- prve 3 body pouzival asi kazdy kto to hral
- osobnu (zeleznicnu) dopravu som sa snazil prevadzkovat vsade kde som mal nejaku trat, v dlhodobom horizonte to bola investicia do "local authority" + po par desiatkach rokov boli obsluhovane mesta a obce narast do rozmerov takych, ze aj nedotovana osobna zeleznicna doprava bola silno ziskova a nestihal som vozit...
- ked mesta protestovali, tak najprv som vyklcoval vsetko co v okoli bolo v ramci local authority (lesy, skaly, ...); ked si sa uz dostal na appaling a bolo ti to jedno, tak ti to uz nijak viac neublizilo; uvolnil si si tym ale plac kde sa nasledne dalo znovu sadit (a viac stromov = lepsia nasledna mienka o spolocnosti, v pripade mensich obci kde bolo dost nezastavaneho uzemia to bol velmi dobry sposob ako dosiahnut co chces
- cestnu a letecku dopravu som v zasade neprevadzkoval, lodnu len velmi zriedkavo (ked uz bolo dost penazi, radsej som postavil aj do vody nasyp a nan stanicu + zeleznicnu trat); trate som sa vzdy snazil robit rovne (tak v smerovom ako aj vyskovom profile; cesty v obciach kym to slo (neboli zokruhovane) som vsetky vybural a poslavil vlastne + pri rozrastajucich mestach som takto "developval" aj uzemia kam sa rozrastali (spravil som "raster" z ciest medzi ktorymi boli 2x2 stvorce na vystavbu), nasledne som aspon nenarazal na to ze ak mi nejaka cesta zavadzala zeby bola neodstranitelna + ako bonus bol, ak mi zacal niekde nejaky konkurent prevadzkovat ceste vozidla, mohol som odstarnovanim casti ciest ich zrhromazdit na jednom mieste a potom ich tam nechat hnit bez moznosti vratit sa do depa :-P; na rovnaky ucel som obcas pouzival aj vyradene lokomotivy (same priecetia za sebou, obcas nejake auticko trafim, alebo som mu zaustil moju trat na volny koniec superovej stanice, odstavil nepotrebnu lokomotivu tak ze medzi nou a stanicou bez toho aby ich delilo navestidlo a jeho vlak uz videl tratovy usek so stanicou ako obsadeny a nevliezol don )
Inak to bola skvelá hra. Ja som vždy zvolil biznis model slovenského finančného žraloka (hoci vtedy ešte neboli takí známi):
- požičať si peniaze,
- pricicať sa na služby vo verejnom záujme (hlavne v nákladnej doprave, ktoré tam boli),
- splatiť dlhy,
- prevádzkovať osobnú dopravu len tam, kde to bolo ziskové a ktorá v zásade nemala grafikon, ale zo staníc odchádzala len v prípade, ak bolo dosiahnutých 100 % kapacity Niekedy dvakrát ročne
- riešit zväčšenie spádovej oblasti (imho bug) striedaním letísk a staníc a ich búraním.
- keď už mestá protestovali, uplatiť ich vysadením lesov v okolí (ktoré som potom zdemoloval, lebo stáli v ceste rozvoju dopravy), rekonštrukciou ulíc ( ) a stavbou sochy primátora ,
- a proti klimatickej zmene som bojoval nasadením Concordov do prímestkej dopravy, boli rýchle, rýchlo naplnené na 100% (tento model sa mi osvedčíl ) a ľudia boli ochotní platiť.
pravidelne som pristavaval k zeleznicnej stanici autobusovu zastavku a cestne depo a ich pristavavanim a buranim som ich presunul tam kam som chcel, + este pripadne kusky stanice s kolajou nikam nezaustenou (aj ked je fakt ze do dokonalosti sa toto dalo doviest az v openttd, kde si tych roznych aj cestnych nastupnych hran mohol mat v ramci jednej stanice viacero
Tak to Americké nám. pokašlali, tam je to riadne ďaleko. Takisto Kollárovo nám. je zle vymyslené, lebo prestup z t-busu na 39 a 94 smer Petržalka je tiež dosť odveci.
Keď už o tom hovoríte, len tak pre zaujímavosť ako sa určuje, ktorá zastávka (nástupisko) tvorí jeden celok? Na Americkom námestí, ak niekto “prestupuje” z trolejbusu smer Trnavské mýto na električku v rovnakom smere, musí prejsť riadny kus.
..vzdialene od seba presne jeden kilometer, pricom medzi nimi je este jedna zastavka. Ako zast. Riazanska a Polus City Center tvoria "jeden uzol" mi teda fakt rozum neberie.