Verím tomu, že aj 80% by mohlo byť málo.
Ovplyvňuje to x faktorov od profilu linky, cez kapacitu baterky, zaťaženia,..., po techniku jazdy konkrétneho vodiča. Pokiaľ to bude digitálny jazdec typu 0/1, plná jazda, žiaden výbeh, plná brzda, tak za ním môžeš rovno natiahnuť predlžovačku...
Nepamätám si, v ktorom českom meste mali problém, že im to nejako nevychádzalo ani pri 70%-nom zadrátovaní trate, tých 55% je podľa mňa naozaj len mokrý sen projektanta
Tak nie je 55% ako 55%. Ak na tých zvyšných 45% vieš využiť dynamiku, zotrvačnosť a následne dostatočne rekuperovať, tak by to problém byť nemusel.
Samozrejme je to len v rovine tvrdej teórie.
Prax ukáže, či započítali všetky faktory a dostatočnú rezervu. A ak sa sekli, tak budú musieť potiahnuť drát.
Tiež by ma úprimne zaujímali skutočné prevádzkové hodnoty.
Na úvod, skôr ako by som sa do niečoho takého púšťal,
by som to skúsil namerať baterkabusom, ten by mohol prezradiť vcelku dosť.
A slabšiu kapacitu bateriek parciálu si vieš nasimulovať nižším nabitím.
To, že zrušiť v Prahe trolejbusy bola do neba volajúca blbosť, si uvedomili komouši v podstate okamžite po tom, ako to nastalo, ale nikto z papalášov nemal gule to priznať a vrátiť ich späť, porevolučné snahy o návrat padli na peniazoch, až teraz za prachy z EÚ je to realizovateľné. Inak by ma zaujímalo, ako si predstavujú reálne fungovanie linky 191, keď pod trolejmi je len 55% jej trasy...
Ide skutočne o šetrenie? Nebude skutočný dôvod skôr v tom, že momentálne kvôli X5 a X33 nie je dostatok vozov/vodičov na ďalšiu X-ku? Len rozmýšľam nahlas (resp. písomne ).
X5 a X33 viaže oveľa viac vozidiel/vodičov ako smiešna X6-tka.
Tak mať závislú celú električkovú výpravu od jednej meniarne asi nie je najšťastnejšie riešenie (a ako bonus trolejbusy na Šancovej s potenciálom pomôcť zbalokovať obe Mýta). Neplánuje to mesto/DPB nejako prekopať?