Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #227133:
To je však v našej SADke nemožné, nakoľko tá hromadne nakupuje vozy od IVECA a to sa nezmení.

Sadka, respektíve mesto sa pohrávali s myšlienkou kúpiť buď CNG alebo elektriku/hybrid, čo sa však prejavilo pri jednom voze ako totálny nezmysel. Pre CNG nemajú plničku a budovať infraštruktúru pre jeden elektrický autobus je totálny nezmysel.

V prejednávanom dokumente sa komisia zhodla, že sa kúpi naftový Urbanway a v liste na schválenie od SADky zrazu prišiel Crossway.

V podstate sa u nás rieši to, že Crossway LE je koncepčne nevyhovujúci na prevádzku v MHD vzhľadom na skúsenosti s vozmi ktoré máme.

Na druhej strane sa u nás pokiaľ netreba nevypravujú ani Citelisy a kĺbaky s automatom kvôli vyššej spotrebe a tak napríklad cez víkendy jazdia miesto 6 odstavených Citelisov v garáži staré vysoké B952E, to je obraz krajského mesta.
Reply on: TomJ #227137:
Ja som pred tyzdnom daval kredit z BCK DPB platnej do augusta na novy ISIC. Ukon som robil na Nivach na AS. Cele to trvalo asi 45 sekund. Pani prilozila staru BCK k Em-testu, nieco stlacila, prilozila ISIC a kredit som mal preneseny. Cize asi zalezi kde to clovek robi.

Len treba upozornit, ze SL vie preniest minimalne 3€, naco ma pani vopred upozornila.?
Reply on: dupe #227136:
Ja mám podobnú skúsenosť. Chcel som si prehodiť kredit ešte počas platnosti starej karty (nová už bola tiež platná). To, že sa to dá prehodiť až po skončení platnosti karty mi oznámili až keď som vypísal tlačivo. Pani za okienkom potom nevedela, čo má robiť, takmer mi zrušila PCL na starej karte, ktorý mal ešte týždeň platiť. Potom mi navrhla, že mi môže ten PCL presunúť na novú kartu alebo čo, za čo by som ale zaplatil 1 euro (čo by bolo viac, ako zvyšok, čo som mal na starej karte), tak som sa na to vykašľal a radšej som tých 90 centov nechal prepadnúť, ako by som sa tam mal o týždeň trepať znovu.
Bol som podstupit posledny krok pri vybavovani novej BCK. A to presun kreditu zo starej karty na novu. Kedze stara exspirovala mesiac dozadu je mozne presun vykonat len na Olejkarskej. Jedna sa o administrativne neuveritelne narocny ukon - treba vyplnit tlacivo DUPLIKAT, aj ked mi o ziaden duplikat nejde. Vyplnit treba vsetko, od mena a cisla karty az po obciansky preukaz, aj ked mi o ziaden duplikat nejde. Treba vratit staru BCK, aj ked je neplatna a ziadna citacka ju uz nenacita.
Bonus na zaver je ten ze citacka v predajni tvrdi ze zostatok po presune kreditu je 0€, a nie info o tom ze kredit proste nevie zobrazit.
Ale uznavam ze pani sa naozaj snazila a v klude povysvetlovala 🙂
Reply on: Petto #227134:
No neviem, co som zatial mal moznost ist tou nasou NS12E, tak ta hrkala vyrazne menej ako Citelis/Urbanway. Zeby sa uz vyhrkotali?
Reply on: MatejBA #227133:
Tak to prrr, SOR NS12 je teda podobna hrkalka ako Urbanway a nohy pre teba s 180+ tiez ziadna slava. NB12 su podla na v tomto slusne urobene, mozno tu palivovu nadrz napchat inam a doplnit rad sedadiel za sofera "do stvorky" ako maju NB18.
Reply on: Richard Ščepko #227132:
Ono pokial je poziadavkou aby to jazdilo, malo 4/6 kolies a volant, tak DPB prave odpredava zopar autobusov https://imhd.sk/ba/doc/sk/17666/Dopravny-podnik-odpredava-ojazdene-autobusy-a-trolejbusy ? (taky mini-zly vtip)

Ale ako cestujuci mozem povedat svoj dojem, ze Urbanway sice vypada na prvy pohlad pekne, ale strasne to tam trieska, pre vyssich ludi (cca nad 180cm) byva na mnohych sedackach malo miesta na nohy a relativne casto ich vidim niekde po ceste (ked jazdim linkami L80 a L99 v Bratislave) odstavene s nejakou poruchou. Cize mozno nebudu uplne "koser".

Stare Tedomy, ktore som hore v linku poslal, su asi tak stare ako stare Citelisy. A subjektivne by som povedal, ze su na tom lepsie ako Citelisy napriek mnohym nedostatkom, co tie vozidla maju. Ak uz tak radsej brat hocico ine, napriklad Solaris, SOR NS12, Mercedes, MAN, atd.
Reply on: Solider #227130:
Zmluva so SAD skončí tuším v roku 2022 a nechceli sme, aby vozidlo zostalo aj po skončení majetkom SAD Trenčín (ako je tomu teraz). Zároveň pri predĺžení zmluvy so SAD bolo zakotvené, aby napr. opravy od určitej sumy muselo byť schválené mestom. Presné čísla už z pamäti neviem, musel by som pozrieť do zmluvy. Preto som sa pýtal na skúsenosti, keďže vozidlo by malo jazdiť v meste aj po výbere nového (starého?) partnera.
Ja viem, je to len jedno vozidlo. Ale v Trenčíne sa napríklad po cca 2 rokoch podarilo spojazdniť Citelis 18M, ktorý hnil vedľa Ikarusu v areály SADky. Takže "žijeme" akoukoľvek obnovou o niečo viac ? . Každopádne chcem mať aj argumenty, keď príde oficiálne stanovisko. Predsa len, ide o verejný záujem.
Reply on: Joyki #227119:
Ja som raz napocital v interieri 31 papierikov, kartonov, molitanov. Z miesta na sedenie. A to som sa ani nemusel snazit...

Iveco Urbanway 10,5M vraj nastavili novu latku smejdovosti, pri ktorej sa zistilo ze zlate SORky.
Reply on: Richard Ščepko #227123:
Mesto Trenčín finančne prispieva na kúpu vozidiel / obstaráva tieto vozidlá pre SAD Trenčín, keď sa tieto záležitosti riešia na finančnej komisii?
Reply on: S499.1023 #227126:
Presne, preto tá voľba.
Reply on: Richard Ščepko #227123:
Vodiči sem prispievajú, ale aj tak by napísali maximálne toľko, že Urbanway je vlastne pokračovateľ typu Citelis (ako písal S499.1023 predo mnou), a to aj čo sa týka porúch a iných neduhov. Možno tam dali akurát o málo výkonnejšie radiátory.
Reply on: Joyki #227119:
Ved vsetko hrkotalo uz od ery Citybusov, mozno aj skor ako pise S499.1023. To je jednoducho hrkotaci interier bez nejakych gumovych tesneni.
Rovnako hrkocu aj stare NB18 , no nove od rolu 2014 uz nehrkoci, kedze je ten strop znacne inak rieseny/tesneny.
Reply on: Richard Ščepko #227123:
Existujú samozrejme mnohé lepšie NP vozidlá ako Urbanway (napr. aj mohutne hejtovaný SOR, Solária Urbino, MAN Lion's City, Mercedes Citaro aj sociálnejšie Conecto) ale predpokladal som, že voľba padla na Iveco kvôli známej afinite SAD TN k dovozcovi tejto značky.
Reply on: Joyki #227119:
Táto vlastnosť (hrkotavosť) sa ťahá ako červená niť celou históriou tohto radu (R312, Agora, Citybus, Citelis, Urbanway).
Reply on: Joyki #227119:
Francúzske vozidlá zväčša nepôsobia dojmom, že by pri návrhu bolo veľmi prihliadané na praktickosť údržby interiéru, ale beztak by ma zaujímalo, nakoľko môže za to rozpadávanie sa u nás neúdržba vozidiel ako takých...
Reply on: Joyki #227119:
Ďakujem aj za takúto informáciu.

Pýtal som sa preto, keďže SAD Trenčín zhorel jeden Crossway 12M minulý rok a na Finančnej a majetkovej komisii sme riešili alternatívy náhrady za toto vozidlo. Predmetom debaty a aj v podkladoch od úradníkov z mesta bol Urbanway 12M. Naceňovali sa verzie diesel, elektro, hybrid.
Ako poslancom nám pred pár dňami poslali návrh dodatku so SAD Trenčín, kde však je spomínaný Crossway 12M. Na náš podnet (trenčianskej časti iMHD) to aktuálne preverujú a dodatok podpísaný ešte nebol. Oficiálne stanovisko zatiaľ nemám. Preto som chcel vedieť aj takouto cestou, či nakoniec Crossway nie je vhodnejšou alternatívou. Aj keď minimálne nízkopodlažnosť vozidla je nepopierateľná.

Preto ma zaujímala skúsenosť s Urbanwaymi v Bratislave. Ale neviem, či tu napr. vodiči DPB nemajú zakázané prispievať. Každopádne ďakujem aj za takýto postreh!
Reply on: Joyki #227119:
Tak to je už iný balkán ?
Reply on: pe7err #227106:
Zapne sa automaticky po naštartovaní a zadaní smeru. Nastavovať sa dá. Vodiči majú ZAKÁZANÉ počas prepravy cestujúcich akokoľvek s ňou manipulovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.