Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: d3k0 #103123:
Ako chces, ty si tu sef 🙂 Ale mohol by si aspon sem hodit odchody z Krasnan?
Reply on: d3k0 #103123:
Minulé roky to tak nebolo, a preto túto zmenu veľmi vítam 🙂
Reply on: 810zssk #103117:
Budu, ale kvoli 1 resp. 2 spojom to tam pisat nebudem, pretoze to je uzitocna info tak pre 1% citatelov. Vyjazdy a dojazdy su uz samozrejmostou v pripade E a T 🙂
Reply on: Andy #103106:
Zamedzilo by sa tak aby cestujuci nenastupovali do autoskol, ci polorozobratych elektriciek ? Zjednotenie dopytu dvier, by tiez pomohlo. ☺
Reply on: enumaelish #103104:
Len neviem preco to ma ist len medzi letiskami..
Reply on: Andy #103106:

Neporovnateľne podstatnejšie je pri rozoznávaní vozidiel dopravcu farebné prevedenie a logo. Zároveň - ktorý výrobca vozidiel nezmenil za posledné roky svoje vozidlá na nepoznanie ? Ktorý výrobca používa zhodné diely v pribehu dajme tomu desiatich rokov ? Čo sa napr. z "Agory" dá vraziť do Citelisu ?
Nesúhlasím s Tebou, vo viacerých ohľadoch, ako keby si popieral vývoj. Každá jedna séria sa odlišuje od tej predchádzajúcej. Unifikáciu je vhodné obhajovať, ale len do určitej miery. Jej prehnané uplatňovanie pri rozhodovaní môže viesť k presne opačnému efektu.
Čo taký Prešov a jeho vozový park ?
Reply on: enumaelish #103104:
niektore z nich su uz odparkovane vo vlcom hrdle...este s prevoznymi SPZ a bez nalepiek..je to tam v okolii vodostavu...neviem to presne opisat:D
Reply on: Ámos #103113:

lebo v záhradke pri okopávaní zemiakov narazil na ropu a teraz chce DPB predávať naftu ? taký ekologický diesel...
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ea&id=5682 - super ze budu elektricky prepravovat aj na dojazde, ale nemohol by ist aj vyjazd? 🙂 A aj T-busy?
Reply on: enumaelish #103111:
? ? ?
Reply on: d3k0 #103114:
to bude skor zmenou intervalu zo 6 na 8 minut.
Reply on: enumaelish #103111:
Nebude to tym, ze na 88 je v Solarise 15 menej miesta ako v klbaku? 🙂
Reply on: enumaelish #103112:
preco nie vozy na cng pohon?
Reply on: enumaelish #103111:
tam s tým CNG pohonom malo byť "ale nie na CNG pohon"
Reply on: Max #103108:
? to ako budú Solarisy vyzerať o 8 až 10 rokov by sa dalo ilustrovať na príklade tých nepodarených krížených levov, z afrického a ázijského druhu. Jednak majú všetky možné choroby, dochnú, trpia a ešte k tomu aj len na pohľad vyzerajú degenerovane ? a Solarisy sú dačo ako Danajský dar (však kto by ich tu ešte chcel?!), každý kto cestuje v špičke 88 tak na nich nevie nájsť jedno dobré slovo. ? tipujem, že dielenskí a aj šoféri si z hlboka vydýchnu v deň keď dojazdí posledný Solaris (ak nezhorí teda). Ja osobne by som uvítal trolejbusy od Solarisu alebo aj akékoľvek autobusy ale na CNG pohon. Pokiaľ Solaris neskrachuje alebo neskončí nejak inak nešťastne a v BA budú pri "kormidle" iní ľudia tak nemusia byť tieto Solarisy posledné pre BA ?
Reply on: Max #103108:
Uz teraz je napr pekne sledovat ako sa vpredu odliepa folia okolo celnych transparentov. A pri tom ako dlho vydrzala handra na 1405 ani neocakavam, ze to niekto bude opravovat...
Reply on: Beus #103107:
stym svajcom a nemeckom mas sice pravdu, ale solarisy pre BA skutocne boli odflaknute. Uz kneeling co spominal Andy, ale aj rozdielne zapojenie elektriky nie su detske choroby noveho vozu. Kneeling v Solarise instalovali uz tisicekrat a to ci je voz CNG alebo naftovy s jeho funkcnostou nic nema. Rovnako ako rozdielne zapojenie elektriky u 22 vozov tej istej dodavky.

Re #103106 Andy: cez ICQ 🙂
Reply on: Beus #103107:
pokial si pamatam, tak tu sutaz na dodavku Solarisov vyhrali prave vdaka najnizsej cene, cize z toho sa laicky domnievam, ze tie vozy dokazali vyrobit a ponuknut aj za cenu nizsiu nez cena za aku ich ponukaju normalne normalnym DP, museli niekde usetrit - napriklad na kvalite materialov a hlavne kvalite prace. Minimalne v tom, ze sme si vysutazili low-cost verziu.

Okrem toho som veeelmi zvedavy, ako budu tie vozy vyzerat o takych 8-10 rokov... ale nebude to zrejme pekny pohlad.
Reply on: Andy #103106:
Naozaj neviem, o akej neserióznosti Solarisu to tu trepeš. Už len to praskanie skiel je také "jedna pani povedala". A keďže je to ich prvá séria CNG vozov, isté problémy sa čakať dajú, ba priam musia. Neviem či existuje výrobca, ktorého prvá séria nejakého druhu vozidiel nemala "detské choroby", ktoré sa za rysovacou doskou, na montážnej linke a v testovacej prevádzke vychytať nedajú.
A myslím že firma, ktorá dodala už rádovo stovky autobusov do Nemecka, Švajčiarska, a iných civilizovaných krajín, a tamojší dopravcovia s nimi nielen že vyslovujú spokojnosť, ale objednávajú si ďalšie, sa asi len veľmi ťažko dá nazvať neserióznou.
Reply on: Ámos #103094:
Prečo unifikácia?
- súčasť korporátnej identity - aby cestujúci aj podľa vozidla jasne poznali dopravcu.
- v prípade, že sa bude robiť údržba v DPB (a to môže byť aj v prípade prenájmu), tak menšie náklady na skladovanie náhradných dielov, menej znalostí pri údržbe, čiže nižšie náklady na prácu
- jednoduchšie zaškoľovanie vodičov, čiže opäť menšie náklady
- menej druhov problémov s vozidlami - čím je menej typov vozidiel, tým menej problémov treba vedieť riešiť (či už servis, prejazdnosť, alebo súvislosti s vodičmi, cestujúcimi)
- je ľahšie dosiahnuť rovnaké jazdné vlastnosti vozidiel, čiže z toho vyššia spokojnosť vodičov, a v konečnom dôsledku aj cestujúcich..
- keďže usporiadanie interiéru nemôže byť pri rôznych typoch rovnaké, unifikácia cestujúcim zjednodušuje cestovanie. Napríklad mamička s kočíkom vie vždy do ktorých dverí má ísť.. Nie ako teraz, že niekedy do druhých a niekedy do tretích. Napríklad aj dôchodca vďaka unifikácii vie, ktorými dverami má nastupovať.. Teraz nevie, lebo kvôli rôznemu rozmiestneniu sedadiel v rôznych typoch je niekde lepšie nastupovať prvými, niekde druhými dverami. Podobne by sa dalo rozprávať o spôsobe dopytového otvárania dverí atď. Niektoré tieto problémy by sa dali vyriešiť aj ak by unifikácia nebola, ale je to zbytočne komplikovanejšie

No a prečo nie je unifikácia prioritou DPB? Kto vyrába najlacnejšie autobusy a zároveň aj trolejbusy dĺžky 12, 15 aj 18 metrov? Hneď mi napadne Solaris. Veľký tender, resp. tendre ktoré by počítali s unifikáciou by vyhral zrejme Solaris. Nové vedenie ale asi nechce Solaris, je to neseriózna firma, ktorá sem pred časom dodala 22ks nekvalitných výrobkov. Nehovorím len o nejakých požiaroch 1216 a 1222. Hneď po príchode Solarisov sa vedelo, ako boli odfláknuté. Aby sa kneeling aktivoval presne opačne ako má, alebo aby praskali za jazdy autobusu sklá, to je teda dosť zlé. A všeobecne o neserióznosti firmy Solaris snáď ani netreba hovoriť. A vôbec to nesúvisí s faktom, že je to poľský výrobca. Určite sú aj dobré poľské firmy.

- Nové vedenie moc nechce ani SOR - tie BN 9.5, čo boli kúpené, boli z nutnosti riešiť kritickú situáciu a vďaka tomu, že už bola vyhratá rámcová zmluva. Pomohli viac než by pomohlo 6 kĺbových trolejbusov. SORy sú síce neproblémové, ale nie sú nič moc.
- Tender na tie kratšie autobusy môže kľudne vyhrať aj iný výrobca ako SOR, však snáď nie je jediný, kto vyrába autobusy kratšie ako 11 metrov.
- Keby vedenie silou mocou chcelo SOR NB 18, nečakali by, možno by stačilo nastaviť podmieny tendra tak, aby sa už teraz mohol tento výrobca zapojiť...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.