticky hey, ale zas tu mas iny problem: z hlavnej stanice idu 4 linky elektriciek... Ako narves ludi z mtolkych elin do jedneho soru??????? A este k tomu 9,5??? keby neslo tolko ludi tak dostanes zlatu cenu za genialny napad.. Ale mas tu ten problem.. Ludia.. Dalsie take silne spojenie s hlavnou stanicou je l93... ale na nu sa DPB rozhodol nasadovat solo vozy alebo Zajazdovky.... Cize teraz mas dost velky problem.. A ked vypadne tolko vozov elin... A este takto: ked sa bude robit stanica, myslis, ze este nechaju aj obratisko busov a parkovisko pre auta?? NE! aj to zanikne.. Tudiz budeme musiet vozy otacat inde.... Skus daco navrhnut, ja newm ako takuto najanalnejsiu situaciu riesit, bpretoze to dost ochromi blawu ked vlaky pravidelne do bl;awy ta vyhodia na vinohradoch, novom meste a tak a na hlavnej maloktore bo zeleznice chcu pocas prestavby urobit 2 a 3 nastupiste....
Ako že nie? Stačí keď si pozrieš svoj návrh na trianglovanie pod NBSkou. Nemyslíš, že ďaleko jednoduchšie by bolo spojiť L2+L13, a posilniť linky 11 a 14 o spoje liniek 3 a 8? A čo sa týka náhradnej dopravy, kľudne postačí desaťmetrová SORka po trase Hl.St. - Vazovova.
"...Keby to bolo take skvele tak 3 patrocnica nekrachne..."
Prečo práve tretia päťročnica? Nevidím dôvod googlovať jednotlivé päťročnice. Ten ich "systém" predsa po štyridsiatich rokoch krachol celý! Už to by malo tým, ktorí ho nezažili, stačiť na to, aby naň pozerali s dešpektom a nie aby ho, ako to niektorí robia, dnes dokonca oslavovali, či dávali za príklad: #103505 Max: "...nech uz boli ti komunisti aki boli, je fakt ze sa planovalo, projektovalo, stavalo, myslelo do buducnosti..."
Ámos