No čo som si to len tak v krátkosti prešiel, tak interval je tam celkom dobre dodržiavaný. Samozrejme nie je to na 100%, ale stále lepšie ako to, čo tam mali doteraz.
Ved prave pre to, ze je jasne ze cestu Hajik-Vlcince absolvuje menej ludi, tak prave preto vravim, ze to spojenie by stacilo mimo spicky kazdych 60 min. Tych ludi co by potrebovalo spojenie Hajik-Vlcince nie je az tak malo, v porovnani ako ta linka c.1 chodi. Ale ved ak by bolo spojenie Hajik-Vlcince co by bolo na tom zle, Kto chce, nech si vystupi v meste a kto potrebuje nech ide na Vlcince. Ved mesto by to neobislo (okrem Sturovho nam.) Som jednoznacne na obnovenie liniek 7,17. Mimo spicky by stacilo kazdu hodinu, napr vedel by som ze spojenie mi chodi napr 9,21 10,21 11,21 atd. A prepojit Solinky z Vlcincami by bolo tiez dobre, linka 13 obsluhuje len 40 percent cestujucich (+ ti ktori slapu na zastavku Matice Slovensku, tu linku by bolo dobre potiahnut aspon na Cyrila a Metoda. Lepsie, ak budu ludia na linku cakat o 1 min dlhsie ako slapat na Maticu, alebo vykaslat sa na celu dopravu a ist peso, bicyklom, autom atd. Vsak ake spojenie maju ludia z Vlciniec 1,4 Nieco priserne. Len do mesta a dost! + linka c.2 ktora chodi tak jak chodi a o linke 1 sa da hovorit len ako o spoji nahod, sanca ze sa jej ludia prisposobia je 10 percent.
No ja osobne by som privítal intervaly takto:
05:00 - 07:59 10 min. (prípadne si vypomôcť v čase od 7:30 linkou 1)
08:00 - 13:29 20 min. (osobne by som bol radšej za 15 min. ale to by navýšilo km)
13:30 - 16:59 10 min. (spoje okolo 16:30 už s 15 min. bývajú dosť narvaté)
17:00 - 18:59 15 min.
19:00 - 22:30 20 min.
V prípade, že septembrové tarifné zmeny budú mať taký vplyv ako všetci očakávame, bude takúto úpravu skôr či neskôr urobiť.
Skus napisat trocha konkretnejsie, kde by mali byt spoje hustejsie, nech moze pripadne Juraj reagovat a ostatni vymyslat kvalifikovane varianty riesenia.
Mne sa toto nove trasovanie t-busov celkom pozdava,len keby chodili spoje po 18hod hustejsie...no ale to by som chcel asi moc,aspon,ze je tam urcita pravidelnost,aj ked by mohli byt tie intervaly medzi spojmi len dva-napr. 10min a 20 min a nie este v istom case 15min a vecer 30min.
Ten tvoj "geniálny" systém má dosť nedostatkov: spojenie zo Štúrového nám. na Vlčince máš len cez celé centrum naokolo(okrem pár spojov linky 2), čo by, ak by to cestujúci zo Štúrovho nám. "zhltli", tak by sa trolejbusy preplnili a mohlo by sa stať, že na Štef. nám. by už nebolo miesto na nástup; ďalej sa obávam, že počet spojov medzi Vlčincami a Solinkami je nedostačujúci a napokon, vozidlá by najazdili x-násobne viac km, ako je stanovené. A do Carrefouru by si cestujúci zaslúžili 30- min. interval aj v sedle. A skús sa vžiť do kože vodiča linky 7/17, ktorý musí sústredene sedieť za volantom v kuse 63 min., pričom pri takejto dlhej linka by (už z predošlých skúseností) vďaka x semaforom a y križovatkám bolo problém dodržať jízdní řád. Uff...
Áno, presne na toto som myslel, len som sa nedokázal úplne vyjadriť. čím jednoduchšie, tým lepšie...
Cena neobmedzeného lístka by sa mala priblížiť k cene určenej na základe toho, koľko cestujúci priemerne za danú dobu precestujú. Nikto necestuje MHD zbytočne, len preto, aby sa z nudy vozil hore-dolu. A ak aj, tak je to možno 1% bláznov. Skôr si myslím, že cestujúcich by v MHD pribudlo vďaka jednoduchosti systému.
1. Kolko je asi cestujucich, co cestuju zo Zavodia na Vlcince (este k tomu po 21 hodine) v porovnani s tymi, co cestuju do centra? A o to tu ide.
2. Fajn, takze skratime cakanie tym par ludom, ktori idu az na Vlcince a rozbijeme interval ostatnym, co cestuju do centra...
3. Neviem, co myslis tou "jedinou dobrou linkou 1". Ved ked jadzila, tak len kopirovala v istom useku trasu L 4 a vo zvysnom do depa jazdila skoro prazdna. Taka ohromna mi urcite nepripadala.
Myslel som to tak, ze krcmove prostredie (inak vyhovujuce) tentoraz vymenime za tvoju kancelariu, kde nam mozes demonstrovat najroznejsie vystupy a podklady, niekore veci radsej raz vidiet ako o nich stokrat hovorit. Ved aj sam si spominal, ze nam mas co ukazat ? .
Este si asi neskusal ake je to cestovat zo Zavodia na Vlcince po 21 hodine, nieco priserne. Je sice pekne pametat si kedy ide spojenie z mesta na Vlcince, ale este krajsie je to cakanie 13 minut. Preto uprednostnim bicykel. A z jedinej dobrej linky 1 spravili len odpad spojov, pricom ani jedna linka nejde celu trasu Hajik-centrum-sidliska-centrum-Hajik a pritom pisu ze "Niektore spoje budu zacinat a koncit na Kvacalovej" To mohli rovno napisat, ze ani jeden spoj nepojde tu trasu aku by mal. To je ale pekne klamstvo. Toto je dobry system? Hroza, prec s tymto linkovanim.
Linka 3: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 14: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 16: spicka 20 min, sedlo 30 min
Linka 7: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 17: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 4: Stara linka spajajuca Solinky-Vlcince, presne tak ako ju pozname pred 21.1.2006 interval spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 8: Stara linka ktora by spajala Carrefour. Tu by som moc o pravidelnom intervale moc nehovoril. Spicka 30 min, sedlo 60 min.
To snad myslis vazne, zi spokojny s tym linkovanim? Podla mna sa to viac dodrbat ako je teraz ani nedalo. Priame spoje sa stali minulostou. Ved to je hamba, Zilina, take male mesto aby nemalo priame prepojenie sidlisiek. Zilina je snad ako Londyn? Ved tu sa da chodit stale peso, doprava ma len urychlit ludom cas a to je urychlenie, ze musime na zastavkach cakat na dalsi spoj?
Nehovorim, ze situacia pred januarom bola vyborna, ale bola neporovnatelne lepsia ako je dnes. Podla mna by linkovanie malo vizerat nejako takto. Prispevok #8769 Dodrzal by sa aj pravidelny interval aj priame spojenia.
Hm... to pises prave ty. Metodologia je veda /pred 2 mesiacmi som z nej urobil skusku, zapoctovu pracu som robil z hodnotenia validity a reliability jarneho prieskumu cestujucich na Hajiku/, ktora sa o.i. zaobera prieskumami, vzorkami respondentov, kriteriami pre rozne vahy platnosti prieskumu /prosim ta, nehovorme o "vyskume", to je absolutna hlupost/, zasadami pre sposoby a analyticke metody kladenia otazok atd, ktorej zakladnym atributom je validita /ci su otazky objektivne, vypovedajuce jednoznacne atd/ a reliabilita /podla pouziteho systemu vzorky hodnoverne vyuzitelne pre prax/. Je naivne si mysliet, ze hocako dobre motivovana skupinka "niekolko" studentov ti zisti "nazory verejnosti". Uz na hrane metodologickej korektnosti statictickej /nie analytickej/ evidencie je ciarkovanie studentov na krizovatke pre pripravu signalneho planu CSS /pre tu novych CSS = cestna svetelna signalizacia, tzv semafory/. Vsetky ostatne "vystupy" su z metodologickeho hladiska na urovni "ciernej skrinky" nemenovaneho radia alebo internetovych diskusii.
2/ Ano, aj ja si to myslim. Mam ohlasy od znamych (ja viem, "jeden znamy hovoril..", ale aj tak), ze na ten prazdninovy listok teraz cestuju viac ako predty. Ano, DPMZ moze namietat, ze za kazdu jazdu sa patri zaplatit a nic nie je zadarmo a "za pausal" (hoci zavedenim tohoto listka si tym uz zrejme nie je tak isty). Ale skusme sa zamysliet nad tym, ci by ti, ktori maju teraz tu prazdninovu litacku za 450, v pripade, ze by takato ponuka nebola, vobec cestovali MHD za jednotlive cestovne a ci by vobec urobili trzbu DPMZ aspon za tych 450. Osobne si myslim, ze asi nie. A nemozeme tiez tvrdit, ze by boli vozidla preplnene adolescentmi a prazdninujucimi studakmi. Ano, su prazdniny, je to trocha ine. Ale aj tak clovek nezacne cestovat MHD v kuse od rana do vecera len preto, lebo to ma "zadarmo".
A to sa tyka aj ostatnych kategorii cestujucich. DPMZ moze namietat, ze po zruseni "mesacnikov" cestujuci mozu platit viac, ale aj menej. Lenze teraz ti cestujuci radsej cestuju menej ako by mohli, pretoze stale musia mysliet na nejake oznacovanie, na pocitanie a pamatanie si jazd. na pocitanie pri prestupoch... Mozno keby zaplatili o 100 korun viac, ale absolutne bez dalsich povinnosti a obmedzeni, tak by tych 100 Sk dali radi (teraz prosim nebrat tych 100 Sk ako smeren cislo, to som len tak nadhodil, bavime sa teraz o sociologickom aspekte a nie ekonomickom, o tom sa rad necham poucit od inych).
Juraj, hoci sa vam v DPMZ moze zdat byt sucasny tarifny system pochopitelny pre kazdeho (asi ta napadne "ved ktory blbec by tomu uz nedokazal pochopit), ver mi, ze uplne obycajny "cestujuci - milion" je haklivy na akekolvek obmedzenia, povinnosti, restrikcie, mozne sankcie... A v sucasnej dobe, ked individualna forma dopravy (pesi, autom, na bicykli) nie je taka nedostupna, je ta hranica tolerancie o dost nizsie ako kedysi.
A este jedna vec ma napadla, prosim zase zo sociologickeho hladiska a nie ekonomickeho - predstavte si, co by sa stalo v Prahe, keby tam zrusili litacky a zaviedli povinnost oznacovat si jazdu pri kazdom nastupe, prestupe, pocitat si jazdy... Myslim, ze prave v Prahe je vysoky podiel cestujucich, ktori by v pohode mohli ist autom, ale kedze si mozu kupit raz za rok neobmedzeny listok a tym ich starosti koncia, je to pre nich este prijatelne. Ano, samozrejme je to ina situacia ohladom dotacii a pod., ale snazil som sa urboti aspon taky "nastin" toho myslenia.
Myslim, ze aj preto je najvacsi cas zorganizovat nejake stretnutie, tentoraz na Kvacalovej, menej piva a zato viac odbornych podkladov, urcite by si nam mal co ukazovat ? .
A co takto urobit nejaky prieskum medzi cestujucimi? Teda aspon neviem o tom, ze by sa nieco take niekedy urobilo. A nemuselo by to byt ani take drahe - zoberies niekolko studentov, ktorym das za uspesne a neodflaknute zvladnutie zapocet a zistis nazory cestujucej verejnosti (mate radsej priame spoje raz za hodinu alebo 10 spojov s prestupmi?, radsej si pocitate kazdu jazdu alebo mate radsej pausal, hoci aj trocha drahsi?, mate auto? preco ho nevyuzivate? planujete v blizkej buducnosti vymenit MHD za auto? atd. atd., to je len priklad).
A takto ziskame odpoved aj na to, co nam palubne pocitace nezistia, teda nielen to, ako ludia cestuju, ale aj to, ako by chceli cestovat.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.