Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: intony #100767:
Ináč to je otázka času, ale viac menej už je isté, že tak ako bolo obojsmerne zaslepené SNP bude časom zaslepené aj KN (Špitálska x Štúrova)
Reply on: intony #100767:
len tak z fleku ma napada jeden velmi dobry dovod, preco sa to neda: Lebo sme v Kocurkove, pardon, Bratislave a nie v Brne, Prahe, Ostrave ci hocikde inde... proste tu fakt plati, ze sa to tak nikdy nerobilo a ani sa tym nikto zapodievat nemieni. A keby aj, tak mu to vassie postaveni zatrhnu a basta fidli! ?
Reply on: Max #100764:
A dalo by sa to aj inak, ako "keby". Napadá ma more vecí, ktoré by sa mohli spraviť, keď nie teraz, tak pri (budúcej ?) rekonštrukcii Námestia SNP a Kamenného nám.
Reply on: Mike #100763:
No, však, vieš koľko exhalátov musí vydať kolóna od Amerického nám.? To je dostatočný dôvod, aby chodci a električky neboli preferované. ?
Reply on: Ike #100756:
Ike kašli už naňho, je to k*k*t. Furt si bude mlieť svoje. Do konca roka sa z oblasti Nív sťahujú dva štátne "podniky" (s dokopy okolo 2000 zamstnancami a stovkami ludí čo tam denne chodia vybavovať veci) do budovy STV . Dôvodom sú samozrejme financie. To je to jeho sťahovanie úradov z centra do oblastí Nív, kde bude to jeho centrum...
Reply on: Mike #100763:
všetko by sa dalo... len keby niektorí

- chodci nemali samovražedné sklony,
- autisti nemali vražedné sklony
- vodiči Ečiek nemali pretekárske sklony
- štvrtý dôvod som po triezvom zvážení nakoniec radšej zmazal...
Reply on: intony #100762:
Reakciu policajtov nepoznám. Najväčšie vytýkané negatíva počas vypnutých semafórov na KN bola veľká šóra áut v smere od Amerického Nám., lebo ten prechod čo je dnes riadený je silne zaťažený a prešlo jedno auto a potom húf ľudí, po čase zasa jedno auto prešlo a zasa súvislý húf ľudí a to sa niekomu nepáčilo ?
Druhý problém bol, že elelktrička z SNP (l. č. 1) sa dostala na Kamenné iba keď autá stáli ale to bolo preto, že cez prechod išiel húf ľudí a ten si spravidla rozrážala zvoncom a plnou jazdou (teda pokiaľ oblúk dovoľuje) ?
Reply on: Emo #100720:
Nie, nestalo by sa nič. Iba niekto (policajti ?) sa vyjadrili, že tak bude Kamenné námestie nebezpečné a že vraj pošas vypnutia semafórov aj bolo.

Keby niekto nemal uchovávať autíčka vo vatičke, mohlo niekoho napadnúť dať jednoducho na cestu retardéry a električkovú trať oddeliť fyzickou menšou zábranou.

Fuj.
Reply on: Marcelllooo #100722:
Nespĺňa, ale môže, ak sa na správnom mieste vyskytnú správny ľudia, čo momentálne žiaľ nie čo, čo však zároveň neznamená, že sa tak stať nemôže. Ty to hneď celé hádžeš do koša.
Reply on: Marcelllooo #100725:
Neuvažuje sa. Plánuje sa. Je v územnom pláne zakotvená viac, ako TEN-T koridor.
Reply on: Ike #100756:
Uvedena trat brani IC/EC vlaku vyuzit svoj potencial, cize by uz neslo o vlak s parametrami IC/EC.

Presov: Presov, podobne ako Modru, vlak obchadza nie z dovodu nedostatocneho dopravneho dopytu ale jedine z dovodu historickej danosti trate. (Do KE idu dva koridory severny a juzny.)

1+2. Spravne: netusis. Vystavba jedneho aj druheho variantu je z hladiska docasneho znecisatenia, prasnosti a hlucnosti zhruba rovnaka.
3. NS MHD riesi nosne a hlavne dopravne prudy. Doplnkovy system zbera ludi a k NS MHD ich privedie a zase odvedie prec.
4. Je to vacsina. Ziaden iny dopravny prud nema takuto odhadovanu poziadavku.
5. Samozrejme. Od toho je delba prace vo vertikalnej strukture organizacie. Dolezite je, aby praca bola efektivna a vysledky optimalne.
Reply on: Marcelllooo #100746:
LoLo, LoLo, ja si tu niekedy pripadám ako ty, teda ako opakovací papagáj.

Aby sme to navždy skončili, tak:

ad1) http://youtube.com/watch?v=YoOVfPSevCQ kukni si toto
ad2) nenavazaj sa tu stale na mladsich a nedavaj im stale najavo, ze si mudrejsi, starsi, domovnickejsi atd. Oni tu maju take iste prava ako ty, a maju pravo vyjadrovat sa k hocicomu. To znamena, ze ta pravdepodobne vzrusuje, ked napises nejakemu decku ze je k***t, a ze nema vystrkovat nos z diery. To znamena ze najprv si uvedom, ze ty nemas vystrkovat nos z domovnickej dielne, a ze si rozmysli, koho tu budes urazat. JASNE?
Reply on: 810zssk #100751:
Ano si dieta ale snazis sa hrat na dospeleho a to maximalne nevhodnym sposobom. Bohuzial si ma donutil aby som ti to dal aj najavo (a to pri tom mam vela mladsich kamaratov - par dokonca aj v tvojom veku).

Co sa tyka inych dospelych osob - tu treba tiez hladat ich zrelost a odbornu kvalifikaciu. Zaujimavou crtou tohoto fora a vacsiny ich ucastnikov je, ze sami seba pokladaju za odbornikov v oblasti dopravy. No zatial ani jeden nepreukazal svoju odbornu kvalifikaciu, a pri tom podla mojich informacii je na tomto fore prave jeden doprvny odbornik.

Isto nie som odbornikom na dopravu, ved to som nikdy ani netvrdil, ale prave preto sa obklopujem a stretavam s odbornikmi: ing. Dulla, Dr. Ing. Schlosser, Ing. Kocur atd. A to, co tvrdim je vysledkom nasej spolocnej prace. Ja sam by som sa nikdy neodvazil tvrdit veci co tvrdim a to este tak dorazne a v mene viacerych pokial by som to nemal garantovane prave tymto odbornym timom.
Reply on: Marcelllooo #100753:
"Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo"

ano? co tomu brani ze v pripade vynimocnej situcie by tadialto islo?

"Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor... "

hej hej, toto ta vystihuje uplne dokonale, tahat koridor tam kde chces ty a nie tam kde je dopyt... rozmyslal si uz niekedy nad tym preco cez presov koridor nejde? spravna odpoved znie, ano preto, lebo kosice a juh vychodneho slovenska su atraktivnejsie z hladiska dopravnych narokov... to nie je o koridoroch/nekoridoroch ale o intenzite dopravy... do presova je dostacujuca doprava a koridor (aj tak neviem co tym myslis, asi upravu zeleznic na rychlost 160/200kmh) by bol zbytocny, kedze by si tam ten vlak tu rychlost ani nemal kde "uzit"

k bodom
1+2. uz sa radsej nevyjadrujem - ako elina a zastavky zatazuju ZP netusim, vystavba a hlbenie tunela urcite viac
3. aky je rozdiel medzi tymto a NDS, objasni... minule si tu rycal co je NDS a presne si povedal to, co teraz mne
4. stale to nie je vacsina
5. no jasne, to ste vy projektovy manazeri "dejte mi lidi ja to udelaaaam"

"Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev..."
tymto teda filtrujem a odteraz sa bavim len so zrnom, dovi a dopo 😉
Reply on: Ike #100748:
To s tou právou a školami si napísal vynikajúco ? ? to isté mu hovorím aj ja a on nič, furt si melie svoje. ?

Pozitívum toho vlaku bude, že možno nebude treba stavať električkovú trať cez Karadžičovu a Dostojevského rad ale električka pôjde k SND kde bude vlak stáť a bude tam električka mať konečnú čo by bolo vynikajúce a mohla by sa tam točiť napríklad 11 a 12. ?
Reply on: Ike #100748:
Je to úplná fraška. Roky sa hovorilo o metre a potom sa začali hľadať mínusy, ako údržba, rozvoj tratí a náklady s tým všetkým spojené a začala sa prezentovať električka ako povrchový lacnejší, kapacitný variant, rýchly a ktorý ľahko možno rozvíjať. Zrazu dojde "groupa" ktorá si chce utrhnúť najväčší kus pre seba a začne električku vytláčať keď je za 5min 12hod. Takže ĎAKUJEM dotyčným, že tu opäť HOW NO bude, okrem tých naťahovačiek. S takýmto dačím sa malo dojsť vopred a nie keď je všetko temer hotové. Prirovnal by som to k tomu akoby človek bežal maratón, v prvej polovici stratil tenisku ale bežal ďalej a potom meter pred cieľovou páskou by si zmyslel, že ide si pre ňu tak by bol idiot.
Reply on: Ike #100748:
Pokial viem, na regionalnej trati (napr. Kuty - Trnava) by IC/EC premavat nemohlo. A, bohuzial, uvedene zalozaky su prejavom zleho stavu nasich zeleznic, ktore musia takto platat svoje diery...

Upraveny model: Nebyvam v Trstenej, ale povedzme v Presove, kam hlavna trat BA - KE nejde. Ale je tu len regionalna osobacka trat. A preto pozadujem, aby tadeto viedol koridor...

Rozdiely:
1+2. Dostupnost zastavok nie je podmienena realizaciou na alebo pod povrchom. Technicky narocnejsie riesenie je uspokojenim potreby vyssej kvality a zaroven opatreniami eliminacie nagativnych vplyvov na ZP a dotknutych vlastnikov bytov.
3. Nie, to nie je NDS, to je doplnkovy zberny system. Prave uvedene charakteristiky sposobuju a budu sposobovat naplnene spoje, dlhe dojazdove casy atd. Ukazuje to bud o nedostatocnej znalosti problematiky organizacie dopravy alebo jednostranne (az dogmaticke) zameranie na jeden subsystem.
4. Vo vyhlade 2015 ma byt dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka nejvytazenejsi a najpocetnejsi. ODhaduje sa na 30 az 40%
5. Na trati Petrzalka - Nivy - Filialka nebude nakladna doprava, len osobna. Budu tu aj rychliky a EC, to je vsak v poriadku. Riesenim je operativne riadenie dopravy.

Spravne, kvalitativne je mestska suprava ako elektricka. Nejde o ziaden tazky vlak, ci rusen s voznami. Rozdiel je teda v dopravnych suvislostiach a vztahoch, ktore su optimalnejsie v pripade NS MHD lahkou mestskou supravou.

Re #100749 Ike: Umoznujem danemu decku, aby sa chovalo na patricnej urovni a kompetentne sa k veci vyjadrovalo.

Zaroven to funguje ako filter, ze sa oddeli zrno od pliev...
Reply on: Marcelllooo #100750:
..."To ze sa s tebou rozpravaju dospeli (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat"...

Povedz mi, preco? Preco by to malo znacit prave to?

To, ze si sa vobec odvazil taketo nieco povedat, znaci len o tvojej hluposti a namyslenosti. Kazdy, a opakujem KAZDY ma pravo povedt co chce, kedy chce a kde chce, bez ohladu na to, ze mu nejaký LoLo domovník povie, ze niekto nema pravo vyjadrovat sa k veciem, ku ktorym sa moze, je to iste, ako ked rasisticky predavac listkov povie cernochovi, ze mu nemoze dat miestenku, lebo je inej rasy ako on.

Ty tu dookola kazdemu tlacis do hlavy to iste, ze uz sa mi to zda aj trochu trapne. Nemyslis?

Ved to je uplna hlupost stale to tu opakovat ako papagaj. Ocividne vidis, ze uz tymto niektorych ludi otravujes a zbytocne pises BLUDY a KRAVINY, ktore staci nypisat raz, a nie kazdy den v priebehu dvoch mesiacov patdesiatkrat a aj viac.

Tu ta kazdy velmi dobre chape a vie, co chces dosiahnut, tak to nemusis furt dookola omielat. BODKA. ? ?
Reply on: Marcelllooo #100750:
Neviem naco pouzivas to "mimoriadne nadane", Marcelko, kedze ja sam ho nerad pouzivam (presnejsie ho nikdy nepouzivam). Ale ked chces, je mi to jedno..

Ano, som dieta. Ale to nic nemeni na fakte ze sa k veciam mozem vyjadrovat a kludne im aj mozem rozumiet. Ty si uz dospely. A v tomto pripade, zial, vies omnoho menej (a to nie je len moj nazor, ale aj nazor inych DOSPELYCH osob). Co uz.

Nie, ja MAM pravo sa vyjadrovat k comukolvek. Podla ktoreho zakona nie?

Mylis sa. JE to jedina charakteristika NS MHD. Uplne postaci povedat ze je to "nosny system". Z toho vsetko vyplyva. Ziadne ine parametre splnat nemusi.
Reply on: 810zssk #100747:
Niektore deti mozu byt mimoriadne nadane (vsimaj Samko, schvalne pouzivam toto slovne spojenie!) no to je len predpoklad k tomu, aby sa ich schopnosti a kvalifikacia rozvili. Tie musia ziskat studiom a praxou (mozno este usilovnejsou a tvrdsou ako ine deti). Stale su to vsak len deti... A ako sam priznavas neskor - ty nemas potrebne vedomosti na to, aby si sa mohol kvalifikovane vyjadrovat k mnohym veciam.

Nie, nemas pravo sa vyjadrovat k hocicomu a hocijako. Ci uz v zmysle moralnom, ci uz v zmysle prava a ostatne ci uz v zmysle zrelosti osobnosti. To ze sa s tebou dospeli rozpravaju (vratane mna) znci len tolko, ze ti davaju prilezitost k tomu, aby si dozrieval a jedneho dna sa mohol plnohodnotne k veciam vyjadrovat.

Spravne si naznacil jednu z charakteristik NS MHD. Nie je vsak jedina, ma dalsie kvalitativne crty. A tieto su dovodom, preco v podmienkach BA elektricka nesplna predpoklady na to, aby mohla byt NS.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.