Reakcia na: Jakub #8831:
Spravne. Odhalil si, ze je to este zlozitejsie, ako som sa to pokusil napisat. Sociologicky aspekt tu hra este vacsiu rolu ako ekonomicky. A to zatial sme este len ZACALI diskutovat o prvom bode, a uz v nom sa dostavame ku multikriterialnemu hodnoteniu. Co potom dalej...
Juraj
K jednej veci predsa napisem par viet. Pri dnesnych cenach a moznostiach je to povacsine medzi PARMI kompromisov. Trochu naznacim aj pre Papyra.
1/ Premisa: Cast cestujucich prijme, ze JEMU konkretne pojde priamy spoj 3x do dna, kedy si presne zisti a navykne, kedy mu ide. Iny cestujuci ma nazor, ze JEMU sa nechce sledovat /a nie dokonca sa ucit alebo zvykat naspamat/ par konkretnych spojov, ale na co kazdych 10 minut sadne, tym ide.
Sociologicka analyza: Prva kategoria su cestujuci s robotnickym povolanim a hlavne muzi a popripade tiez z riedsie osidlenych lokalit mesta /tzv.priclenenych obci/, ktori po "fajronte" bezia rovno domov uprednostnuju prvu variantu. Druha kategoria su cestujuci zo sidlisk a pripadne s pohyblivou pracovnou dobou /castejsie zeny, ktore si po prvej zmene odrabaju este aj druhu starostlivosti o rodinu, kedy hlavne cesta domov po nakupoch nema presne urceny cas/, ktori uprednostnuju druhu variantu.
Dopravny a ekonomicky zaver: Ktora kategoria je vacsia? /prva, druha, tazko teraz povedat/ Ktora kategoria sa vie inac zariadit? /v kazdom pripade druha, ktora sa bez MHD dokonca niekedy zaobide a ide peso.
Nezname veliciny: Ak nepojde peso, moze sa rozhodnut pre kupu vlastneho motoroveho vozidla, pricom kedysi platilo, ze je to ta druha skupina, ale teraz "ma na to" uz aj prva. Otazka je, ze tej prvej sa to viac mozno oplati, lebo ma od miesta zamestnania dalej, druha blizko. Dalsia neznama je, ze druha je financne sposobilejsia a vstupuje tu aj moment "prestiznosti", ktory vedie tuto skupinu k tomu, ze aj zo Soliniek do Lidla na Hlinach ide autom.
Tolko velmi strucne IBA K PRVEMU bodu. Je ich OMNOHO viac, ku ktorym sa este dostaneme, le neskor.