Výpadky elektrickej energie zle pôsobia na cestujúcu verejnosť a cestujúci sa neprávom pozerajú na DPMŽ. Prečo na železnici nepociťujeme výpadky elektrickej energie? ŽSR majú postavené trakčné meniarne asi po 20 km, ktoré sú napájané z rôznych vn liniek. V prípade výpadku el. energie na niektorej linke alebo vnútornej poruchy v meniarni (poškodený transformátor, usmerňovacie jednotky a pod.), môže dispečer z Riadiaceho strediska energetiky v Žiline (RSE) diaľkovo odpojiť nefunkčnú meniareň od napájania trakčného vedenia. Napríklad zo Žiliny smerom k štátnej hranici z ČR je ešte meniareň v Kys. Novom.Meste a v Čadci. V prípade poruchy napr. v Kys. N.M. alebo výpadku napájania tejto meniarne z energetiky, dispečer meniareň odopne od trakčného vedenia a prepojí napájanie daného úseku z meniarní z Čadce a zo Žiliny. Zároveň podľa potreby (výkonu) sú pripájané trakčné transformátory a usmerňovacie jednotky.
Preto sa pýtam, či je možné aby dispečer na DPMŽ mohol diaľkovo odpojiť poškodenú meniareň od trolejbusového vedenia a či zvyšné dve meniarne majú dostatočný výkon, aby zabezpečili prevádzku trolejbusovej dopravy.
Preto sa pýtam, či je možné aby dispečer na DPMŽ mohol diaľkovo odpojiť poškodenú meniareň od trolejbusového vedenia a či zvyšné dve meniarne majú dostatočný výkon, aby zabezpečili prevádzku trolejbusovej dopravy.
Jozef
Chcel by som si upresniť koľko km máme trolejbusových tratí v meste. Pri vybudovaní trolejbuového vedenia Závodie - Hájik bola dĺžka dvojstopového vedenia 3,8 km. Prepojenie Vlčince - Hájik asi 1,9 km (?) a celková dĺžka mi akosi unikla, ale odhadujem že by mala byť asi 23 km. Je to pravda?