No,tusim tu zavladla tzv. "blba nalada"...
Nie ze by som sa cudoval . Kompetetnym by uz ale malo svitnut - MHD by mala byt niecim zaujimava. Ale dnes nie je vobec a nebyt xudobnosti naroda, ze si nemoze kazdy dovolit auto, tak ani by ju nikto nepouzival....
Osobne ma stvu zapxy kazdy den - ale kedze som z petrzky, nemam sancu nic pre to spravit, aby neboli. Busom nepojdem, ked s nim budem stat na jednej nohe v tej istej zapxe, ako vo vlastnom aute.
A vecer, ked xcem ist slopat, ci si len vypit, tak pokial nexcem ist spat so sliepkami, tak jedine mozem MHD vyuzit na cestu tam. Ale spat uz zase len taxikom
Cize, keby som aj xcel pouzit MHD, tak si len pritazim, alebo vtedy jednoduxo MHD nepremava...
Viem, zez toto tu vsetci vedia, ale uz by mohli pre napravu tohto stavu nieco spravit...
Ano aj ZSR ma svoje speciality. Posun Slovenskej strely je neprijemny, ale za hlavny problem povazujem nepripoj z Breclavi a Kutov k EC 17.26 z Prahy (to by este uslo). Ale na Slovensku je to TAK, posledny vlak z Kutov do Bratislavy o osmej vecer ........
Bohuzial nie som zamestnanec ZSR ani nasho DPB, preto Ti neviem na vsetky Tvoje otazky dat "fundovane" odpovede. Myslim, ze v MHD je uvedeny do praxe zatial pomerne naojsvedcenejsi model vikendovej prevadzky-moj dojem je, ze k sucasnemu variantu smerovalo mnozstvo suvislosti-zmeny v linkovani, v grafikonoch, uz spominane doprawne obmedzenia, ci novy Zakonnik prace, tykajuci sa prace vodicov. Navyse, ja i moje 7-rocne dieta jazdime "na elektricenku"-takze viem pochopit situaciu tych "malo solwentnych" v celkovom meradle...
Som priam fanatický priaznivec MHD. Mám auto, ale cez Prahu som už autom, nešiel ani nepamätám. Ale po Bratislave jazdím taxíkom, lebo sú tu lacné a MHD stojí za hoxxo. A keďže debilní železničiari mi od 15. decembra psounuli Slovenskú strelu o 1,5 hodiny skôr, tak už budem asi chodiť z Prahy do BA IGK a vysexxxm sa na celú ekológiu, pretože to pri takomto prístupe už fakt nemá cenu.
I.
Pravé spätné zrkadlo na ramene zvanom hrazda nie je okopírované z T6 (ani pôvodne na T6 také nebolo) ale riadne zakúpené od firmy Bahotza, ktorá má na toto riešenie priemyslový vzor.
I.
Preco stoji 5km na zeleznici 7 / 5 Sk? Preco cestuje polovica ludi v nocakoch zadarmo? (Lebo sa nekontroluje.) Preco denne dochadzajuci studak z Borskej do Dubravky plati odost viac ako z Jasovskej na Raciansku? Preco su CP pre sobotu a nedelu UPLNE rovnake, ked sobota doobeda a nedela podvecer je trosku o inom? HmM? Tak vidis.
Spolahlivost si zatial vsetci chvalia. Pocula som uz nazor, ze tieto "vreckove" busy su jedny z najspolahlivejsich v momentalnej ponuke ceskeho trhu! Ale tiez tu plati - tisic ludi, tisic nazorov!
To umiestnenie zrkadla sa zdalo pomerne nevhodne aj mne. Otazka rychlosti (alebo skor pomalosti) otvarania dveri nie je len otazkou nastavenia zariadenia za danu cinnost zodpovedneho?
Re #20969 TeBeCe: To som rad. Len som si nebol isty, ci sa tie diely daju zohnat priamo z MANu a ak ano, ci nie su natolko drahe, ze generalkovanie TAM BUSov by bolo nerentabilne.
Re #20983 Z: Lebo ja som zo strany niekoho, kto sa tvaril ako vodic, pocul nie prave chvalu na zivost daneho vozidla, ale takmer urcite sa jednalo o kus z prvych serii s mechanickou prevodovkou. Ako je to zatial so spolahlivostou?
Mimochodom, v Dopravnom kontake pisali, ze treba 170 autobusov, 80 trolejbusov a 30 elektriciek. Vsetko nove vozidla samozrejme.
Re #20982 Martin:
Co sa tej vozovne tyka: DPB je za vystavbu vozovne, dokonca, ak si kuknes uzemny plan, tak ta vozovna mala stat uz v roku 1996! Iba sudruhovia na magistrate to zasa porsali. Nastastie tam uz Durkovsky zacina robit poriadok. Ale dufam ze sa aj nieco naozaj bude robit.
Hmmmm....vyznieva to trochu zaujato...mozem k tomu podotknut iba tolko, ze DP preziva asi najhorsie casy svojej existencie a musi popri velkom ekonomickom nedostatku bojovat aj s mnozstvom inych problemow! Z mnohych pohladov jednoducho musi vygazdovat s kapitalom, ktory ma k dispozicii-aj co sa tyka polohy vozowni ci dielni, ci obnove vozidloveho parku. Pri sucasnej uz velmi zaostalej a na socialisticke pomery budovanej infrastrukture ide vsetko tazsie a problemy, ktorym sa denne musi celit, to kolkokrat este stazuju! Ale i popri uz takmer zufalom stave dostupnych komunikacii myslim, ze mnohe zatazove a krizove situacie sa DP dari zvladat velmi dobre-vid napriklad situaciu s vystavbou mosta Kosicka!
Ine su vozy zo serie s mechanickou prewodovkou a ine s automatickou. Do mestskeho prevedenia 9.5 (take, ako behaju v BA) sa montuju typy ZF alebo Voith, cize bud mechanicka 6stupnova, plne synchronizowana s rucnym radenim alebo automaticka so zabudowanym retarderom. Vonkajsie spatatka su ovladane dialkowo a su elektricky wykurowane. Motor uz ma parametre EURO III a ma velmi ekonomicku prevadzku-spotreba cca 20-26l nafty/100 km. Myslim, ze v nasich podmienkach sa lepsie dari "automatickym" busikom-su to lahko owladatelne a zive vozidielka a vodici si ich chvalia. :o)
Takisto aj vozovna v Dubravke. To sa ozaj ovela viac oplati premavat denne hore-dole s desiatkami elektriciek a busov ako sluzobne jazdy, lebo nie su peniaze na jedno po***** halu kde by to parkovalo. Aj o tomto je EFEKTIVITA kde nase peniaze za cestovne idu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.