Andrej008:
Ja to vidim trochu inak. Ako strojar ti mozem zodpovedne povedat ze Karosa B741 je totalne odflaknuty voz s mnozstvom konstrukcnych nedostatkov. Tu nejde o vekovy rozdiel medzi Ikarusom a Karosou ale o to ze Karosa je vseobecne zvratena konstrukcia. Staci si pozriet co ti B741 stvara pri rozjazde (vlek sa ide oskret o zem). Dalej je to vec interieru. Klb je tiez kapitola sama o sebe. Preco ma rada 900 asi nemecke klby??? Asi preto lebo v Karose nedokazali skonstrouvat vlastny klb ktory by za nieco stal. Iny dovod nevidim. Dalsou vecou je zivotnost autobusu. Zober si ze napriklad takemu Ikarusu 280 ev. c. 4936 v podstate nic nechyba. Pritom ma uz 13 rokov, co je na autobus vela. Porovnaj si ten voz s lubovolnou karosou ktora este nepresla generalkou a samozrejme nie s najnovsimi, ale s vekovo podobnymi vozmi. A udrzbu dostavaju tie vozy rovnaku, to mi snad das za pravdu. Porovnaj si stav podlahovej krytiny v Karosach a v Ikarusoch 280. Karosy maju podlahu potrhanu, poprelepovanu, miestami dokonca priklincovanu, o roznych typoch podlahovej krytiny ktore sa daju najst v jednom voze ani nevravim. A pochybujem ze takato vec, ako podlahova krytina ma nieco spolocne s technologickou vyspelostou vozidla. To iste plati o sedadlach. Zaujimave ze v Ikarusoch 280 sa neprepadavaju a svojvolne neparaju. V karose su prepadnute sedadla uplne bezne, castokrat je aj operadlo zlomene - najma na dvojitych sedadlach. A pritom tie busy jazdia na tych istych linkach a vozia tych istych cestujucich - teda aj tie tie iste hovada co to nicia. A tato vec tiez nie je spojena s technologickou vyspelostou vozidla. Ale ked su veci ako konstrukcia karoserie, interieru, typu podlahovej krytiny, sedadiel, etc. ako tvrdis vysledkom technologickej vyspelosti, tak potom je Kaosa dvojnasobny srot. Lebo konstrukteri vedome museli ratat s tym, ze ked to poddimenzuju tak sa to rozsype, no nie??? Ja za ich yebnutost nemozem. Lebo pustit z vyrobnej linky nieco ako vozy 741 a neskor 941 a 961 je uz absolutny smejdizmus.
Ja to vidim trochu inak. Ako strojar ti mozem zodpovedne povedat ze Karosa B741 je totalne odflaknuty voz s mnozstvom konstrukcnych nedostatkov. Tu nejde o vekovy rozdiel medzi Ikarusom a Karosou ale o to ze Karosa je vseobecne zvratena konstrukcia. Staci si pozriet co ti B741 stvara pri rozjazde (vlek sa ide oskret o zem). Dalej je to vec interieru. Klb je tiez kapitola sama o sebe. Preco ma rada 900 asi nemecke klby??? Asi preto lebo v Karose nedokazali skonstrouvat vlastny klb ktory by za nieco stal. Iny dovod nevidim. Dalsou vecou je zivotnost autobusu. Zober si ze napriklad takemu Ikarusu 280 ev. c. 4936 v podstate nic nechyba. Pritom ma uz 13 rokov, co je na autobus vela. Porovnaj si ten voz s lubovolnou karosou ktora este nepresla generalkou a samozrejme nie s najnovsimi, ale s vekovo podobnymi vozmi. A udrzbu dostavaju tie vozy rovnaku, to mi snad das za pravdu. Porovnaj si stav podlahovej krytiny v Karosach a v Ikarusoch 280. Karosy maju podlahu potrhanu, poprelepovanu, miestami dokonca priklincovanu, o roznych typoch podlahovej krytiny ktore sa daju najst v jednom voze ani nevravim. A pochybujem ze takato vec, ako podlahova krytina ma nieco spolocne s technologickou vyspelostou vozidla. To iste plati o sedadlach. Zaujimave ze v Ikarusoch 280 sa neprepadavaju a svojvolne neparaju. V karose su prepadnute sedadla uplne bezne, castokrat je aj operadlo zlomene - najma na dvojitych sedadlach. A pritom tie busy jazdia na tych istych linkach a vozia tych istych cestujucich - teda aj tie tie iste hovada co to nicia. A tato vec tiez nie je spojena s technologickou vyspelostou vozidla. Ale ked su veci ako konstrukcia karoserie, interieru, typu podlahovej krytiny, sedadiel, etc. ako tvrdis vysledkom technologickej vyspelosti, tak potom je Kaosa dvojnasobny srot. Lebo konstrukteri vedome museli ratat s tym, ze ked to poddimenzuju tak sa to rozsype, no nie??? Ja za ich yebnutost nemozem. Lebo pustit z vyrobnej linky nieco ako vozy 741 a neskor 941 a 961 je uz absolutny smejdizmus.
Turbo
Hmmm, dnes som sa o5 viezol "super" Karosou. Trpela tymi istymi symptomami ako ta co je popisana vo vyssie uvedenom prispevku. Bolo to na linke 68/8 (odchod od Zimaku 12:00). Cislo voza bolo tusim 4308 alebo 4208 (teda pokial 4208 uz nema reklamu Tesco). Nepamatam si presne ci to bolo 4208 alebo 4308... Ale kazdopadne to bol vrak. V klbe je fakt nebezpecne stat, lebo z harmoniky visia take pekne namazane tyce, az dva kusy. Je iba otazka casu kedy na niekoho spadnu. Ja to ale nebudem. Cela harmonika je potrhana, sama diera. Este ze neprsalo. Cely interier je rozbity a cudujem sa ze nieco take este vobec jazdi... Tststs. No hroza. Ale ked nam jazdia take busy ako som uz raz pisal v #1623, tak sa nicomu necudujem. Strasne ma to vytaca do vyvrtky, najma vtedy, ked mi tu nejaky Martin z Prahy pise ake su Karosy super autobusy. Keby to bolo v mojej kompetencii, tak Prahe obratom DARUJEM vsetky nase "super" Karosy B741, nech vidia ako u nas vyzeraju. Nech sa tam v nich vozia na linke X-C, ktora ma udajne az 160 poradi (moj brat byvajuci v Prahe mi to ale nepotvrdil...). Teraz nech mi niekto vysvetly, preco nam na jednej strane jazdia autobusy bez papierov (konkretne viem o jednej 280-ke) a na druhej strane nam jazdia totalne sroty B741, ktore presli STK-ckou. Ako je to mozne, ze stara 280-ka ktorej nic nechyba nedostane papiere a totalny vrak ich dostane? A potom sa este bude nebodaj plynofikovat... To je totalne yebnute! Ja by som vsetky take Karosy fakt daroval Prahe, ale keby tam vobec dosli, tak by ich tam rozpalili. Lebo to nie su autobusy hodne hlavneho mesta CR, Prahy. Ale v hlavnom meste SR, Bratislave, patria ku kazdodennemu koloritu mesta, presne tak ako Double-deckry k Londynu. A este jedna poznamka, ktori si naozaj neodpustim: Iba tak zo srandy si vezmem, ze 4308 ma 10 rokov. A teraz si vezmem napr. 7913+7914, ktora ma tiez 10 rokov. Elektricke nic nechyba, autobus je srot. A nech mi tu nikto nezacne vypravat o tom aka je zavisla trakcia hnusna. Lebo potom mu velmi rychlo vytmavim aka je nezavisla trakcia hnusna, ano?! Do ****, ked sa musim odviest takymi srotmi, tak to ma nevycetne vytaca. K tomu vsetkemu nase super protiklady: Na linke 20 su dve totalne rozbite Karosy a jeden Ikarus 412. To je maximalny protiklad. Ale u nas je to tak.... Na ****!!!! Ano, na ****!!!!!!