Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #100287:
"Na realizaciu upravy trati nie su prachy"
Takze ked sa skusala Skoda, okrezavanie asfaltu zozralo nehorazne prachy, vsak? ?
Vies aku najvyssiu rychlost dosiahla dotycna Skoda v BA?
Vies aku najvyssiu rychlost dosiahla v BA stara elektricka Tatra?

?
Drahy Marcel, pripominam ti znova jednu vec a sice, ze ja sa uz vobec nebavim o petrzalskej elektricke ako-takej.

Takiez som pochopil, ze mesto usetri nemalu sumu zdruzenou investiciou v useku Janikov dvor - Bosakova.

Ja sa bavim o preferencii elektrickovej dopravy vo Zvysku Mesta, davam ti do pozornosti predovsetkym linku 5.

Ak by sa aj ta elektricka v Petrazalke nakoniec naozaj nevybudovala, prioritou by neboli trolejbusove trate po Petrzalke, ale prave preferencia elektrickovej dopravy na lavom brehu Dunaja.

Vymyslal si trolejbusy na ukor elektricky, ale popieras planovane rekonstrukcie tunela, Mileticovej, Zahradnickej.
Reply on: Marcelllooo #100287:
Rekonštrukcie električkových tratí: Tunel, Záhradnícka, Miletičova

Nie, magistrát nedá peniaze na budovanie troeljbusov v Petržalke skôr než na Dlhé diely, Slávičie údolie, atď.

Preferencia sa buduje, na Karloveskej radiále je ze veľkej časti vybudovaná. Koľkokrát ti to mám povedať?! Preferencia fyzicky existuje, nefunguje žiaľ poriadne.

Nie, magistrát nedá peniaze na budovanie troeljbusov v Petržalke skôr než na Dlhé diely, Slávičie údolie, atď. ❗
Za tie peniaze je oveľa lepšie budovať električkovú preferenciu.
?

Bla, bla, bla.
Reply on: Marcelllooo #100287:
Ale vlak do Petržalky neni jediný problém ktorý tu je. Vidíš vo všetkom len NS v Petržalke. A čo budú mať inde? Ja hovorím, že prestupný systém ma štve v tom, že v Petržalke sú nosné s hustým intervalom a doplnkové linky so slabším intervalom a nefunguje to zrovna vždy spoľahlivo lebo spoje vynechávajú a na druhej strane mesta premáva všetko s intervalmi 8min a horšie takže toľko tie rozdiely. Tým, že bude vlak v Petržalke tak nejak tým nevyriešiš dopravu a požiadavky na dopravu medzi MČ. Len jednu MČ uspokojíš rýchlou cestou do "centra" a do zvyšku mesta sa bude cestovať ako po starom. Každá MČ by mala mať nosné alebo jednu nosnú linku (záleží od počtu obyvateľov) do centra kde by sa stretávala s ostatnými linkami idúcimi na opačnú stranu mesta alebo na iné miesta v centre kam daná linka nejde. U nás prestupný uzol toho typu, že nemusí človek prejsť dvomi podchodmi alebo cez cestu 2x neexistuje. Neviem či uvediem správny príklad ale Mendlovo nám. v Brne tak nejak funguje.
Reply on: Marcelllooo #100287:
Ok, ale tak námatkovo som o tom hovoril s ľuďmi ako má ísť vlak, kde bude stáť a že MHD by mala ostať premávať po Starom moste v podobe autobusov. Zborovo povedali, že pri ceste do centra použijú radšej linku cez Starý alebo Nový most. S výnimkou cestovania k SND kam idú na predstavenie 3x do roka a cca 10x do roka na ASMN, keďže nemajú dôvod cestovať mimo BA. Keď už tak naozaj má byť ten vlak a elina je teda utópia skús aspoň nájsť iné možnosti rozvoja električky v BA. Už som tu spomenul zdvojkoľajnenie trate na Šafku k SND, kde by bola konečná a prestupný uzol medzi električkou, trolejbusom (predĺženie z Nív) a vlakom. Keď by si spravil z Pribinovej miesto kde by stálo/končilo viac spojov okrem toho, že by to bol cieľ cesty by si zvýšil atraktivitu danej zastávky aj tým, že by bola vhodná ako prestupný bod.
Reply on: intony #100282:
Im nestačí že tam je Hornbach, IKEA, Hypernova a Letisko. Je síce pravda, že tam presmerovali 63, ale... 61 okrem iného zbiera ľudí z Ostredkov, aby som nepovedal, že 63 nič tak, tá rieši Trnávku ale tam je menšia hustota obývania ako v Ružinove, lebo ide o rodinné domy väčšinou.
Reply on: enumaelish #100268:
Spravne si to pochopil, ze tie nove vozne mozno nebudu schopne ist cez mesto.

A na realizaciu upravy inych trati nez realizaciu Petrzalskej elektricky prachy nie su ani sa neplanuju. Vsetko zozerie Petrzalska trat.

Zacinas vidiet tie negativne suvislosti....

Prave naopak: Realizaciou vlaku a nie trate do Petrzalky usetrime 1,5 mld v prvej etape a tu mozeme ihned vlozit (len presmerovaniim ucelu z novej trate na upravu existujucich) okamzite. Tieto peniaze su k dispozicii. Kiezto po realizacii trate do Petrzalky bude treba cakat na peniaze a nebude uz taka vola davat peniaze na elektrickove projekty s jasnym argumentom, ze ved uz zhltli miliardy...

Re #100269 intony: Ak na to nemame, tak neprojektujme. Radsej nech sa nieco neurobi, jak by sa malo urobit nieco zle co situaciu len zhorsi na dlhe roky.

Preferenica neexistuje aj z ineho dovodu, nez je nepripravenost s nou pracovat. Pokial viem, nie su na nu napojene semafory a dalsie technicke zariadenia. Krizovatky su riadenie autonomne a teda nie su riesene a nie je nainstalovane preferencne riesenie. Ale ked sa mylim poivedz viac.

Trate sa mozno rekonstruovat budu, ale kedy, kym a za co? Vo vyhlade 2013 som nic take nenasiel... A nebudu podobne, ako sa aj rekonstrukcia tunela odkladala do doby, ze je v absolutne nevyhovujucom stave, ze by ho inak zavreli pre zivot ohrozujuce stavy...

Spravne, Dopravoprojekt neprojektuje kam ta-ktora linka pojde, to bol podklad magistratu. Dopravoprojekt vsak projektuje konkretne trate a jedna z nich je aj ukoncenie Petrzalskej radialy na Safku spominanou sluckou.

Usek medzi Safkom a Bosakovou sa neda prevadzkovoat z jednoducheho, dovodu - nie je kde vybudovat otocku. Najblizsie miesto je az za Janikovym dvorom... Na to oni hraju - rychlo daco zacat stavat, potom sa to uz nebude dat zastavit a my budeme znasat dalsiu megaloblbost.

Re #100270 enumaelish: Plac na magistrate, prislusnym bude zrejme odd. cestneho hospodarstva.

A ved co hovorim: nech sa jasne povie co a ako! Nech sa jasne predstavi koncepcia elektriciek a vsetkeho. Nie, to sa mlzi, lebo viedia, keby vysli s pravdou von, nepreslo by im to.

Re #100271 intony: A o co mi ide? Len o rozumne rozhodovanie a rozumnu realizaciu rozumneho projektu.

Tu sa mozno rozumny plan zopsul do zleho projektu, ktory sa silou-mocou valcuje...

Re #100272 enumaelish: Samozrejme - vsetko sa totiz odvija od moznosti projekty prefinancovat: ak utopime miliardy na vystavbu trate v Petrzalke, nebudu na ine.

Ak tie peniaze, co su na dopravu uz vyhradene, presmerujeme, da sa porobit vela. Aj trolejbusy, aj bus pruhy.

Samozrejme, ze sa nebude uz nic ine stavat ako elektricka. A kedze elektricka je len drahou nahradou za 95, tak sa zhorsi aj dopravna obsluznost Petrzalky. Ved na co cely cas upozornujem?

Re #100273 intony: Uvedomujes si, ze mi davas argument proti tebe samenu? Ved v zahranici je mnozstvo veci, ktore su dobre a fajn spravene, ci uz v Brne, ci uz Viedni, ci uz Parizi. Ja upozornujem na to, ze hoci to ide dobre urobit aj u nas, urobi sa to inak.

Prestanme konecne basnit o tom, co by ako mohlo byt, ale pozrime sa konecne na to, co sa tu realne planuje.

Re #100274 intony: AKO - trolejbusovou sietou napojoenou na Hodzku a na Kosickej na eistujucu siet
KTO - magistrat mesta a DPB
KEDY - co najskor, uz v buducom roku sa mozu spustit prve linky.
ZA CO - presmerovanim penazi na NS MHD na rozvoj dopravy inych subsystemov
ZA KOLKO - radovo za lacnejsie nez elina a teda sa porobi toho ovela viacej.

Za tie peniaze, za ktore sa postavi len neprevadzkovatelny usek Safko - Bosakova, mozes mat zattrolejovanu celu Petrzalku aj s napojenim a par duobusov k tomu a este ti aj zostane... Povedzme na rekonstrukciu trati v CMO ci na radialach...

Re #100276 hoppusmark01: Neviem ci mam tvoj nazor pripisat naivite a ci neskusenosti alebo comu, ale vedz, ze naklady su vzdy to prve, co kazdeho pri rozhodovani zaujima.

Projekt sa odsuhlasi vtedy, ked za naklady dostaneme primerany efekt (ci uz financny - ziskovost, alebo iny - dopravna efektivita a pod.)

Re #100277 eripmav:Nie som inzinier a preto len tak drisnem z brucha. A tiez len preto, ze si ma vyzval a ze mam podobnu skusenost, ako sa to robi inde.

Poviem prave tu skusenost - vyhradi sa bus pruh (Na stefanikovej aj tak vzdy v jednom parkuju ci su odstavene auta, takze nie je dvojpruhovo prejazdna. Sancova - tu uz bus pruh je alebo su tam parkovacie miesta. A co sa technickeho riesenia tyka, videl som vlozeny obrubnik na fyzicke oddelenie a zabranenie zaradenia auta sem. A mozno by stacili tie mobilne zlte co su ako docasne znacenie pri praci na ceste...

Ale vravim, nie som odbornik na taketo veci a preto tento konkretny prispevok je len take laicke jalove uvazovanie.

Re #100281 eripmav: ja nie som technik, aby som to rozpracoval. Ja som manazer. Takze ja byt na magistrate, tak by som bol na veducej pozici a dal by som jasny prikaz: Najdite riesenie na preferenciu busov na tychto ulicach a vypracujte mi studiu. Potom by sme sa pohli dalej.

Tu chyba vobec ochota a spravny manazment, aby to vpred aspon smerovalo.
Dufam ze sa to tu nestrati:
Ktory zakon urcuje povinne prestavky pre vodicov a vozidla MHD? Dakujem.
Reply on: intony #100282:
Ono to rieši len poskytnutie väčšieho priestoru IAD a zvlášť keď sa nevytvorí bus-pruh tak nikto nemá najmenšiu motiváciu používať MHD.

Otázka : Nebolo by vhodné už teraz zdvojkoľajniť Šafárikovo námestie a obojsmerne trať potiahnúť k SND? Viem, že do danej oblasti sa uvažuje s trolejbusmi ale neni električka bližšie? Keď už tak Marcelllooo odmieta električku na celej čiare a vlak nemá ísť na Šafko tak by k SND mohli zájsť dve alebo tri linky a mať tam riadnu konečnú kde by šoféri mohli normálne pauzovať a bol by tam prestup z vlaku na električku ?
Reply on: merice #100283:
no tak dúfam že vám to postavia čím skôr..
Reply on: hoppusmark01 #100280:
Tuto križovatku používam /žiaľ/ denne niekoľkokrát z pracovných dôvodov. Je to na nervy. Tí čo idú od Mosta pri BA alebo od Dolných Honov sú chudáci. V špičke je nemožné sa dostať na hlavnú. Čakáme ako púšť na dážď na kruhový objazd. Dúfam ale, že bude dostatočné veľký. Ten most cez Malý Dunaj už rozšírili. Fakt sa nevieme dočkať!!!
Reply on: enumaelish #100279:
Celá tá oblasť je z hľadiska MHD poddimenzovaná. Ak si niekto myslí, oné zácpy vyrieši rozišovaním cesty (tak ako si to myslí 99% projektantov), je na veľkom omyle, naopak povedie to ešte k zhoršeniu. Doprava tam vyzerá preto tak, ako vyzerá, pretože tam nie je dostatočná kapacita MHD.

Toto by si mal už konečne niekto uvedomiť ❗
Reply on: Marcelllooo #100259:
"Ja ti poviem preco to tak je: Lebo niekto si na magistrate nerobi svoju robotu tak akoby mal." To je tvoj nazor??? Preco mna obvinujes z toho ze sa riadim svojimi pocitmi ked to robis ty??? Povies ako by si to riesil ty??? Davam ti konkretne otazy: preferencia tbusov, abusov na uliciach: Stefanikova, Sancova, Limbova, Radlinskeho, Vazovova, Nam Slobody, Novy most...

Ja musim povedat ze keby som na magistrate tak by som to vyriesit jednoducho nevedel, lebo to nejde, nemam peniaze, ale ty istotne vies ako - tak to prosim prezrad!!!
Reply on: zakaznik #100261:
no a samozrejme sa musí pri rozhodovaní zohľadniť aj miestne pomery. Napríklad budúci kruhový objazd vo Vrakuni.. Do križovatky tam ústi veľa ciest, a ešte dosť divným spôsobom ? takže tam bude kruhový objazd asi najlepšie riešenie.. Uvidíme, ako to bude fungovať, keď to bude hotové..
Reply on: intony #100275:
a to sme ešte zabudli na Letisko na ktoré už tlačí viac ľudí a nadáva na slabú premávku 61, plus rozšírenie trate vo Vrakuni / Pod. Biskupice a Vlčie hrdlo, neni tak?

Som z Petržky a potešilo by ma to ale aby na úkor toho bola doprava mizerná inde a hlavne tam kde trolejbusy treba viac - t.j. kopcovité terény tak to si ten t-bus v Petržke odpustím. Ak sa o ňom uvažovalo tak sa mal trolejbus zaviesť sem zároveň so sputením prevádzky na moste Apollo.
Reply on: Marcelllooo #100267:
Áno, ty nič neplánuješ, ale navrhuješ sieť trolejbusových tratí v Petržalke.

Ja, aj ostatní, zas navrhujeme funkčnú preferenciu, zmeny prednosti v jazde v prospech električky a zvýšenie rýchlosti.

Prečo tvoj návrh áno a náš nie?
Reply on: Marcelllooo #100259:
Odpovies niekedy na KONKRETNU EXAKTNU OTAZKU???
zoberme si za priklad Stefanikovu ulicu a Sancovu ulicu (najma usek Racianske myto - Trnavske myto, ale aj Racianske myto - SAV).
Podla teba je tam mozme vybudovat BUS pruh (obojstranne jeden) bez toho ze sposobis kolaps IAD alebo bez velmi vyraznych investicnych nakladov???
Ake by boli podla teba naklady, kebyze miesto toho ze zaberies jeden z dvoch pruhov pouzivanych IAD na BUS pruh, tak tam jednoducho polozis kolajnice v trase jedneho jazdneho pruhu??? (dufam ze expertom tvojho rangu nemusim vysvetlovat ze pri stavbe trate su hlavne naklady v spevnovani podkladu, povrchovych upravach... a v tomto pripade predsa mozno pouzit zcasti podklad cesty...)
Reply on: zakaznik #100261:
náklady na výstavbu nie sú podstatné.. Podstatné je, či to bude fungovať dlhodobo.. Myslím, že náklady na výstavbu sú až na poslednom mieste pri porovnávaní a rozhodovaní, či kruhový objazd alebo svetelná križovatka..

Ja si myslím, že KO je bezpečnejší, ale dvojpruhový KO už až tak bezpečný nie je..
okrem toho dvojpruhový KO už potrebuje veľa miesta, takže aj to je ďalšia nevýhoda dvojpruhového KO..
?
Reply on: enumaelish #100272:
A nech si je Marcelllooo istý, že skôr ako trolejbusová trať cez Hroboňovu, prepojenie Dlhých dielov a pri miernom prižmúrení očí aj Vlárska a Patrónka do Petržalky trolejbus nezavíta.
Reply on: enumaelish #100272:
Vidíš, dobre, že hovoríš? ?

Takže, Marcelllooo, AKO, za KOĽKO, KÝM a KEDY je zabezpečené financovanie trolejbusových tratí v Petržalke ❓ ? na rozdiel o budúciach sa električkových preferenčných zariadení.

Počúvam ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.