Neviem, ci su este v prahe, ale vsetky su odpredane.....tak najprv citaj, potom kecaj....a vazne je N2 reko N1? no to su mi novinky......neviem nac si to pisal.....
Re #131393 S499.1023: som povedal napr....tak ser na B732 a pod na TAM 232 A 116M alebo (nie som si isty ci aj on) IK 415/412......a culs bud mudry......
jedna sa o mix tych zastavok.....aj janotova aj banikova... ale povodne to mala byt banikova myslena.... a prednedavnom sa ako ZV jeden objavil...a kedysi jazdili.....to bol vtedy nazorny priklad ako to NEMA vyzerat v doprave...
Ono nie vždy je všetko bezpečné, ale otázkou je, aké sú náklady na zneužitie v porovnaní s prospechom.
Hackovanie SMS lístka by podľa mňa nebolo až takým nebezpečenstvom, než napríklad to tiež spomenuté ohrozenie zabezpečenia kariet Mifare...
> 1. Je na nasej strane odhalitelny (k technickym detailom sa z dovodu
> pripadneho zneuzitia vyjadrovat nebudeme).
V prvom rade system, o ktorom nedokazu povedat ako dokaze byt bezpecny (resp.
odhalitelny) nie je bezpecny system. Bezpecny system je jedine taky, ktory je
kompletne otvoreny a dokaze ho preverit komunita.
Ak uvazime, ze novy koncept hackovania listkov, ktori sme tu navrhli zohladnuje
"vykryvanie" geografickych kolizii clenov komunity (teda dokaze sa vysporiadat
so situaciou, ze v jednom dopravnom prostriedku bude cestovat viacero clenov
komunity bez kolizneho SMS listka), tak jedine ucinne riesenie detekcie je
specialna sluzba mobilneho operatora pouzivana kontrolujucim revizorom,
na ktoru zasle IMEI kontrolovaneho pasaziera (zisti cez *#06#) a IMEI svojho
telefonu. Uvedena sluzba na zaklade toho s akymi BTSkami su asociovane
jednotlive telefony (pasaziera a revizora) vrati, ci je realne, ze dany
pasazier stoji v okruhu revizora N metrov alebo nie.
Iny sposob detekcie (ako tento relativne komplikovany vyzadujuci znalost
polohy pasaziera a revizora a teda spolupracu s mobilnym operatorom) o ktorom
hovori Mediatex s.r.o. mi nenapada (to samozrejme neznamena, ze neexistuje
> 2. Je urceny len pre velmi uzku skupinu vzajomne si doverujucich ludi,
> pretoze ide o podvod, ktory je postihnutelny.
To je pravda. Takychto skupin/komunit moze byt ale velmi vela, takze
pripadne straty su realne.
> 3. Samotny system zneuzitia ma aj svoje slabiny a moze byt zneuzity.
> Napriklad, ak dokaze podvodnik kontrolovany revizorom zavolat revizorovi
> cez centralny system, tak dokaze zavolat aj komukolvek inemu takmer zadarmo.
> Podobne je to aj s SMS.
To ma byt zneuzitie? To, ze clenovia celej komunity dokazu navzajom volat cez
VOIP je velka vyhoda, urcite nie zneuzitie
(na tomto bude stratovy este aj mobilny operator, nakolko clenovia komunity
sa dokazu vyhnut drahym GSM hovorom a volat kompletne cez VOIP v ramci jednej
ustredne -> samozrejme im to musi dovolit latencia siete, takze sa bavime o
3G
> 4. Vyzaduje spolahlivost vsetkych zucastnenych, ktori po kontrole daju
> systemu vediet, ze ich token bol uz kontrolovany.
Toto sa da plne zautomatizovat minimalne v Prahe - tam po skontrolovani pride
sprava "DPT OK", ktora sa da automatizovane zachytit a na zaklade nej
vygenerovat novy validny SMS listok a rozposlat vsetkym prave cestujucim
clenom komunity.
A tento bod nema moc zmysel v pripade nasej "vylepsenej" SMS hack siete,
kedy bude periodicky zohladnovana geograficka poloha jednotlivych clenov
komunity. V tom pripade revokacia listka (a jeho nove vygenerovanie) nastane
plne automaticky v pripade, ze sa clenovia komunity navzajom k sebe fyzicky
priblizia.
Ak by sa dopravny podnik ale predsa rozhodol robit komplexnu geograficku
korelaciu listkov cestujucich (t.j. ci dany listok je v kratkom case
skontrolovany na prilis vzdialenych lokalitach, ktorych vzdialenost nie je
mozne v danom case prekonat), tak revokacia SMS listkov bude musiet zostat
manualna (clen komunity bude musiet informovat ostatnych clenov o revokovani
listka po kontrole), co v praxi predstavuje jeden klik do aplikacie, takze
to az take narocne nie je
Mierne odklon od témy hromadnej dopravy : Dakto tu nehrá hru TRAINZ RAILROAD SIMULATOR? Potreboval by som tam poradiť ako tam importovať nové mapy, vozne a lokomitívy. Vopred vďaka ?
Krásne si to splietol dohromady všetko. Nízkopodlažný autobus má väčšěiu kapacitu v priestore dverí, keďže nenízkopodlažný tam má schody a tie sa do obsaditeľnosti NESMÚ počítať. Nižšia obsaditeľnosť na m2 sa robí pre NÁROČNEJŠIE štáty. SOR BN10,5 NIE JE o 1,5 m kratší ako B732, ale o 30 cm. A tak ďalej a tak ďalej. A so zlým zadaním dostaneme správny výsledok len omylom ? .
Samozrejme, že som naschvál uviedol extrém. Existuje samozrejme aj kopa GT8 a GT10, ktoré majú hnacie len krajné podvozky a bežné podvozky dokonca ani nemajú brzdené. Na druhej strane existuje aj GT8 (najdokonalejší klasický Düwag) "Typ Freiburg", ktorá nepoužíva Jacobsove podvozky ale má steredné podvozky umiestnené pod stredným článkom a tá má hnané všetky podvozky a priaznivejší prejazdný profil, dokonca aj vo verzii s NP stredným článkom (obdoba KT8D5N ale jednosmerná) GT8N. Paradoxom je, že po prvej sérii sa ďalšie už nekúpili, pretože lacnejšie bolo Combino.
Turci si radšej kúpia Connecto domácej výroby, než by mali kupovať niečo ojazdené zo zahraničia.
Re #131383 fanatikmhd: Na linke 32 SORky nejazdia, tak neviem čo si chceš sledovať. A zastávka Janíkova neexistuje, keď už tak buď Janotova alebo Baníkova, neviem ktorú z tých dvoch si myslel.
Naco je v katalogu vozidiel u 1101-1106 uvadzana ich domovska linka 32 ?,ked uz existuje zadelenie Tedomov na L32,133(70) pre vozy 1101-1109 a 1110 je dost casto na 133(70)/2
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.