ja? To chcú tí čo sa tlačia, ako som dobre počul pred OD Centrál (či Centrum), mne to je fuk Ale keďže vieme, že to čo by sa malo urobiť, sa neurobí (všetko čo sme spomenuli čo by pomohlo) tak jediným pseudoriešením je kĺbak (zjavne je potom problém kde a kedy a ako je vôbec robená vývprava s prejazdmi, to už netuším).
PS: žeby tie kĺby boli do BB? Len nejako dlho stoja vo vozovni....
L5 chodí nepárny týždeň Karosa B952 ZV-710CD a párny Karosa B732 ZV-887BA. Na L15 je ťažké určiť aký bus jazdí teraz asi od utorku poobede jazdy Karosa B732 ZV-898BA, ráno jazdila 072BB a dnes som už zase videl 869BA, ako som už hovoril na tejto linke chodia buď BB citelisy alebo nejaké zálohy buď už spomínaná 898 BA. Neviete mi niekto povedať v akom je stave Karosa B 732 ZV - 821BT lebo tú skoro vôbec nevidno jazdiť, ja som ju videl naposledy začiatkom leta takisto ako 815DF ktorú málo vidno, tu som videl naposledy v septembri tak neviem, ak je niekto zo sadky prosím odpovedzte kde jazdia, rad by som sa tými vozidlami previezol. Ďakujem
zbežným pohľadom do CP linky 9 sa dá zistiť nasledovné:
- v špičke náhodný interval od 15 do 45 minút
- v sedle náhodný interval od 35 do 75 minút
- cez víkendy náhodný interval od 18 do 100 minút.
Na takúto linku a do takejto MHD chceš kĺby? Tu treba niečo použiteľné a nie šoto sny o kĺboch. Nehovoriac o tom, že náklady na nové vozidlá (vyššie odpisy) Mesto Zvolen nie je ochotné preplácať cez zvýšenú dotáciu na prevádzku. Prečo sa tam asi preraďujú staré vozy (plne odpísané) z BB a BR?
čiže treba 23 vozov na riadnu výpravu (rátam +3 záložáky)? Potom súčasných 17 Citelisov, 3 B952 a ešte musí vydržať aspoň 3ks B732, ale ako vidím, jazdí ich 5 Čiže ak by sa to rozumne v ZV konečne spravilo, obnova by bola potrebná v rozsahu cca 3 nových vozov na riadnu výpravu, a 952 môžu ísť na zálohu. A potom je všetko "NP". Otázka je, či by stačili sóla, alebo aspoň 2 kĺbaky (veď už v ZV stoja: https://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?trakce=autobus&iddopravce=57&vyrobce=Iveco&ntyp=Urbanway&typ=Urbanway+18M
- žeby práve na linku 9?
kmeňová MHD ex11 (Kováčová) a ex12 (Sliač) je obvykle obsluhovaná Citelismi v prímestskej verzii. Ale ako píše LUK, nikde sa to neznačí, pretože ešte by si to vedel, zneužil a nastúpil do takého vozu účelovo Jednoducho, ak si naň odkázaný, ideš na blin, ak ho chceš vidieť, potom môžeš mať šťastie.
Sú niektoré spoje, kde obvykle premáva nízkopodlažný autobus, ale nikde sa to neuvádza a hlavne sa to negarantuje. Veď načo, ešte by to cestujúci zneužili...
Nevidím na žiadnej prímestskej linke (Banská Bystrica Kováčová, Sliač) označenie bezbariérovosti, resp. nástup aj s invalidným vozíkom. Sú vôbec niektoré bezbariérové?
No problémov je niekoľko:
1. samotné autobusy a ich nasadenie
Karosa b732 - fajn, patrí skôr na nejaké špeciálne jazdy ale ok, sadka ich nasadzuje na menej vyťažené linky, myslím si že by sa skôr hodili na prímestskú dopravu typu ZV-Lieskovec, Kováčová a pod. a nie do mesta, tam je ich škoda
Citelis 12m - a tu je problém, nie tak v technike ale v ich nasadení .Sadka teraz zobrala niekoľko z BB a nahradila najstaršie karosy, ale určite to nebolo potrebné práve na tieto linky. Nahradili ZV-865BA , najstaršiu z linky 2 + 947CC taktiež z linky 2. Určite by sa hodila posila skôr na linku 15 na ktorej každý týždeň chodila iná záloha, prípadne už spomínaný bystrický citelis. Neviem ako to je ale tu sa striedajú autobusy ako na bežiacom páse , niekedy chodí 747bc,550bc,898ba,896ba,869ba,186bh,072bb,815df ktorá mimochodom spolu s 821bt jazdí asi najmenej. Teraz sú skoro pravidelne nasadzované citelisy spolu s 072bb. Takisto linka 5 na ktorej raz chodí 887ba druhý raz 710cd a raz za čas 747bc.
2 . rozvrhnutie autobusov podľa môjho uváženia (neviem koľko presne máme citelisov, ak by tam bola chyba opravte ma prosím)
1 BB-citelis, 186bh
2 869ba,868ba
3 947cc, bb citelis
4 070bb, ZV citelis
5 815df, 821bt, 070bb
6 zv citelis, bb citelis
7 . 2x ZV citelis
8. 887ba,zv citelis
9 zv citelis ,zv citelis ,bb citelis
10 zv citelis
11 550bc,711cd
12 710cd, citelis zv
13 zv citelis
14 zv citelis
15 2x zv citelis
Trochu som to dával dokopy podľa počtu spojov, ako odchádzajú z jednotlivých obratísk a na hrubo navrhnuté mi to vyšlo nejak takto:
5: Podborová - ul. Kozáčeka - Poľana - Môťová - Lipovec - Sekier, DD
8: Continental - Západ, Tepličky - žel. stanica - Poľana - nákladná stanica - Zlatý Potok
9: Sekier, DD - Lipovec - Môťová - Poľana - žel. stanica - Západ, Tepličky
10: Želeničná stanica - Poľana - nákladná stanica - Zvolenská hydina - Bakova Jama
12: Západ, Tepličky - Ľ. Štúra - Poľana - Kozáčeka - poliklinika - Zlatý Potok
14: Hrad - žel. stanica - Poľana - Kozáčeka - poliklinika - Zlatý Potok, ZŠ
15: Sekier, hájovňa - Sekier, DD - Bučina - Tepláreň - Môťová - Poľana - Kozáčeka - Strážska cesta - Západ, Tepličky - Continental
interval 10/30/15//30 linky 5, 8 a 9
interval 20/60/30//60 linky 12, 14 a 15
interval 20-40/60/30//us linka 10
Nevyhnutné úpravy organizácie premávky a infraštruktúry:
- presunutie zastávky Poľana presunúť pred hotel Poľana, resp. hneď od južnej strany Nám.SNP, kde sa vytvorí centrálna zastávka pre všetky linky MHD, kde sa bude vykonávať aj prestup medzi nimi
- zobojsmernenie ul. Kozáčeka pre MHD a uzatvorenie pre IAD = vjazd povolený len pre MHD, príp. prejazd pre IAD na krátkom úseku od P. O. Hviezdoslava k Nám. SNP a odklonenie IAD po Š. Moyzesa a M. R. Štefánika
- vybudovanie páru nových zastávok na križovatke ul. Ľ. Štúra a M.R.Štefánika a ul. Ľ. Štúra v križovaní s ul. J. Kráľa
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jubox