a keby vypadol za jazdy cestujuci tak co? zahradkar to bude obhajovat slovami "viete, to je len testovaci, to nie je nas, nemali ste do toho liezt"? to ako DPB ma povinnost testovat pokazene vozidla?
No pekne sa ohýbali keď to skúšali. Ale aj tak je to nedomyslené, keď dvere narážajú o koleso. Osobne by som to ako problém nevidel. SOR mal dať aj dopredu také isté dvere ako sú 2. až 5., podobnej konštrukcie. A bolo by po probléme.
A ešte niečo: To že sa prvé dvere nepoužívajú pre cestujúcich je výmysel DPB. Dôvody sú tie, že prvé dvere pri otvorení môžu naraziť do predného kolesa, čo je pravda. Pravda je aj to, že v zastávke asi ťažko bude voz pri dobrzďovaní vytáčať prednú nápravu doprava. Vodiči si sťažujú že budú mať zlý výhľad a podobne...
Áno, vozidlo nemá blokovanie rozjazdu, alebo je nefunkčné. Takisto štvrté dvere hlásia stále že sú otvorené, aj keď sú zavreté. Možno aj preto je blokovanie rozjazdu vypnuté, teda ak tam nejaké vôbec je. V dielni na takéto chyby dosť nadávali.
- DPB a.s., sa prejavil opat ako absolutny lajdak, oznacenie vozidla cislom linky na zadnom cele mu asi nic nehovori, papierove cedule na boku vozidla so zastavkami Vazovova a Zochova s dlhym a na konci, no comment...
- predne dvere sa v BA nepouzivaju, takze je to len 4-dverove vozidlo...
- najvacsim nedostatkom SORu su klasicky dvere, bud SOR nepozna blokovanie rozjazdu, alebo ho iniciativni pracovnici DPB preventivne vypli - autobus odisiel plny zo Zochovej s otvorenymi ( ) 4. dverami (jedno kridlo do polovice, druhe uplne otvorene) a nikoho to zjavne netrapilo.
- ale z celkoveho pohladu vyborny autobus, pre BA ako stvoreny.
On nepísal, že by nebolo spojenie zo Šafka do Dúbravky, ale na smer Dúbravka, teda zároveň k Novému mostu, FTVŠ, PriF UK, MatFyzu, botanickej záhrade, na Molecovu, do Karlovej Vsi a iných bratislavských destinácií. Alebo si myslel, že by som šiel do školy cez Dúbravku (za predpokladu, že by sa mi nechcelo každý deň šľapať na Jesenského, čo mi síce problém nerobí, ide o princíp)? ?
Takže bol som si obhliadnuť megakindervajce Sor NB18. Je to vozidlo, ktoré je unikátne svojou konštrukciou, má však, ako to u prototypov býva, niektoré nedostatky. Verím že prípadné sérové vozy už budú mať tieto chyby odstránené. Za chybu z hľadiska konštrukcie považujem fakt že prvé dvere, ak sú otvorené, tak sa zrážajú s pneumatikou, ak vodič vytočí doprava, a to nemusí ani úplne na doraz. Za chybu z hľadiska bezpečnosti považujem točňu. V nej môže cestujúci veľmi ľahko (nedopatrením) podstrčiť nohu až pod harmoniku, nie je to tam nijako ošeterné. Sám som tam nohu strčil, hmatal som v diere pod ňou, je to dosť hlboké, než som narazil na spodnú harmoniku vedúcu popod vozom. Bolo by vhodné nainštalovať tam niečo podobné ako v točni 15Tr a pod. Inak je ten SOR ceľkom živý, ťahá dobre. To je asi tak všetko, ešte som sa s ním veľmi nevozil. Nafotil som dosť fotiek, aj detailov. Nepodarilo sa mi však zistiť, čo sa nachádza v "bedni" medzi 2. a 3. dverami, nakoľko sa pod tú škatulu pod sedadlami nedá dostať ani zvnútra, ani zvonka a údajne ani z kanála, teda zo spodu. Ostatné veci som mal odkapotované. Pred kĺbom je nádrž ktorú možno plniť z oboch strán, za kĺbom je vzduchotechnika. Večer snáď uploadnem fotky.