Mne sa tiez zdalo ze kedysi v televizi niekto hovoril okolo 700tis. Tak ci tak, okrem obyvatelov co sem chodia do skoly ci za pracou (kopec novych Business centier), ide cez Bratislavu aj kopec kamionov, hlavne z Madarska do Ceskej republiky a naopak. Kym nebol obchvat tak ich tolko nebolo. Je to spojena nadoba. Ked sa spravi niekde sirsia cesta, tak to neznamena ze sa ten usek zrychly. Vsetci si povedia ze ved to tade musi byt lepsie, tak zrazu tam vseti idu a je to tam rovnako plne ako predtym, mozno este plnsie...
Keby to tak bolo s cyklistickymi chodnikmi, tak by to bolo super Ze by po 1. po ceste jazdilo kopec cyklistov, po 2. tak by pre nich spravili aj chodniky a po 3. potom by na bicykli jazdilo aj viac ludi. Lenze to sa nestane. Lebo bod 1. je v BA o zivot a mesto len tak od bodu 2. asi nepojde.
Ale to je nesmysl a další blud. Cesty jsou čím dál tím víc přeplněné, protože se zvyšující se životní úrovní, čím dál tím více lidí používá automobily ke své dopravě. To vůbec nemá vliv na počet nebo nepočet obyvatel.
Samozřejmě, ale studenti jsou všude možně, nejen v Bratislavě. A několik tisíc nejsou statisíce a už vůbec ne milióny. Tvá poznámka s 800000tisíc je tvůj soukromý odhad? No já mám radši něco oficiálnějšího. MHD v Bratislavě nebude brzy užívat víc než milión, když víc jak polovina jezdí autem. To by tu muselo být přes 2 milióny. ?
Krízový štáb kvôli vodičom električiek? ? To tam chcú o čom konzultovať... O tom prečo je taký zlý stav kolají a neopravujú sa? Síce pravda, že dnešný vykolaj zavinil vodič a ževraj aj ten minulý...
presne si to vystihol keby BA upadala, tak asi by kvôli tomu nerozširovali dialnicu a pod. veci...
počet obyvateľov v BA zaznamenal pokles, ale ten je z hľadiska MHD irrelevantny... oveľa dôležitejší počet je počet cestujúcich... a ten nad nad milion určite skôr- či neskôr bude...
.
Janalanik asi nepozná súčasné trendy v BA, kedy veľa obyvateľov odchádza na vidiek a svoje byty prenajímajú iným dočasným obyvateľom, resp. to, že v BA sa bývanie posúva mimo BA hranice a rozširuje najmä tretí sektor - pracovné miesta...
.
Hypoteticky, môže v BA bývať 0 obyvateľov s tým, že tú budu len pracovné miesta s tým, že všetci budú bývať na vidieku... no to neznamená, že v meste sa nikto nebude pohybovať (to bola extrémna hypotetická ilustrácia)
To koľko tu ľudí pribúda alebo ubúda nie je tak podstatné ak riešite dopad daného faktoru na dopravu. Podstatné je to koľko ľudí sem chodí za prácou, a koľko školákov poberajú školy. Lebo Bratislava môže mať tých 450 000 ľudí no keby len oni používali cesty v BA a linky MHD, boli by cesty oveľa voľnejšie. Takže v tomto smere by mohli napomôcť firmy, ktoré by poskytovali údaje koľko ľudí zamestnávajú a koľko dochádza do práce autom, bicyklom, MHD a to isté platí pre školy, škôlky. My na SGeŠ sme napríklad triednej diktovali či ideme autom, vlakom, MHD a koľko nám to trvá, vždy na začiatku polroka sa to zapísalo do nejakého fasciklu (neviem síce načo no osožilo by to veľmi ako údaje pre dopravu v meste).
Ja by som to povedal takto. Cistych obyvatelov Bratislavy je naozaj o nejake to percento menej. Ale ludi, ktorych sa v Bratislave kazdy den pohybuje je stale viac a viac. Cesty su stale viac preplnene, tranzitu je ovela viac.
Já ale mluvil o rozdílu s 90tými léty. To Bratislava vykazovala 452 000 obyvatel, což byl vrchol počtu obyvatel. Pak jsem napsal, že počet obyvatel stagnuje. Ale jak vidíš, nepřibývá, jak tu někdo sní o 4 miliónech do konce století, dokonce stále Bratislava nemá ani tolik obyvatel jako v polovině devadesátých let, kdy měla víc jak 450 tisíc, že?
Mna by skorej zaujimalo, ci je niekde nejaka statistika, kolko ludi je v Bratislave pocas dna. Napr. rano o 9:00, nie kolko ma napisanych trvale miesto pobytu. Tam by sa to mohlo dost zvysit. Ved kolko ludi z celeho Slovenska tu pracuje ci studuje, denno denne sem dochadza a doprava to musi riesit.