A načo ti preboha bude druhá kartička na to isté, čo dokáže už tá, ktorú máš?
(Zlatý ISIC v tomto, zrazu som miesto otravného kvanta v podobe školského preukazu, stravy, električenky, SADky a dvoch knižničných preukazov klesol na jeden kúsok plastu )
viete mi priblížiť aj tie špecifické dopravno-technické stavy? Napríklad na križovatke Rožňavská-Bojnická-Galvaniho obvykle ukazovatele odpočtu nejdú a nakoľko táto križovatka štandardne ide v pevnom signálnom pláne, predpokladám, že je to zásahom od levov. Alebo je to spôsobené iným vplyvom?
A ešte jedna otázka - nedalo by sa na jednej strane poučiť vodičov o medzerách medzi vozidlami najmä v križovatkách, kde funguje dynamika (a zaradzovanie odbočovacej fázy na výzvu od detektora)? A na druhej strane nedalo by sa vyznačovať polohu detektora? Pravidelne jazdím cez CDS na Vajnorskom nadjazde a ľavé odbočenie (teraz myslím to od diaľnice) obvykle nedostáva zelenú pre vodiča, ktorý si drží veľký odstup od vozidla pred sebou a to až tak, že nestojí na detektore, ktorý následne nezaradzuje zelenú fázu do poradia.
Ja si práve naopak myslím, že občiansky preukaz by mal slúžiť výhradne na komunikáciu so orgánmi verejnej správy a nie na dokazovanie nároku na zľavu v síce mestskej, ale stále obchodnej spoločnosti. Na to má daná spoločnosť vydávať svoj doklad.
A tu sa dostávame práve tam, kde sme začali. Štát tieto finančné prostriedky poskytuje v rámci fiškálnej decentralizácie v zmysle nariadenia vlády 668/2004:
To, že je to nefér, je druhá vec. Je potrebné nastaviť to tak, aby sa v prípade obcí, ktorých denná populácia je väčšia ako nočná, táto skutočnosť zohľadnila.
Súhlas. Prečo by to mala byť práve obec (v tomto prípade Bratislava), ktorá by mala dotovať verejný záujem iných ako svojich obyvateľov. Môže to robiť napr. materská obec daného študenta, VÚC alebo priamo štát. Podpora pritom nemusí byť formou zľavy, ale napr. príspevku na cestovné pre definované skupiny.
ja si dovolim zareagovat len na BMK... kazdy s trvalym pobytom v Bratislave nad 15rokov ma karticku, ktora potvrdzuje jeho trvaly pobyt... vola sa to obciansky preukaz... preto nechapem naco je komu dalsia karticka... pravidleny cestujuci pri dnesnom nastaveni by mal mat teda len obciansky a elektricenku... pripadne obciansky a mobilnu aplikaciu... ostatne je podla mna len zbytocna buzeracia
Na uvod aby bolo jasne, ja nenavrhujem rozdelovanie ludi podla toho ci maju "volebne pravo" (mimochodom, to sa tykalo nebratislavcanov, nie ziakov a studentov) - len som reagoval na "vycitku" ze to ziaden politik neschvali. Na to som kontroval ze so zmenou z ktorej volici vyrazne profituju a stracaju len nevolici by velka cast politikov ziaden problem nemala.
Nie celkom rozumiem ako prave zlavnene cestovne suvisi s pravom na vzdelanie. Ak chceme pouzivat tento arugment, tak potom fakt musime ist po bezplatnej preprave. Preco prave 50 percent bezneho cestovneho je spravnych?
Jednoducho mame nejaky rozpocet na to aby cestujuci platili menej nez su naklady a z mojho pohladu je dnes tento rozpocet redistribuovany zle. To co chcem dosiahnut by mozno bolo lepsie demonstrovat na konkretnych prikladoch, ale kedze nemam data o podiele jednotlivych skupin cestujucich, tak je to tazke.
Kazdopadne za najvacsiu nespravodlivost pri zlavach dnes povazujem ze BSK dotuje zlavy vybranym skupinam cestujucich (TZP, darcovia krvi) z okresov SC, PK a MA, ale nie z bratislavskych okresov, ktore su rovnako sucastou BSK. Zaujimalo by ma ci je takato diskriminacia vobec legalna.
"zrusenim takych zliav ako su ziak, student, dochodca a pod. (ktori autom aj tak jazdit nebudu)"
akože súčasný trend lavicovej politiky vo svete mi nešmakuje, ale toto je až ranokapitalistická ilúzia z čias, kedy ekonómovia naivne verili v neviditeľnú ruku trhu a totálnu dereguláciu, ktorá bude viesť k férovej súťaži pri podnikaní - len pri tom nepredpokladali vznik korporácií, ktoré menej úspešných podnikateľov skúpia a postupne budú meniť produktívne súťažné prostredie na monopol/oligopol.
Jednak dôchodca, študent a žiak nie sú zárobkovo, resp. sú slabo zárobkovo činné osoby, pre ktorých je doprava vzhľadom na príjmy drahou záležitosťou. Tieto osoby však majú ústavou garantované právo na vzdelanie, prácu a zdravotnú starostlivosť, preto je úlohou verejnej správy im toto zabezpečiť. A keďže z 2890 obcí na Slovensku nemajú všetky všetky vysoké školy, pracovné pozície a možné ambulancie, ľudia musia cestovať. A to cestovanie by sme im mali uľahčiť, nie zhoršiť. Samozrejme, že bezplatné cestovanie nie je riešenie, ale zľavy sú podľa mňa úplne bezproblémový sociálny konsenzus.
Druhá vec je, že sa na to príliš pozeráš zo svojho uhla. Ono tí žiaci majú rodičov. A väčšinou im tú dopravu platia rodičia. A tvojim opatrením "zdraženia cestovného pre nespôsobilých voličov" by si generoval ultimátny boom v čoraz zhoršujúcej sa problematike tzv. mama-taxi (dopravný kolaps ráno a poobede hlavne pred základnými školami). Inak správať sa odlišne k niekomu, kto nemá volebné právo, by som teda od hlasného zástancu práv menšín (to nie je výčitka ale kompliment) teda nečakal.
Pri podpore Bratislavčanov teplú vodu naozaj nemusíme vymýšľať. Stačí zaviesť parkovaciu politiku (ktorá bude striktná aj cez noc) a nejaký menej komerčný produkt (na štýl BMK ale bez väzby na peňažnú inštitúciu), ktorý by Bratislavčana oprávňoval mať drobné finančné výhody (napr. do vybraných obchodov, reštaurácií, inštitúcií a pod).
Platím v Prahe ako miestny za električenku tak isto ako cezpoľný a nijako ma to neuráža.
Platiť Bratislave za jej funkcie hlavného mesta má štát iným prerozdelením daní a nie jej návštevníci priamymi daňami. A vyjadrenie o "rôznych dierach" je na úrovni Fica kríženého s Dankom.