Podla informacii z roznych webov kamion rozkyvalo (defekt? lad? zle gumy?) a narazil do boku autobusu, ktory poslalo do priekopy a bol plny stredoskolakov
Tak v mojich časoch, ktoré boli ešte nejakých dvadsať rokov pred Tvojimi, sa naopak dohliadala len jedna červená z jednej skupiny a ostatné signály sa nedohliadali vôbec. Ale pokiaľ sa pamätám, bez ohľadu na dhliadanie, sa ku každej červenej ampuli ťahala vlastná žila.
Nebola. Pražcová sústava má aj jednu nevýhodu, ktorá by ale s nástupom LED technológií už mohla byť eliminovaná - obrovská spotreba ampulí. Mám kdesi fotku z Mníchova, kde bolo na jednej pozícii asi pätnásť ampulí. Dnes by to už asi ledky vysvietili na troch - štyroch vrátane nepovinných signálov ako "Priprav sa na zatvorenie dverí" a podobných.
Dohliadaný signál ako celok by mohol byť... však len toť nedávno nesvietila takmer na každom návestidle aspoň jedna gulička (na väčšine jedna z každého signálu).
Na cestných návestidlách sa určite pre každú jednu "červenú" ťahala vlastná žila z radiča, zatiaľ čo pre ostatné farby stačila jedna pre celú signálnu skupinu. Električkové sme počas mojej krátkej kariéry nezapájali, vychádzal som zo zapojenia jedného staršieho návestidla, ktoré som len prednedávnom videl (a predpokladám, že sa stále všetko kábluje rovnako).
Tak to by ma zaujímalo či je to tam na podnet niektorého prevádzkovateľa dráhy (a teda to niekto reálne chce implementovať), alebo si to vymyslelo samotné ministerstvo. Je zrejmé že tá vyhláška je do istej miery inšpirovaná rakúskymi predpismi (dokonca tam omylom niekto skopíroval aj "pracovný deň okrem soboty", hoci na Slovensku sobota pracovným dňom nie je), takže to môže byť aj tým.
Pražcová sústava bola v slovenskej legislatíve aj doteraz, alebo to je novinka? Ak sa nemýlim, doteraz na Slovensku nie je v praxi použitá nikde. Osobne by som privítal keby sa na ňu postupne pri modernizáciach začalo prechádzať.
Určite prinesie napr. menšiu zameniteľnosť signálu stoj s inými a väčšiu kompatibilitu s pražcovou sústavou.
Inak nie som si istý ale nemusí byť žiadna žiarovka napájaná samostatne ale dohliadaná samostatne, pričom v súčasnosti je, minimálne u starších radičov) dohliadaný len signál stoj ako celok, čiže ak ostane svietiť jedna "gulička", tak radič nevie o závade.
Skor sa mi táto ovela nepáči, keďže stále u guličkového systému vobec nezavádza madzisignály.
Zrovna tá zmena signálu stoj pre električky nie je menšia úprava, ale v závislosti od elektrického zapojenia jednotlivých žiaroviek môže vyvolať tisícové náklady na každej jednej križovatke.
V zmysle súčasných noriem by totiž mali byť každá "červená" žiarovka zapojená samostatne a "zelené" môžu byť spoločne. Tzn. že na semafór signalizujúci stoj a voľno treba 3 fázové vodiče. Ak by bolo potrebné na stoj rozsvietiť žiarovku spoločnú aj pre voľno, budú potrebné 4 fázové vodiče - ak teda privedený kábel nemá rezervnú žilu, bude ho potrebné vymeniť v celej dĺžke od radiča do návestidla. Každopádne bude potrebné upraviť radič tak aby vedel rozsvecovať jednu žiarovku pre oba signály.
Celá zmena pri tom neprinesie žiadne zlepšenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.