Reakcia na: Valec #7694:
BTW, v mesiaci marec si spravím taký súkromný dopravný prieskum, že koľko jázd v BA by som pri žilinskej tarife nespravil a koľko by som v ZA pri bratislavskej tarife spravil naviac. Ešte neviem, či ma to bude baviť celý mesiac ale o výsledkoch budem informovať. ?
Juraj
Pocet ludi zaplati sumarne tu istu sumu ziskanu za listky v oboch pripadoch rovnako ak:
a=== odvezieme, ako pises, deklarovanych 1200 ludi, z zoho je 150 ciernych pasazierov, 150 mrtvych dusi a 150 nikde neevidovanych dochodcov, z ktorych v reale bude len nejakych 800-900, teda priemerne 850 ludi. Na odvezenie tychto 1200 ludi pri priemernej obsaditelnosti 50% napriklad kratkeho autobusu /v spicke 90% v nedelu 30%/ na to potrebujem 24 kratkych autobusov. Odveziem ich na vzdialenost napr. 5 km, vykonam teda 24x5 km = 120 vozokilometrov krat cca 45 Sk = naklady cca 5.400 Sk.
b=== odvezieme iba tych platiacich "osidne" spocitanych 850 ludi pri tej istej obsaditelnosti, na co je treba 17 autobusov, ktore vykonaju len 17x5 = 85 vozokilometrov krat 45 Sk = naklady 3.825 Sk.
Len za obycajne "osidne" spocitavanie ludi usetrime na nakladoch neobycajne neosidnych 30%, teda ak pri 1200 nespocitanych "prepravenych" osobach usetrim 1.625 Sk, pri 12 milionoch nespocitanych ludi usetrim 16,25 miliona.
Aj v prvom aj v druhom pripade odveziem skutocne platiacich 850 ludi a ziskam rovnake skutocne peniaze za trzby, avsak len za cenu "osidneho" spocitania znizim naklady o vyse 16 mil. resp. mozem za to kupit napr. 3 nove kratke autobusy alebo 2 Citelisy. A to za to spocitanie hadam stoji, ci nie?