to zalezi od vyrobcu... nam tiez na Fobii nesiel ani klakson ano tlmene ani dialkove (len blikacky) a zaujimave ze ked som vyhodil smerovku naprazdno bez zapalovania tak sa zazal len ten obrysovy svetlomet kde by mala blikat smerovka teraz jazdim na inom a tam vsetko ide aj bez klucika... okrem stahovania okien...
ale su auta kde aj to ide...
proste aj u busov zalezi od vyrobcu, ako spravi napajanie... teda si myslim...
Teraz pocuvam radio Viva, vraj mechanizmus ventilu nefungoval ani v jednom SU v DPB. Ceske zastupenie Solarisu, uvadza, ze ide o diel od externeho dodavatela a dokazu buduci tyzden dodat nove ?
Ked som sa hrajkal u predajcu na vzorovom kuse mojeho IGK, tak tam nesiel ani klakson kym nebol klucik v polohe Vsetko pod prudom , holt bude to zabava ? ? Myslim, ze obrysove svetla isli (v zasade byvaju, obrysove-parkovcie, tlmene a dialkove ) aj po vytiahnuti klucika, teda sudiac podla pipania upozornovaca ? Ci sa prepli automaticky, alebo stale svietili tlmene to neviem, no urcite svietili. Vo feliciach sa pri startovani vzdy odopli dialkove ,alebo tlmene a zapli obrysove az kym motor nenabehol ? Nejak podobne to bude asi aj u busov, ze sa vypnu kriticke srandicky do stand-by rezimu, takze by sa mal odpojit aj ten ventil a ostat v polohe Zavrete. ?
Skor predpokladam ze to pozicaju z inych mestskych (ale aj inych) dopravcov ako v minulosti SAD Zvolen...
Ad. SORky: Tie 9,5 metrove busy sa hodia, SOR sa v Bratislave ukazal ako vyrobca strojov ktore su nie len lacne, ale aj spolahlive, takze super aj ked tie hrby sa mi na nich nepacia.. kazdopoadne to vitam - aj ked si treba uvedomit ze toto nestaci - specialne ak sa urychlene neobnovia Urbina.
ok, keby sa teoreticky dali vsetky, aleu plne vsetky vozy DPB starsie ako 10 rokov do kovosrotu... kolko bubakov by to vynieslo a kolko % by bola navratnost v podobe busov? ?
Jeden trolejbus s pomocným dieselelektrickým agregátom, ktorý by sa mal kúpiť sa reálne pohybuje na cene okolo šestnástich - sedemnástich miliónov. To mi vychádza na 100 miliónov.
Btw. za tých 100 miliónov mohli kúpiť okolo 10 Solarisov 18M.
6 trolejbusov za 100milionov? to nie je trochu moc, sa mi nezda aby boli trolejbusy tak drahe - ci tym sa myslia tie klbove, nizkopodlazne duobusy?
a elektricka stoji 100milionov??? to snad tiez nie, a ked tak aj s tunelom niekomu do vrecka. Kolko stoji lokomotiva a jeden vozen, ved podla mna menej ?
Alebo tie ceny su vsetky take premrstene, lebo vsetko musi byt supermoderne nizkopodlazne??? Tu nastava otazka ci naozaj si mozme dovolit moderne a nizkopodlazne vozy pri sucasnom stave vozoveho parku a financnych moznostiach, a ci nahodou nebude lepsie kupit nenizkopodlazne elektricky a trolejbusy, alebo dokonca second-hand vozidla...
Ano busy mají jiné zapojení, dnes většinou je poslední poloha klíče odpojovač baterií s časovým spínačem (zhruba za 30s - 1 min. dojde k odpojení baterií), SOR B 10,5 CNG má ještě odpojovač baterií zvláštním tlačítkem+uzávěr plynu, BN 12 CNG už má uzavření plynu na klíček, odpojovač baterií má pořád tlačítko.
neviem, zalezi to od typu motora? lebo na Fobii svietili len obrysove, ale napr na Peugeote, alebo Suzuki svieti vsetko aj ked klucik nie je v zapalovani...
a teraz som si vsimol ze nakoniec na tej fotke svietia dvojsmerovky, nie tlmene svetla
Na štvrtkové zasadnutie mestského parlamentu by sa mal dostať aj materiál s návrhom na kúpu 18 autobusov od českého výrobcu. "Je lepšie kúpiť 18 autobusov, ako šesť duobusov," konštatoval Zahradník. Podľa Cíleka návrh nesúvisí so sobotňajším požiarom, hoci víkendová udalosť znamená naliehavosť kúpy nových vozidiel. tak kde je pravda, sme abo novy cas?
Já se domnívám, že když řidič vypne klíček, plyn se musí odpojit, protože EM ventil bez proudu je prostě zavřený. A poku EM ventily někde drhnou a nezavírají, svědčí to v první řadě o tom, jakou péči věnoval DPB údržbě doteď. Taky je zajímavé, že jim to doteďka nevadilo, předpokládám, že o tom ani nevěděli.