Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #193147:
V plánoch je posilnenie regionálnej dopravy na TT a N.Zámky a Malacky vzhladom na stále sa zhoršujúcu sitáciu na cestách. To čo tam je teraz je určite nepostačujúce. Dokonca došlo pri zavedení taktu k zníženiu počtu osobákov aspoň na smer N.Zámky.
Reply on: david1 #193146:
Resp. ak by časť vlakov ostala NZ -Kúty a TT - Kúty teda na filiálku by išlo ešte menej ako 4 vlaky za hodinu v špičke a 2 v sedle tak to potom fakt nikto nikdy nezaplatí... lebo sa to ani neoplatí do toho investovať...
Veď aj ten tunel vedľa Karadžičovej a pod Nivami počítal s tým že za rannú špičkovú hodinu sa premelie cez stanicu Nivy neviem aké hausnumero cestujúcich (v tisícoch; a to iba za rannú špičkovú trojhodinu), aby sa to oplatilo budovať... preto k tomu pridružili ten koridor cez stred Petržalky, o ktorom toľko sníva teraz Marcelllo, lebo ani diaľkové vlaky (Paríž haha) - Viedeň - Bratislava, ani všetky Os od TT a SC by tam nespravili dostatočné objemy cestujúcich aby sa to naplnilo...
Reply on: david1 #193146:
No to som si myslel, že všetky osobáky od TT a SC. (120 a 130). To je cca 4 vlaky za hodinu v špičke a 2 v sedle..(Pre takú frekvenciu os vlakov budovať novú podzemnú stanicu...?)
Tým pádom by sa to pokračovanie vlakov zo 110 na 120/130, čo bolo úspešne zavedené, zrušilo.. (čo až tak nevadí, veď máme push pully a tých ľudí z jednej strany mesta na druhú nebolo až tak veľa, tak sa presunú späť do MHD..)


Tie rýchliky som sa pýtal iba pre istotu...
Reply on: Mike #193143:
Další čo poriadne nečíta. Nie všetky vlaky ,ale regionálne,ktoré tu končia. Na návoz a zvoz od IC/EC by chodili priebežné NZ-Kúty a Malacky-Trnava.Napr. ani dnes nemáš ráno prípoj na EC Jan Jesenius do Prahy či Berlína . Úspešne ho zrušili pred rokom. Uvedené EC predchádza osobák v Senci.Takže musíš ísť o hodinu skôr.
Reply on: 810zssk #193144:
kľudne aj nadzemnú ?
Reply on: Mike #193143:
Ono ked uz robia megalomanske veci, mohli spravit spolocnu podzemnu stanicnu halu Predmestie/Vinohrady a mali by vyriesene prestupy.
Reply on: david1 #193141:
Bližšie k centru proste chýba stanica pre regionálne vlaky /návoz a odvoz ludí z práce/.
Čo je centrum? Pešia zóna - historické jadro? K nemu je bližšie hl.st. ako filiálka...
Odbremeníš račiansku radiálu, a o to viac priťažíš Krížnu (teda Vajnorskú a Ružinovskú radiálu), lebo tie davy, čo dnes cestujú na hlst. a odtiaľ do centra X13/93 po novom pôjdu na električky.. (teoreticky na 31/39)
Pre tých čo idú ďalej východným smerom (či už 61/63, alebo 201) sa v obsadenosti vozidiel od TrMýta nič nezmení..
Plus vzrastie aj zaťaženie MHD Trnavské Mýto - Hl. Stanica keďže tie prestupy medzi vlakmi budú a neviem či všetci budú môcť pohodlne prestúpiť z Predmestia na Vinohrady (zastavia tam aj EC-čka Budapest - Praha?) a plus budú odpísaní cestujúci Regiojetu ktorí by náhodou tiež chceli prestúpiť na iný Os. smer PK/SC.. alebo majú chodiť na filiálku aj všetky Rýchliky z trate 120?

Takže jediné komu by filiálka pomohla sú cestujúci čo majú zdroj/cieľ v okolí Trnavského mýta---
Reply on: david1 #193141:
Ale este raz: pre vacsinu ludi co vystupuju na Vinohradoch je TrMy neatraktivne, takze nic neodbremenis.

Inak od nocaku z Viedne pekne nadvazuje N80.

Co je na petrzalskej stanici predimenzovane? Ja tam len nechapem naco stavali tu podzemnu garaz ked ju nepouzivaju (co je skoda).
2.Hlavne pre odbremenenie električkovej dopravy na Račianskej,ktorá ráno kapacitne jednoducho nestíha. Dostupnejšie sú už len tým ,že ušetríš jeden prestup alebo nebude nutné pre niekoho vôbec použiť MHD . Bližšie k centru proste chýba stanica pre regionálne vlaky /návoz a odvoz ludí z práce/.

Určite by som však nestaval niečo megalomanské ako bolo v prvom návrhu. Už Petržalská stanica je riadne predimenzovaná. Na nej milujem ,ked pracovníčka železníc bráni metlou vstup do podchodu pri príchode posledného vlaku od Viedne pre zamknutý východ na druhej strane... Argumenty že tám stojí N93 ju nezaujímali a poradila nám prechod cez most dookola...
Reply on: david1 #193137:
1. To je pekne, ze v takte, ale stale raz tam, raz tam, teda rozbijas jednotny system a prehladne linkovanie. Presne to co vsetci kritizuju v MHDcke (milion roznych liniek s malymi upravami) sa teraz ma zavadzat aj na zeleznici? Ano, viem ze aj dnes su vlaky na N.Mesto a je to problem ktory treba riesit.

2. Preco? Ja nikde netvrdim ze z Vinohradov nie su niektore destinacie lepsie dostupne ako z Hlavnej stanice! Ja len tvrdim ze tieto destinacie nie su lepsie dostupne z Trnavskeho myta.
Reply on: 810zssk #193136:
Však som ho nezavrhol... i keď viesť S-bahn po súčasnej trati 132 nemá veľmi zmysel a neviem akú efektivitu by mali dva koľajové systémy v jednej trase.
Reply on: david1 #193137:
Ale v Prahe nemáš z každej trate dve rôzne linky, pričom jedna na Masarykovo a druhá na opačný koniec mesta.
Reply on: 810zssk #193135:
1. Prečo náhodne ved predsa v takte. Máš to aj teraz len ti chodia na N.Mesto.Iba minimum ludí ide dalej ako do Bratislavy.To ti tu už viacerý napísali.Pre tých by ostali priame vlaky N.Zámky -Kúty a Trnava - Malacky.

2. Ak by platilo to čo píšeš tak by tie balíky nevystupovali denne na Vinohradoch a Predmestí.Väčšina vystupuje na Račiansko mýte.

Napr. aj v Prahe ti končia regionálne vlaky na Masarikovom nadr..Kto končí v Prahe tak to má bližšie do centra.
Reply on: Valec #193132:
Bohuzial z petrzalskej elektricky sa ide robit klasicka bratislavska pomalodraha (nesegregovane, s beznou rychlostou/pomalostou), takze uvahy nad nejakym dalsim systemom pre Petrzalku zial nie su az tak odveci.
Reply on: david1 #193133:
1. Ak by tam nekoncili vsetky tak to uz uplne pokasles dopravu, pretoze system kde vlaky nahodne chodia raz na jednu, potom na druhu stanicu je vsetko len nie atraktivny.

2. Do centra aj na Mlynske nivy to maju dnes rychlejsie z hlavnej stanice ako z Vinohradov, teda tito cestujuci by ti na Racianskej vobec neubudli (uz dnes je pre nich lepsie nevystupit na Vinohradoch). Rovnako aj priamo na TrMy je to v podstate lepsie z hlavnej stanice ako z Vinohradov.
Reply on: david1 #193133:
Ak by šli vlaky na Filiálku, tak ako môžu ísť aj na Hlavnú stanicu?

Odbočka z N. Mesta na Filiálku bola prvou stavbou, ktorá sa z projektu vypustila.
Reply on: 810zssk #193096:
Kde som pisal ,ze by tam koncili vsetky? Raciansku odbremenis poriadne. Rano po prichode vlakov na Vinohrady a Predmestie to na zastavkach vyzera podobne ako na hlavnej stanici. Vacsina z nich vystupuje na Racianskom a idu hufne na Sancovu smer Trnavske myto na prestup.Po novom by isli vlakom az na Trnavske myto odkial by to mali do 10 min.na vsetky smery do svojho ciela /Gagarinova,Centrum,Ml.Nivy a pod./
K tvojim prestupom na hlavnej tie by zostali zachovane resp. dufam ze konecne budu cez Hl.st.vlaky prechadzat v trasach Kuty-N.Zámky a Malacky-Pezinok či Trnava.

K Filialke sa ma robit odbocka z N.Mesta
Reply on: Ike #193130:
Riešením by bolo, ak by trať z Trnavského prechádzala podzemne okolo Nív, cez centrum mesta (Nám. SNP) k Hlavnej stanici a niekde medzi Prokopa Veľkého a Dubovou by sa pripájala na trať 110.
Dosiahlo by sa oddelenie prímestskej a diaľkovej dopravy na Hlavnej stanici (pričom by ale stále zostali v jednom uzle), všetky regionálne vlaky (s výnimkou S70) by mohli prechádzať centrom, odhľahčilo by to MHD v centrálnej časti mesta (pri troche šťastia a úprav na tratiach 110, 120 a 130 by sa dal dosiahnuť interval 7,5/15//15 a to nepočítam s čisto vnútromestskými vlakmi).
Či, ako a kde napojiť na túto trať Petržalku by som ponechal na ustálení prepravných tokov po dokončení petržalskej električky.
Reply on: Ike #193130:
O tom vyraznom zlepseni by som polemizoval, pre drvivu vacsinu cestujucich by podla mna ziadne zlepsenie nenastalo.

A este jeden detail - argument o skvelej MHD na TrMy je pekny, ale mas dojem ze tam je volna kapacita?
Reply on: 810zssk #193128:
Samozrejme, ale ak si zoberieš súčasnú situáciu, pomer liniek a interval spojov z Trnavského mýta a z HLST (RIP električková trať) je výrazne prospech TrMy. Druhá vec je štruktúra cestujúcich, ktorá je v bežný pracovný deň v prospech denne dochádzajúcich s destináciou v Bratislave. Tak mi to potom nejako vychádza, že súčasný stav je prispôsobený menšine a jej nárokom.

Ak by sa regionálne vlaky presmerovali na TrMy, určite by sa našla skupina cestujúcich, ktorým by sa cestovanie zhoršilo (napr. cestujúci v relácii Senec - Viedeň a pod.). Dovolím si však tvrdiť, že týchto je výrazne menej ako denne dochádzajúcich cestujúcich (hocičo v BA-kraji - BA), ktorým by sa situácia výrazne zlepšila.

Komplexný prestupný terminál na HLST by mohol byť súčasťou rekonštrukcie. Zatiaľ to ale skôr vyzerá na deštrukciu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.