"čo sa stalo do kelu s tou baňou?"
Odpoviem, hoci je to už mimo tému: ujo Google ti isto nájde desiatky článkov v rôznych médiách, v ktorých sa písalo o hrozbách odpojenia Sideritu od dodávok plynu (nevyhnutného na výrobu) kvôli vysokým dlhom. Táto situácia trvala, resp. periodicky sa opakovala niekoľko rokov.
Nechcem tu zachádzať priveľmi do politiky lebo to nie je predmet tohoto fóra ale nedá mi to tu teraz nespomenúť. S prepáčením, ale odkedy je Slovensko ako samostatný štát, ako celok Nič Dokopy Nedokázalo. -No až na to, teraz zavedenie Eura aby som bol objektívny. Ale v oblasti dopravy Vôbec nič. Keby vtedajšia ČSR nezabrala Pressburg a nespotvorila ho na dnešnú Bratislavu, tak by v tomto meste možno, už behali aj ULF-y. Dávno by tu bola plnohodnotná Integrovaná Regionálna Doprava a všeobecne lepšia dopravná situácia. A nehovoriac o tom, že v povedzme "in österreichischen Händen" by toto mesto dnes bolo omnoho krajšie.
-a teda veľká česť hŕstke ľudí na vyspelejšej úrovni, ktorí snáď aj Slovensku prinesú lepšiu budúcnosť. Dnešné vedenie mesta Bratislava k nim však rozhodne nepatrí.
Máš síce v princípe pravdu ale chýba k tomu jedna dôležitá vec - prestupný bod od račianskej radiály na Hauptbahnhof. Potom by som plne podporil vedecké linkovanie: Dúbravka (alebo KV)-Nové Mesto, Ružinov - Rača a Hbf-Nové mesto.
Neviem, netvrdím, že je to celkom tak. Z mojich skúseností je to tak ako som písal. Aj na tomto fóre neviem teda kto je tu aký "expert" kto má akú školu a prax. Ale čo sledujem z času na čas toto fórum, najviac kritiky padá práve na spôsob linkovania k Hlavnej Stanici.
Som viac-menej laik v tomto odbore a tak nemôžem do toho veľmi hovoriť a možem sa mýliť samozrejme. No moja domienka je taká, že miesto napr. celej linky 3 ako takej by bolo rentabilnejšie pridať poradia na Linke 11.
tak neviem nakoniec koľko, pretože počas rozhovoru povedal 100 000 a na konci redaktorka 65 000 - po pravde si myslím, že to bude stáť 100 000/na 1 vozidlo 3766 Sk a nie 65 000/na 1 vozidlo 2448 Sk ?
Ono je veľmi ťažko optimálne navrhnúť linkovanie v Bratislave. Bratislava má totiž veľmi nerovnomerné rozloženie radiál. A keby chcel človek zaviesť linky z jedného konca na druhý vychádza to len tak, že najviac liniek sa zbehne na Karloveskej/ Dúbravskej Radiále. Pretože spájať priamou električkovou linkou napr. Raču a Zlaté Piesky má sotva význam.
A mimo tej Hlavnej stanice ani súčasné linkovanie nie je podľa mňa nejako zlé -teda mám teraz namysli nevýlukové. Možno trochen sa viac "pohrať" s prekladmi na jednotlivých radiálach napr. 5 a 11, 1 a 5, 4 a 12.
Nechcem sa nejak moc starieť do linkovania, ale z osobných skúseností na "Hauptbahnhof" by bola rentabilnejšia linka po trase tej niekdajšej L14 miesto L2, L8 a hlavne L3. Čo som vysledoval drvivá vačšina ľudí vystúpi na Trnavskom / Račianskom mýte a ďalej ide už minimum. Aspoň poobede - možno ráno je situácia úplne iná, zrejme závisí kedy ide aký vlak.
Truľo! Sa uvedom, že ten režim v akom električky premávajú, že to je paródia na NSMHD, kde majú mať spoje krátke intervaly. Pokiaľ viem DPB sa furt dušoval ako mu ide o to aby bolo menej spojov, kratšie intervaly a predovšetkým nabúrať filozofiu odvšadiaľ všade, čo sa mu podarilo len v Petržalke...
osobne sa domnievam, že to žiaľ nepôjde. kým sa omerajú a kým to omerané ktosi vystrihne a zošije (a následne sa zistí, že to strčili do vreca s nejakým iným menom, takže sa to bude párať a prerábať), budú nové chudátenká musieť nejaký ten týždeň pretrpieť v civile, čo je desná predstava ale snáď vydržia a potom si budú môcť plnými dúškami užívať pocit ničím nerušenej rozkoše z dederónu či čo je to za bordel...