Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 0903McLaren #8870:
Este malo na dovysvetlenie. Z toho vsetkeho je jasna jedna vec.

1/ Podnik, ktory je V TYCHTO podmienkach v 1.polroku na "nule", URCITE skonci na konci roku v "minuse".
2/ Prvy polrok treba skoncit /s "docasnym ziskom" cca 4,2%, aby na konci bola 0.
3/ Ten, kto tvrdi pri polrocnom zisku do 4,2% v "zisku", ze podnik je ziskovy a cestujucich nebodaj zdiera len kvoli zisku, veci vobec nerozumie.

Aspon vidis, na co vsetko je treba pri MHD mysliet. MHD vobec nie je taka jednoducha vec, ako sa zda.
Reakcia na: S499.1023 #8868:
Ok priznavam, nepochopil som spravne vyraz medzirocne, ale aj tak 7,3% je obrovsky pokles. A ak sa nemylim pokles cestujucich za poslednych 5 rokov je priblizne 1 tretina, co je dost vela. A ak sa bude vyvoj dalej takto vyvijat, tak sa moze stat ze dojde k tomu co som spominal, a potom vam to Eurotelova formula pripomenie.
Reakcia na: Juraj #8867:
Dakujem za vysvetlenie
Reakcia na: S499.1023 #8868:
Sorry, o.k. Ale aj tak mu nezaskodilo male vysvetlenie. Pokial ho pochopil...
Reakcia na: Juraj #8867:
Ja si myslím, že som korektný a viem, čo znamená výraz medziročne.
Tým dotazom som chcel EurotelovejFormuli naznačiť, že ten pokles je oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka a nie porovnanie zima oproti jeseni.
Reakcia na: S499.1023 #8866:
Bud, prosim ta, korektny.

a/ Medzirocne v tomto konkretnom pripade znamena rozdiel 1.polroku 2005 voci 1.polroku 2006.

b/ Ako z minulorocneho zaveru vyplyva, MEDZIROCNY narast 4.4% z prveho polroku znamena KONCOROCNY efekt len 0,7 mil.sk /pri 115 mil.!!!/ Prijem 5,1 je oproti 4,4 zvyseny o 0,7%

c/ Z toho vyplyva predpoklad, ze pri ROVNAKYCH podmienkach /ktore nie su/ doterajsi 5,1% narast znamena predpokladany koncorocny efekt 0,7mil.Sk zvyseny o 0,7% /zhoda cisel/, teda len 7%. Teda 0,7mil. zvysenych o 7%, teda len o 0,049mil. Sk na 0,749 mil.sk.

Z tohoto predpokladu /je to len predpoklad, este nie je koniec roka/ vyplyva, ze teoreticky by mal byt plusovy vysledok takmer rovnaky ako v minulom roku.

Poznamka 1: Netreba mat vysoky zisk, lebo by sa z neho museli odvadzat dane statu. A je predsa logicke, ze od statu by mali peniaze PRICHADZAT, nie sa mu odvadzat. A preco nie je dobre byt "v minuse", ale mat malinky zisk, som pisal prednedavnom, nechcem sa opakovat.

POznamka 2: Malokto vie, co je to "Casove rozlisenie". To su peniaze, ktore sa daju iba 1x do roka a iba 1x na konci roka sa daju vyuctovat, uvazovat. Ale nie vsetky platby sa daju uvazovat pravidelne mesacne /zalohy za elektrinu, zalohy za plyn atd./. Je VELMI mnoho platieb /nakladov/, ktore sa platia iba 1x za rok, ako douctovanie zaloh za elektrinu, plyn, poistenie atd atd./. Okrem toho casove rozlisenie je mensi pocet cestujucich /teda aj trzieb/ v 2.polroku kvoli prazdninam, narocnejsia udrzba vozidiel kvoli priprave na zimnu prevadzku atd.

Je obrovske umenie udrzat sa v takychto neistych podmienkach pocas roka okolo nuly a pritom nebyt v minuse alebo na konci roku nemat uplne zbytocne velky zisk.
Reakcia na: 0903McLaren #8865:
Vieš, čo znamená výraz "medziročne"?
Reakcia na: PeterC #8863:
Zaujimave, pocet cestujucich prudko klesol, a to uz je co povedat, tohtorocna zima bola velmi kruta, neboli tu ani prazdniny. Myslim, ze tu treba nieco riesit. Dalsi pokles si myslim ze bude kruty. Cestujuci nemaju zaujem o MHD, a to je najlacnejsi sposob ako sa dostat na miesto, ktore ludia potrebuju. Nafta je velmi draha, tak ludia pomaly prestavaju vyuzivat auta. Je tu velmi vela nedostatkov, ktore by sa mohli zacat riesit. (napr. zlacnenie mesacnikov, zlacnenie jazd na cipovych kartach, studenti a dochodcovia by mali mat 50 % zlavu a nie len 30-33 %, hlavne spravit lepsie trasovanie s priamymi spojmi a pravidelnym intervalom zaroven=extremny nedostatok) To ze bol taky vysoky zisk, to pripisujem dobremu hospodareniu a efektivnosti ludi pri praci. Len tak dalej. Ale ked cez takuto krutu zimu ste zaznamenali pokles o 7,3 % tak tento polrok by to mohlo byt uz varujucich 15 %
a co bude potom s MHD o 5-10 rokov? Bankrot, alebo zadlzenie mesta.
Reakcia na: PeterC #8863:
Zaujimave, pocet cestujucich prudko klesol, a to uz je co povedat, tohtorocn
Reakcia na: Jakub #8855:
Jakub, myslim, ze aspon aka - taka odpoved sa da najst v clanku z 10. augusta 2006: http://mesto.sk/prispevky_velke/zilina/dpmzzvysilvprvom1155195960.phtml
Samozrejme, ze fundovana odpoved aj s nejakym podrobnejsim rozpisom hoci aj na tomto fore by mohla povedat viac.
Reakcia na: simkoslav #8854:
To mi je jasne, ze ludia, ktori cestuju trasu Vlcince-Sturovo namestie by neboli moc radi, ale som si takmer isty, ze by boli radi viaceri nez teraz, netvrdim, ze by to bolo genialne, ale lepsie.

Precital som si tvoj navrh na trasovanie, fakt velmi premysleny a kvalitny. Tiez sa zastavam tvojho nazoru, ze Zilina je male mesto na to aby sme nemohli mat priame spojenia. Tu je este raz tvoj nazor:
L1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky - Poľná (kde bude nová zastávka aj nový kruhový objazd, na ktorom by sa trolejbus otočil.) Interval: 24 min. špička, 20/40 min. sedlo, linka by sa doplňala s linkami 7 a 17 idúcimi po svojej doterajšej trase.
L.2 Bytčica - Hliny (Poľná, Hlinska) - Polícia - ŽST - Rosinská (kde budú nové byty Vlčince V.) . Interval: 12 špička/40 mimo špičky
L.3: stará trasa; interval 12/20, L.4: stará trasa; interval 12/20
L.5: Solinky - Hliny - Nemocnica - Vlčince; interval 20/20
L.6: Vlčince - Nemocnica - Štúrovo nám. - Hájik 20/30/60
l.7/17: stará trasa, 24/60; l. 8 b.ez zmeny.
Z Vlčiniec, Soliniek a Hlín: do centra v špičke pravidelný interval 6 min., v sedle 10 min., všetky sídliská prepojené, dobré spojenie centra so ŽU...

Akurat si myslim, ze spojenie L.2 je prilis pravidelne, aspon doteraz, kym tam jazdia autobusy, vsak cena nafty rastie z jedneho dna na druhy. Lepsie by bolo posilnit trolejbusove trasy. Keby sa nieco taketo zrealizovalo, bol by boli ludia mnohokrat spokojnejsi nez teraz. Tento navrh sa mi paci najviac zo vsetkych co som cital v starsich diskusiach. Ked sa da dodrzat pravidelny interval aj priame spojenie, tak preco sa to neda zrealizovat? Otazka na zamyslenie. Cestujuci su najnespokojnejsi od zaciatku existencie DPMZ, to uz je co povedat.
VLK: To preto som sem dal. ?
Reakcia na: brefos #8857:
toš keď to chapec nevie používať, nech to nechá tak... a ešte nech nezávadza v texte, nakoľko ním spomínaná linka 506418 nie je linkou MHD... ?
Reakcia na: Pišta #8856:
nove transparenty sa namontovali do dnesneho dna na vozy:bus B952 č.01,03,05
B932 č.52,69
Reakcia na: Pišta #8856:
Autobus B 932 ev.c. 52 s transparentom si môžete pozrieť aj na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=188&image_id=2374
Prekvapila ma digitálna tabuľa na buse č.52. Čakal som, že staršie busy budú mať terčíkové tabule.... Alebo je až taký prebytok digitálnych ?
Otazocka na Juraja - od zavedenia NKTD uz uplynulo 7 mesiacov, taktiez sa medzitym zlacnelo cestovne s prestupom, cize uz celkom dobry cas na nejake hodnotenie.
Takze - aky je vyvoj poctu cestujucich od januara, stupa?
Reakcia na: 0903McLaren #8853:
1. Ja som nepísal, že by bolo slabé spojenie , ale, a to mi iste dáš za pravdu, kto by už len išiel na Vlčince zo Štúrovho nám. okolo železničnej stanice...
2. KeĎže nie je možné, aby zastávka Cyrila a Metoda bola konečnou zastávkou, ak tak úporne bojuješ za priame spojenia, tak zabojuj za linku 5 (Vlčince - Solinky a späť), ktorá by vhodne riešila oba načrtnuté problémy, a tvoja 14-ka by bola bezpredmetná. 3. Aj tak sú tieto úvahy len v laickej rovine. Ak by sme sa aj mali vracať k priamym spojeniam, tak by sa dalo vytvoriť iné a myslím, že lepšie trasovanie, ktoré tu už bolo, myslím, dávnejšie napísané.
Reakcia na: simkoslav #8846:
Zas take slabe spojenie na sturovom namesti nie je. V minulosti to bolo este slabsie. A v pohode tam chodila len linka c.5 ktora bola dokonca kratka. A stacilo.

A co sa tyka tych soliniek s vlcincami. V sucasnosti spojenie Solinky
-Vlcince ani poriadne neexistuje. Obsluhuje len 2 z 5 zastavok na vlcincoch, to je bieda. Co je lepsie? Potiahnut linku c.13 aspon na zastavku Sv. Cyrila a Metoda a nechat ludi cakat o 1 min dlhsie, alebo nechat ludi z Vlciniec 1,4, cast z vlciniec 2 slapat na Maticu? Ludia na to kaslu, radsej pojdu peso, ved solinky su blizko, kym dojdu ludia na Maticu uz su 500 m za Carrefourom. Toto je diskriminacia vacsej polovice z Vlciniec. A linka
1 chodi len "raz za rok" => Spojenie Solinky-Vlcince prakticky neexistuje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement