Klimatizacia funguje ako chladnicka, v uzavretom okruhu je chladiace medium (freon), ktory ochladzuje vzduch, pricom vznika odpadove teplo. Vzduch ma taku vlastnost, ze teplejsi vzduch je schopny absorbovat viac vlhkosti preto je vlhsi, a naopak studeny vzduch ma nizsiu relativnu vlhkost. Takze pri ochladzovani tepleho vzduchu vznika voda tzv. kondenz, ktory treba odvadzat. Klimatizacia nie je napojena na vodu, ale prave naopak je napojena na odtok vody, kam sa odvadza kondenz. Modernejsie klimatizacie maju aj funkciu odvlhcovania, teda vyrabaju suchsi vzduch pri tej istej teplote. Je to ovela efektivnejsie ako ochladzovat vzduch na nizsie teploty. Uz tu niekto pisal, ze teplotny vnem zavisi od teploty prostredia, vlhkosti a prudenia. Takze ak ste v miestnosti kde je odvlhceny vzduch, tak mate pocit, ze je tam chladnejsie aj ked je teplota rovnaka ako v miestnosti s vyssou vlhkostou. Chladenie/odvlhcenie sa ma pustit az ked teplota presahuje 26 stupnov, inak je to len plytvanie energiou a clovek pocituje tzv. tepelnu nepohodu.
Napadá ma však jeden problém a síce pravidelné prehliadky dopytových zariadení, resp. ich funkčnosť. Priznajme sa, že kto by dal ruku do ohňa za to, že na aspoň 9 z 10 vozidlách bude fungovať 100 dopytových tlačítok? ?
Živo si viem predstaviť, že dojde autobus na zastávku, jeden cestujúci tlačí tlačítko a nič, šofér nedostane signál tak ide preč a cestujúci si môže čo? Dakde ? pokiaľ ide o linku so slabším intervalom ako napr. 65 alebo 79 a pod
v BA sa skúša nejaký nový bus? lebo pred 10tou išiel z Vazky smerom doľava (ako 31/39) nejaký neznámy bus, zadné kolesá usporiadané ako 15m Solaris a podľa pohľadu z vonku cez dvere vyzeral byť NP...
no je to relatívne. Pokiaľ sa použijú ozaj všetky peniaze na nákup tak sa môže v pohode dať do busov aj klíma, ale to by sa nesmel nikto na tej zakázke nabaliť ? takže za tie "uliate" peniaze by kľudne mohol byť každý bus klimatizovaný. Okrem toho, keď sa DPB oháňa tým ako chce skvalitňovať služby pre cestujúcich tak aj toto je jeden z možných spôsobov. Aspoň keď tu máme furt sardinkáreň nech v nej neni aj peklo a určite ani šoférovi neni najpríjemnejšie vo vyhriatom autobuse v lete.
Asi 4 roky naspäť som šiel 92 do VW v lete, bolo cez 30+ vonku a kúrilo sa v nej ? pre istotu či ten dojem neni spôsobený vyhriatym busom tak som dal ruku na kúrenie a vážne kúril ako Lucifer ?
Miestny "experti" (tie úvodzovky tam mali byť aj predtým) ešte ani raz nepredložili hodnoverný cenový údaj. Stále len porovnávajú cenu s klímou do bytu alebo osobného auta.
Re #102525 stevo: Týmto len potvrdzuješ moje slová.
Re #102527 pjotor: Všetky dostupné údaje hovoria o cene cca 10% z ceny autobusu. Pre info, klíma do busu MHD v BA by znamenala nutné zvýšenie výkonu motora o cca 25 %.
klima do autobusu naozaj nieje draha v porovnani s cenou celeho busu. Pri nakupe vo velkom ale tvory vyraznu polozku. Dalsia vec je, ze klima nejde na vzduch a teda berie dost vela paliva a ked bezi cely den, tak spotreba vyrazne stupne. Je sice pravda ze viac ludi by chodilo radsej busom, ale to uz je teoreticka rovina, ked dojde 98 kratky aj ked klimatizovany bus tak radsej sadnem do auta s klimou, ako by som mal ist ako sardinka aj ked v chladocku
Klimu domov si bez problemov kupis za 15-tis. co som na rychlo nasiel. a to nemam cas prehladavat vsetky katalogy. Preco by busova nutne musela stat statisice?
ukaz tie prospekty, co som nasiel pre eliny v EU prospektoch t.j. tych co su v ramci starej EU, tak su tam hodnoty 4 os/m2
prospetk neuvadza 12t na napravu ale prospekt doslova uvadza MAXIMALNY TLAK na napravu. neviem ci to dokazes pochopit ...
tebe by som tiez odporucal poriadne citat, zobrat do ruky kalkulacku a pocitat.
to australske combino je stale s nizsimi tlakmi na napravu ako rakuske tazke metro a o 20% aj oproti porschetere. takze neviem co zase pises za bludy ? vsak si tvrdil, ze combino ma vyssie ako 6,75t/os ?
mimochodom, to je specialne combino. combino classic co beha po nemecku ma 29 az 31 ton.
ty proste nechces pochopit najvacsi problem, ze porschetera ma skor 42 ton a 6 osi co ?
a ano daj uz pokoj s tymi tvojim VYMYSLENYMI hausnumerami, lebo zatial sa tu s prepacenim len strapnujes, co cislo od teba, to uplny nezmysle, zatial si tu nedal ani jedeno relevantne cislo. len sa ohanas 12t na napravu, ktore si blbo pochopil
ad hmotnosti ULF, dal som si namahu a napisal do shitmensu aj an wiener liniene, kolko maju leergewicht a uvidime to z ofocialneho zdroju
zatial aspon napravove tlaky vozoveho parku wiener linien, kde som si to vyhladal sam
U, U2, U11: 27t/4 = 6,75t/os
V: 28t/4 = 7t / os
E6: 28,5t/6 = 4,75t / os
c6: 20t/6 = 3,3t / os
T: 34t/6 =5,6t /os
Re #102515 S499.1023: skodu je skoda kupovat viac sa kradnu len VWcka
samozrejme ak by isli klobasy tiez na prenajom tak by si museli prenajat minimalne petrzalsku vozovnu na zaciatok. Predsalen nove vozy nie su tak narocne na udrzbu ako tie 10 - 15 rocne...
ups nedorozumenie pri pisani myslienok. Zazemie na udrzbu tych 20 sol na prenajom. Avsak to ci bude 240 klobas nakup alebo prenajom zda sa este nie je iste.
ja nehovorim o kvalite vyroby. Aj ked stou moji znami maju tiez problemy. Sestrin svokor uz dvakrat menil vyrovnavacie tyce na prednej naprave. S prednou napravou na fobii ma aj kamarat. No dalsie dovody je:
ze skodu ma kazdy treti
kvoli tomu sa dost kradnu, kedze je velky dopyt po nahradnych dieloch po nich
dizajn skodovky sa mi vobec, ale vooobec nelubi. Ja mam rad ten zabozrutsky dizajn mame 206 siestym rokom a problemy snou nie su.