Ale ako tak rozmýšlam počet miest nebude aj tak až nejako výrazne veľký oproti terajším autobus. Pokiaľ viem pri vysokopodlažných sa nepočíta stánie na schodoch teda tam ak pripočítame nejaké kapacita sa možno aj temer vyrovná a napr. v takom MB sa zase nedá stáť v zadnej časti pri motore čo sa dá napr. v SU18...: http://imhd.sk/ba/index.php?img=30372&typ=gm ?
myslíš, že klasický 18metrový voz by nebol lacnejší ako tento o meter väčší CapaZahradníkovCity PR? a nebolo by ich za tú cenu viac tým pádom by dohromady odviezli viac ľudí ako tých 40 MBCC?
ak sa ti nepáči MB, aké je porovnanie výhodného nákupu Citelisov? a tuším ani na ivecá nebol tender
Re #138254 luky1: mi tam chýba popis napr. na poslednej fotke niečo v štýle: "výstavy sa zúčastnili aj dva psy a predseda predstavenstva DPBZ B. Za(á)hradník - na fotke druhý z pravej strany" ako to, že sa dal odfotiť pred poľskou webkou? Solarisy ho už netrápia? ?
Re #138261 luky1: a už sme doma... takže výhodná kúpa sa ešte predraží? ?
Re #138273 Ik: aký je tozdiel medzi 18 a 19,5m vozom? 10 ľudí?15? tj to, čo odvezie 18 kusov 19,5metrákov, odvezie aj 19,5 kusa 18metrákov - nejaký rozdiel v cene pri počte ušetreného 1,5-2 busov si si všimol?
A este na dodanie ku kapacite CapaCity len tolko, ze ponuka 182 miest, Bratislavske Tam Busy len o dve menej a dokonca 18 metrove omnoho lacnejsie vozidlo, ktore je spolahlive a kvalitne pomerne vsade okrem BA kde je tato znacka zla podla DPB a to Solaris Urbino 18 ponuka kapacitu az 198 miest! Takze tolko ku velkej kapacite CapaCity, ktora nebude v pridade prichodu CapaCity namiesto Tam Busu az taka vyrazna. Samozrejme, ze komfort bude uplne inde
Ano autobusy sa skladaju napr. aj z naprav a klbov, ktore si schvalne prehliadol. Myslis, ze je normalne, ze za meter dlhsi autobus sa priplaca niekolko milionov? Pritom vyrobit 19m vozidlo nie je az taky problem ako pri dvojklbe. Iny vyrobcovia ich nevyrabaju preto lebo neni po nich dopyt. Ved aj v Nemecku ich jazdi len par a MB ich dodava hlavne pre Istanbul tusim. Preco sa nechcelo asi Manu prihlasovat? Musel by odladit prototyp pre len 40ks zakazku z ktorej pride mozno len 10ks. Mercedesy su kvalitne autobusy ano, som rad, ze sem pridu dake klby po dlhom case, ale radsej mali objednat viac Citar ako 40 CapaCity, ktorych mozno ani 40 nepride. Ved su drahsie nez trolejbus s dualnym pohonom co je omnoho zlozitejsie vozidlo...
No myslím, že porovnávať Tedom a Mercedes je viac než smiešne.
Tak nám prosím ťa opíš tie rovnaké diely? Ty si myslíš, že autobusy sú zložené z palubných dosiek a sedadiel? ?
Pokiaľ to je všetko také rovnaké a jednoduché, prečo IVECO, alebo TEDOM nevyrába tiež 20m vozy? A nepredáva ich za polovičnú cenu ako Mercedes!?! ? Hovorí ti niečo slovné spojenie "Know-How" ?
Hovoríš, že je nevýhodné kupovať kapacitnejšie vozy, ale už je podľa teba ekonomicke efektívne, pokiaľ sa zahustí interval. Nenapadlo ťa, že na to potrebuješ väčší počet vozidiel, do ktorých musíš posadiť vodičov, ktorých samozrejme platíš! A navyše zlepšovať 4 min. interval, by bolo veľmi zaujímavé.
Určite radšej nech vysúťažia Mercedesy, ako keby sa mali snažiť o SOR-y. Bratislava takéto vozy potrebuje, pretože nemá ani nosný dopravný systém, a bohužiaľ ani integrovaný dopravný systém ako je to vo väčšine vyspelých miest.
Uz asi viem kam tahali tu 1301, nebolo to nahodou do arealu odtahovky na Bazovej? http://bratislava.sme.sk/c/5060251/vozidlo-s-rukou-ma-pomoct-vyslobodit.html
podla obrazku a videa na tejto stranke to vyzera ze to je prave v tomto areali a par dni dozadu som siel okolo a z autobusu som videl ze tam stoji nejaky klb pricom obidva sanosy su na juraku.
takze ju pouzili na prezentaciu toho odtahovacieho Iveca a potom mozno sla do Zlinera
Vidieť, že ju nepoužíva často. Na 133 si musí každý prirátať minimálne 5-10min meškanie a to každé ráno v časoch od 7:00... ? Určite by pomohlo kebyže sa dá jazdiť aj po el. trase pod Novým mostom len v Bratislave to nejako nejde a určite by to využili aj iné linky nie len 133...
Vozidlo je len o jeden meter dlhšie a to je dosť veľká prirážka... Keď sa výrobok nedá porovnať s výrobkom vo svojej kategórie, porovnávajú ho väčšinou s výrobkom nižšej resp. vyššej kategórie s tým, že prihliadnú na to, čo obsahuje resp. neobsahuje. Zaujímavé, že Bratislava takéto vozidlo potrebuje a iné mestá aj väčšie od BA si vystačia s 18m a teda lacnejšími. Na 21 a ostatných by stačilo posilniť interval s 18m vozidlami... Za zmieknu stojí to, že kvalita MB je temer rovnaká s Citelisom či aj Tedomom lebo ako sa tu spomínalo v autobusoch máš temer všetky diely rovnaké. Napr. palubná doska, sedadlá, kĺby, nápravy... Cena CapaCity je prehnaná a bolo to tu spomínané niekoľko krát. Keď doteraz stačili BA 18m neviem prečo by aj doteraz nemohli. Ale chápem išlo niečo aj do vačku... Veď keď povedal istý predseda predstavenstva toto: "Budeme sa snažiť vysúťažiť v tendri práve tieto veľkokapacitné autobusy, ktoré budú nasadzované na najvyťaženejšie linky. Uvažujeme, že nakúpime do desať veľkokapacitných autobusov," je jasné, že išlo o tender práve pre MB. Keď už veľkokapacitné vozidlá, radšej mali kúpiť trojčlánkove, ale tam by trebalo meniť zákon. Nebodaj ty by si radšej neprivítal radšej 240 plne klimatizovaných kĺbových autobusov ako teraz len 200? Z toho myslím, že všetky nedodajú.
Dnes sa mi kamarát z DD pochválil za čo stojí L133. Chodí na EUBA a tak využil dnes L133. Dopadlo to tak, že po chvíli vystúpil z L133, ktorá stála v zápche a prestúpil na električku radšej aby sa dostal na L88 a stihol do školy.
Lenže potom podľa tvojej teórie môžeme povedať, že je aj najlecnejší vo svojej kategórii! Pretože je jediný. Nemôžeš povedať, že je ten voz najdrahší, ani najlacnejší ... nemáš ho s čím porovnať. Môžeť byť iba drahý, ale ako sa hovorí "za kvalitu si treba priplatiť"
A na otázku či vozidlá tohoto typu potrebujeme sa stačí ísť v rannej, alebo aj poobednej špičke previezť linkami 21, 68, 83, 93, 95, ktoré majú prevažne 4 - 6 min. interval. Potom si polož svoju otázku ešte raz...
či už jedno alebo druhé linkové vedenie, tak vždy to bude lepšie ako tento 12minútový humus s linkami odvšadiaľ všade. Od radosti ani neviem kam mám ísť keď idem napr. do Rače. Či na Šafku dúfať, že stihnem L5 alebo na Kamenné nám. čakať na L16 alebo na Floriánske na L3+5 kam musím dojsť L13... S tým Ružinovom si to dobre vystihol. L68 bude premávať a ak by sa ju podarilo po zavedení trolejbusov do Petržalky prerobiť na trolejbusovú linku, tak by určite bola rýchlejšia ako električka od Šafka. Prípadne od Šafka sa dá stále do Ružinova dostať aj L50!
s charakteristikou MiÚ KV súhlasím, jeho prednosta je najväčším trestom, starostka tiež zabudla, čo je jej úlohou vo vzťahu k ľuďom, čaje a rôzne stretnutia nemôžu zachrániť nesystémovú prácu,
Paradoxne, to už v TS TASR nenájdeme... No smutné je na tom iba to, že ak je zmluva podpísaná a vykonaná už proti nej Úrad pre verejné obstarávanie nezmôže nič okrem pokuty, ktorá pôjde aj tak z vreciek daňových poplatníkov čiže...
Pokutu? Ktorú samozrejme zaplatí zas celý DPB a BZ z toho vyjde ako vždy čistý ako sneh. Viete ešte o nejakej inej krajine, či meste, kde by bol spackaný mega-tender na nákup 240 autobusov a predseda predstavenstva DP by za to neniesol žiadnu zodpovednosť?