Ako je to vlastne s parkovaním týchto kolobežiek ? Buď stoja na chodníku alebo na trávniku, tam však nepatria. Skúšal som volať MestaPo kvôli odťahu, ale nereagovali.
Našiel som video z roku 1977: https://youtu.be/3RUhepEi_xc?t=146
Zdá sa, že trolejbusové vedenie na Mostovej je už odstránené, ale 2. koľaj na Vajanského nábreží vrátane trolejového vedenia stále čakala na predĺženie po Šafárikovo námestie. Obrovská škoda, že to nebolo realizované! Nemuseli by sme mať nekonečné výluky a neboli by ani neutíchajúce sťažnosti Filharmónie, ako ich električky rušia.
Rozmýšľam, prečo to dnes v REX-e do Nitry hlásilo, že vlak je intergovaný v IDS BK ako linka S65, keď podľa CP aj podľa displeja vo vlaku ide o linku R55. Ďalšia perlička bola, keď pri opustení východzej stanice zahlásilo "IDS ŽSK", ale to možno bola len chyba (šum/zaseknutie) reproduktoru (mám video dôkaz, keby niečo )
Nejaký článok vyšiel už rok dozadu že ako by to mohli vyzerať ... Bol to síce článok bez 2kolajne trate ale riešil problém Vajanského...
Celkovo ak by bola trať pojazďovana autobusmi od Chatám Sófer po Šafko by to bolo super
Joj a teraz tam máme cyklodialnicu ktorá zobrala pruh och
Škoda že sa to vtedy nepresadilo a kľudne by vyšla aj za súčasných podmienok 2kolajna trať, 2 pruhy pre autá a ochranný pruh pre cyklistov... Prípadne užšia verzia obojsmernej oddelenej cyklotrasy ..
1. Áno, plánovalo sa viesť 2-koľajnú trať až na Šafko. Zatrhli to - ako inak - policajti - KDI. V rámci plynulosti a bezpečnosti premávky... veď to všetci poznáte... nie je možné viesť 2-koľajnú trať po Vajanského nábreží. Tak sme tu mali dve 1-koľajné trate až do r.1979, kedy sa plánovalo zrušenie trate na Hl. stanicu a to by znamenalo 8 liniek cez Šafko. Preto sa v lete narýchlo zdvojkoľajnila trať v Mostovej a Jesenského.
2. Pred SNG bolo kompletné vyústenie trate z Mostovej aj s napojením na plánovanú 2-koľajnú trať na nábreží, teda aj so zjazdovou výhybkou. A hneď za ním pravá koľajová spojka. Bola využitá pri zdvojkoľajňovaní Jesenského a Mostovej. V jednej fáze rekonštrukcie sa totiž električky z Jesenského dostali na novú koľaj na Mostovej, teda do protismeru a na správnu koľaj sa dostali až pred galériou. Časom bolo všetko vrátane spojky odstránené.
Prosím vás, aká je frekvencia čistenia vozidiel v DPB? A sleduje niekto čistotu vypravených vozidiel? Takéto špinavé vozidlá jazdia v meste. To aby ste sa báli nastúpiť do vozidla že sa zašpiníte.
https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/5/5385.jpg
Nočný záber, na ktorom je dokonca vidno natiahnuté trolejové vedenie nad nikdy nedokončenou 2. koľajou na Vajanského nábreží. Ja si nespomínam, že by bola osadená zjazdová výhybka pri SNG, ale pamätám si že bolo osadené kríženie 2. koľaje s ľavou odbočkou z Nám. Ľ. Štúra na Vajanského nábrežie, pričom trať skončila prakticky hneď za krížením (koľajnice skončili doslova v asfalte). Nepamätám si však výhybku pri SNG. Je možné, že bola osadená, ale odstránená počas budovania 2. koľaje na Mostovej v roku 1979. Vtedy asi mohlo byť odstránené aj trolejové vedenia nad kúskom 2. koľaje, pričom trať bola odstránená koncom 80. rokov 20. storočia.
https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/3/3539.jpg
Na snímke vidno sneh, takže buď koniec 1972 alebo začiatok 1973. Neviem presný dátum osadenia sochy, možno ju fyzicky postavili koncom 1972 a slávnostne odhalili v roku 1973. Teoreticky to môže byť ešte aj zima 1974/1975 za predpokladu, že trolejbusové vedenie na Mostovej vydržalo dlhšie aj po skončení premávky. Určite to bolo pred rokom 1979.
Za mimoriadne zaujímavé považujem zistenie, že príprava na zdvojkoľajnenie nábrežia vrátane úseku Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. bola prichystaná ešte pred zdvojkoľajnením Mostovej ulice. Možno sa pôvodne uvažovalo s doplnením 2. koľaje v trase Štúrova - Vajanského nábrežie. Je obrovská škoda, že sa to nerealizovalo a miesto toho sa v roku 1979 zdvojkoľajnila Mostová.
Otázka pre pamätníkov:
Bola pred SNG osadená zjazdový výhybka z Mostovej a Vajanského nábrežia? Ak áno, dokedy tam vydržala? Tipujem, že to zdvojkoľajnenia Mostovej. Kto si okrem mňa pamätá kríženie na ľavej odbočke z Mostovej na Vajanského, ktoré ostalo ako pozostatok z nikdy nedokončeného zdvojkoľajnenia Vajanského nábrežia?