Dnes presne po mesiaci mi bol doručený list od ÚVO ohľadom podnetu na DPB. Bol pomerne rozsiahly (cca jeden a pol strany) a zistil som, že ako sú naše zákony dobre napísané... Odpísali mi to, že sa mojím podaním zaoberali, ale kontrolu na základe podania FO môžu začať len vtedy keď list príde 7 dní pred podpisom zmluvy čo sa dá jednoducho obísť ako v tomto prípade, že zmluva bola podpísaná 11.8.2010 ale ÚVO to dali vedieť až 2.9.2010 s tým, že ÚVO to zverejnili 4.9.2010 (asi DPB vedel veľmi dobre, prečo dáva ÚVO vedieť až po tomto termíne). Avšak ďalej mi napísali, že zvážia ešte jeden krok, ale nebudem ho tu písať lebo sem chodia aj vysoký ľudia z DPB a ešte by sa spustili skartovačky ako v prípade Nového Mesta v kauze prideľovania bytov. ?
no ešte to nekončí, ešte DPB k tomu vydá stanovisko, zatiaľ na ich strane je záujem to dať do praxe a určite to neostane bez odozvy tento list, resp. už dnes ráno som bol v DPB osobne prehodiť reč čo a ako.
kto by to chcel odpoveď z magistrátu na ten návrh v lepšej kvalite tak tu je v PDF formáte zozipované ale každá strana je zvlášť, lebo mi to tak scanner hodil ?
a to ešte si predstav, že by dakto podal návrh s ešte menším počtom liniek a 4min intervalom ? tí by to asi nerozdýchali ani do šibačky ? osobne si myslím, že 4min návrh je ešte lepší ako toto s 8min, ale úprimne si povedzme, že na to by bolo treba už mať aj vozový park na nejakej úrovni, keďže by sa počet prestupov zvýšil, takže 4min až v budúcnosti. Tie obajovačky toho ako sa cestujúcim nebude chcieť prestupovať a ako budú dezorientovaní to ma neprekvapuje ale zaskočilo ma to posudzovanie odkiaľ kam majú z ktorej radiály priame spojenie :
1. posudzovať ako jednu z prvých vecí, odkiaľ kam je priame spojenie pri návrhu kde je redukcia počtu liniek úchylnosť, aj keď povedzme, že smerodajné bolo pre návrh aby z každej radiály bolo spojenie na Obchodnú a Špitálsku, čo s výnimkou Vajnorskej (tam ani dnes nie je spojenie s Obchodnou) bolo splnené a spojenie Dúbravka - Špitálska je na jeden prestup, rovnako ako Vajnorská - Obchodná.
2. posudzovala zvlášť spojenie k zastávke Jesenského a Kamenné nám. ? iróniou je, že v návrhu C je spojenie Dúbravka - Šafko ale Šafko - Dúbravka už nie je a to si dotyčná nevšimla, pričom L4 ide v C) Dúbravka-Šafko/Štúra-Špitálska-Zlaté piesky
Predstavte si, z dvojjazyčného CP linky č. 801 zmizli maďarské názvy zastávok na území SR a pribudol maďarský preklad dátumu platnosti CP (to tu niekto kritizoval, že to zabudli preložiť). http://www.dpb.sk/files/upload/docs/CP_Rajka_dvojjaz.pdf
to je obohraná platňa zo strany magoriátu, čo ma však viac zarazilo, že im sa ako centrum ráta zastávka Jesenského a Kamenné nám. a Nám. SNP už nie, pričom je to triangel zastávok, ktoré sa vzájomne dopĺňajú. Potom to predceňovanie hlavnej stanice, ako jej význam porastie a pod. ? a hlavne ignorácia možnosti variácie S a BEZ linky 14, ktorá by pomohla doplniť chýbajúcu kapacitu v Ružinove, kde mi dotyčná osobna suverénne odpísala, že znižujem tam kapacitu. Znižujem ju iba v prípade bez L14. Vôbec celkovo mi to príde tak, že oni asi čakajú, že všade kapacity porastú ako huby po daždi. A tiež záder, že pri Štefanovičovej sú dôležité inštitúcie kam ľudia cestujú. No tak schválne, koľko ľudí z Úradu vlády, ministerstva financii,MDPaT, NBS cestuje MHDčkou a koľko študentov denne dochádza do STU od hl.st.? Skôr by som riešil balíky študentov čo idú z Mladej Gardy a Peknej cesty a preto tam mám špičkovú L17 v návrhu. Mám dojem, že osoba si prečítala iba tabuľku kde boli uvedené kapacity a neskôr spísala prehľad odkiaľ sa nedá kam dostať priamo. Absolútna ignorácia skutočnosti, že pri menšom počte liniek asi nejaké to priame spojenie odpadne a na to, že tam mám menší počet liniek sa podarilo slušne obslúžiť z každej radiály Obchodnú aj Špitálsku, ktoré podľa mňa sú v centre.
Nuž, k podrobnostiam sa nevyjadrujem, nakoľko sa necítim až tak znalý témy, ale keď si prečítam záver, že súčasné linkové vedenie je optimálne.... tak to je len ďalší dôkaz o tom, že na magistráte to treba poriadne prekopať, ak sa má niečo pohnúť dopredu, či už s preferenciou, linkovým vedením alebo inými vecami.
ok, ale s tým spojením Ružinov - centrum to je silná káva nemyslíš? Ja síce kvasím pri PC, hudbe a v práci, ale ak mi niekto povie, že ako centrum sa ráta iba Jesenského a Šafko, tak čo dodať?! Pri Šafku je Eurovea ibaže, kto z Ružinova ide do Eurovey električkou, tak nie je pri zmysloch. Je tam L50,66,70+68 (prestup),78.
Ružinov ráno dnes : je 3800 osôb (L9 10xTT=2200, L8+14=10xK2=1600)
Ružinov v návrhu : bez L14 iba s TT to bude 15xTT=3300 (-500, cca 3xK2), s L14 = 4050 (+250)
Dotyčná osoba povedala, že dnes je ráno kapacita v Ružinove 3500, čo by bolo iba keby na L9 premávala každá druhá súprava ako K2. Ja som Kačicu na L9 videl iba počas výluky a vo výnimočnej situácií, takže akosi dotyčnej ani kapacita nesadla. Okrem toho nad tým návrhom som sedel aj s ľuďmi čo robia okolo MHD, takže nie je to fantazmagória.
Tak mam taky zmiesany pocit - na jednej strane to nebol navrh zly (boli aj horsie od teba - cize ma to prekvapuje), ale na druhej je ine napisat co a ako od pocitaca a ine je realita (cize trochu maju rozum).
Cize u mna je to tak 50:50. (reagoval som ? )
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.