Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 21Tr #128614:
Tu suhlasim s Duncom (pisat 21Tr je mi nesympaticke ? ) - presmerovanie L1 na Kapucinsku bol dobry krok - hlavne kvoli tomu, ze je rychlejsie v KV&DU (aj ked tam je iba par minut)
Reply on: 810zssk #128611:
Sú tam ľudia z iných destinácii ale si zober, že koľko ľudí ocení tú L1 na Kapucínskej pri ceste do Dúbravky a KV, oproti tomu, že kedysi tam chodili len 5 a 9, ktoré o 21 prestávajú premávať a 9 ešte skôr. A na Obchodnej viesť 1 nie je najlepší nápad. To by tam potom bol šialený súbeh s 5 a 9. Na Odborárskom by si mal potom len 4 a 14 a na Obchodnej 5,9,1,13. Nebol by to nepomer? O L1 nemaj obavy, využívaná je dosť a to, že ju preložili na Kapucínsku bol super nápad kvôli premávke 5 a 9.
Reply on: Ike #128602:
3b) to mi nie je treba si predstavovať, napr. L1 v Brne premáva z Bystce do Řečkovic cez Královo Pole zachádzkou cez centrum, ale nikto tak necestuje tipujem celú hodinoú trasu ale sadne radšej n abus alebo tbus do Královho Pole a tam je za 25min než cestovať skoro hodinu. Takže existujú takéto linky a bez problémov. Myslím, že bezpečnosť jazdy električkou by mala byť samozrejmosť a ak si pre takú vec nemôžeme dovoliť určitý spôsob linkovania električiek tak sme na to biedne ozaj.
Reply on: 810zssk #128605:
Napodobne

Re #128601 810zssk: Ono je pekne, ze v tr3mpovej dogme redukuje pocet liniek, ale vazne, tu sucasnu L5 by som (mozno ako jedinu) nemenil > Je to (aspon podla mna) jedna z nosnych liniek v MHD (aj ked by slo protestovat o spojeny 34+prestup na Racku, ale predsa len, vzduch nevozi a aj zdvojene odchody v rannej spicke nieco hovoria)
Reply on: 21Tr #128609:
Otazka je kolko ludi potrebuje spojenie Nam. SNP - Kapucinska. V tej 1 su aj ludia z / do inych destinaci..
Reply on: 21Tr #128607:
Veď ja som chodil denne zo Šafka na Nám. Ľ. Štúra dokedy nejazdila 133. Takže mne by to problém nerobilo, alevidím ako by protestovali Dúbravčania.
Reply on: 810zssk #128600:
Tak schválne k spojeniu Kapucínska - Nám.SNP/Kamenné nám. = zastaň si na Nám.SNP a sleduj ako chodí L1 vyťažená od 13 v smere Nám. SNP - Kapucínska a ráno v opačnom smere, rozhodne to robí väčšie číslo ako 11 v úseku Jesenského - Štúra - Šafko - Kamenné nám.
Reply on: Ike #128606:
A o ktorej radiale? 😉 Pokial mas dobry dispecing tak ta nehody az tak velmi neposkodia - jednoducho urychlene operativne 5ku presmerujes na Safko kde sa bude tocit spat do Race a nic nemas paralizovane 😉
Reply on: luky133 #128594:
Keď nie je tragédia sa prejsť z Nám. SNP na Šafko tak z Jesenského na Šafko to je nič potom. ?
Reply on: 810zssk #128605:
nevravim o račianskej radiale, ale o tom, že teoreticky sa zrazí električka s kamionom na Borskej a paralyzuje to zároveň aj Raču... Pritom, keď si pozrieš obsah električky č.5. tak zistíš, že ten len málo ľudí pretrvá od Rače až po Karlovku... 🙂 ale linka 5 je v poriadku, taký expres
Reply on: Ike #128602:
Este jedna poznamocka..akosi som nezaznamenal problem na racianskej radiale s linkou 5, alebo 17 hoci obe idu cez cele mesto. A to po nej chodim kazde rano 😉
Reply on: janlanik #128598:
No systém je to pekný bohužial v Bratislave totálne nereálny lebo nikto z DPB sa neodváži ho upraviť nakoľko by to vyvolalo odpor. Aspoň pred voľbami určite nie. A ja električky ani veľmi nepoužívam lebo mám priame spojenie linkou 133 a to mi stačí. Osobne si myslím, že Bratislava nie je na to pripravená. A porovnávať Plzeň, ktorá má 178 064 (podľa Wikipedie) a Bratislava, ktorá má cez pracovný deň temer 600 000 obyvateľov je rozdiel... Ja nebudem zasahovať do linkového vedenia električiek nakoľko pomaly každý mesiac sa tu vymyšlajú nové vedenia a aj tak to k ničomu nie je lebo všetko sa už vymyslelo a DPB sa tým neinšpiruje. ? Toho, že by DPB zvolal nejake stretnutie s prívržencami iMhd.sk preto aby zlepšili a upravili MHD sa nestretneme aspoň dobrých 20 rokov si myslím. ? A pokiaľ viem 12 mala jazdiť len po Karlovu Ves pred pár rokmi, ale bol odpor cestujúcich tak to nezmenili.
Reply on: Ike #128602:

3b) Len pre tvoju informaciu, ja sa chystam chodit do/zo skoly linkou 16 v useku White Cross - Zahradnicka ? Samozrejme tym nechcem naznacovat ze dany system by bol ako staly dobry..
Reply on: 21Tr #128597:
Chápem, čo si chcel povedať... lenže, ako tu bolo spomínané:
Linka 3 sa vyprázdni na mýte, a linka 8 sa vyprázdni na mýte. Ty navrhuješ ich spojiť za účelom šetrenia.
1) možno pár vodičov by si ušetril
2) z dvoch relatívne spoľahlivých liniek by si spravil jednu nespoľahlivú
3) relácia Rača - Trnávka - Zlaté piesky je
3a) slabšie využívaná
3b) obsluhovaná linkami 56,65 a pod. (tým chcem povedať, že neviem si predstaviť človeka, čo by šiel z Rače na Trnávku cez Obchodnú)

Môj osobný názor je taký, že v súčasnom systéme električkových tratí, ktorý je kolízny je výhodné mať viac kratších liniek. A nezabudni, že prestupovanie nie je neatraktívne, neatraktívne je prestupovanie a šlapanie. Lebo aj v tej najhoršej fujavici vystúpiť z jednej električky pod prístrešok a odtiaľ do ďalšej nie je nič odpudzujúce.

Expresné električkové linky by mali zmysel len v prípade, že by v BA existoval akýsi električkový "obchvat" mimo centra... V súčasnosti sa tie linky správajú rovnako ako tie, čo končia v centre. Rozdiel je len v spoľahlivosti a v tom, že tie priemerné 2% cestujúcich, čo cestujú traverzom cez centrum sedia na zadku v električke. Dnes sa však ale dá takmer z každej časti vyhnúť centru (myslím tomu užšiemu, kde je 30kmh) pomocou autobusových spojení.
Reply on: janlanik #128599:
To sa da aj bez rusenia dolezitych prepravnych prudov. Vobec nepoznas miestne pomery tak nechapem ako mozes robit linkovanie. Nebud Dunco.

Prestupne linkovanie uz vymyslene JE. Odkazujem ta na tento dokument: http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
1) Re #128588 21Tr: A je naozaj spojenie Kapucinska - Kamenne take nutne?
10 spojov stanica - vychod je blbost. Stacila by jedna linka s garantovanym prestupom. Prave kvoli prestupu nechcem tu 1 prehadzovat (nech je spojenie stanica - Vajnorska).
Linkovanie s mensim poctom liniek by bolo super, ale to netreba vymyslat, kedze na to by bola idealna "tr3mpho dogma".

2) Re #128589 hoppusmark: Suhlasim s tebou. Moj navrh je len optimalizacia sucasneho linkovania, kedze na nove (prestupne) by asi nebola politicka vola.

3) Re #128591 janlanik: Tvoje riesenie je uplne duncoidne, t.j. evidentne robene podla mapy bez znalosti pomerov. Dokazuje to zrusenie spojenia Safko - Dubravka a aj ta poznamka o ZST Nove Mesto kam vobec jazdit netreba.

4) Re #128594 luky133: Pocas reko tunela by nemusela jazdit? To je co za volovinu? Prave vtedy bude este potrebnejsia kedze sa zrusi spojenie Petrzalka - KV/Dubravka cez Zochovu.

5) Re #128598 janlanik: Prestan s Duncoidnostami. Spojenie Safko - Dubravka MA zmysel aj v prestupnom systeme, pretoze je to jeden z dolezitych prepravnych prudov. Predstav si ze by si zrusil trat Bratislava - Banska Bystrica a poslal ludi nech cestuju Bratislava - Kosice a odtial sa vratia do BB. Hovadina, ze?
Reply on: 21Tr #128596:
A jsme zase u toho, už další a další linky a vazby a zase skončíme na 12/20 a spousty linek odkudkoliv kamkoliv. To právě chci zlikvidovat. Systém napáječů okraj centrum je možný, ale zvýšil by se tím počet linek. Chybí ti ovšem smyčky v centru, takže bys měl vlastně jen jednu konečnou na okrajích a centrum by se projíždělo objížděním jako dneska 7čka akorát s různýma stranama. Myslím si, že můj systém je lepší, protože stačí jen 5 linek. Hlavně mi tady nevykládejte o vazbách. Vazby 12minutový interval je jako interval příměstské želenzice.
Reply on: luky133 #128594:
Proboha, tys nečetl, co jsem psal? Nové linkové vedení znamená přehlednost. Často to jezdí a na jiné směry se přestoupí. Prostě jsem zlikvidoval systém odkudkoliv kamkoliv, jak je to dnes, kdy interval je jednou za hodinu. POjedeš 5kou a pak si přestoupíš na 4ku popřípadě v ranní špičce na vybrané spoje linky 2. Zpátky pojedeš čtyřkou a zase přestoupíš na pětku. 5 linek na traťovou síť v Bratislavě bohatě stačí. Podívej se do Plzně, tam máš dokonce jenom 3 linky. jedna trať jedna linka a šmitec. Tady jsou dokonce i tratě kde jsou 2 linky. Pro cizince by to bylo velmi jednoduché. Takové tramvajové metrolinky. Jezdí to často a v centru se přestupuje, pokud člověk potřebuje do jiného směru. Žádná 12ka nemá v mém systému místo. Protože pak si bude stěžovat další a další a nakonec nám to vyroste zase na spousty linek. Pokud ti to není pohodlný, tak si na lince 4 dejme interval 4/6,5, jenže pak mi zase někdo bude nadávat, jak někde toho jede už moc a je to nárůst vozokilometru. Já se snažil to upravit tak, aby ty tratě v intervalech odpovídaly dnešku. Když bude 4/6,5, pak je otázka, co udělat s 1čkou a prodloužit ji na 12/20 z 4/6,5. Nevím to si rozmysli a napiš. Ale nedávej mi do systému málo linek krátké intervaly nějakou dvanácku kvůli "vazbě".
Reply on: Ike #128586:
Lenže teraz nemôžeš pre kolíznosť všetky linky idúce z jedného konca mesta cez centrum na druhý koniec mesta točiť v centre lebo : 1)nie je kde 2)zbytočne pridávaš prestupy čo rozhodne nepridáva MHD na atraktivite

Nie som za to aby sa robili spoje z jednej m.č. cez centrum na druhý koniec len pre to aby boli ale aby sa robili tak kde je daná kapacita žiadúca na obdivoch stranách. Dúfam, že chápeš čo chcem povedať.
Reply on: janlanik #128591:
Centrum je na riť úplne lebo akonáhla siahneš na linku 12 tak je zle, a to isté 11 a 14. Kľudne mohla ostať stará linka 12. Okrem toho si dosť ľudí myslí, že na tie dve trate čo máme v centre treba z každej radiály linku, pričom tie trate na Obchodnej a Špitálskej sú seba vzdialené na 5min chôdze pri Blumentáli a Vazovovej to sú 2min chôdze, nakoľko internáty pri Bernoláku sú od zastávok Legionárska a Vazovova vzdialené 1-2min chôdze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.