Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hmm, chcel som si pozriet fotky troska, ale ako pozeram, galeria z nejakeho dovodu nefunguje.. Chystam sa totiz v piatok do Ziliny, tak by som si chcel pozriet a vyskusat aj MHD, ak mi ovsem ostane cas. Nemate pre mna niekto nejaku linku, alebo proste nieco, co by som si nemal nechat ujst urcite? ?
Reakcia na: LUK #7368:
Cize cele si to objednala a plati KIA?
Reakcia na: Jakub #7367:
doprava do Kie je zmluvná doprava
1. Ake je cestovne v autobusoch do KIA a kto ich vlastne financuje?

2. Neurobi sa nejake stretnutie iMHD, najlepsie na Kvacalovej? Ked mali tu moznost nedavno mimozilinski priaznicvci MHD, celkom by som uvital aj nieco pre miestnych pouzivatelov MHD. Myslim, ze diskutovat by bolo o com ? .
Juraj, rano na dvojku 7:32 z Vlciniec treba rozhodne klbak alebo dva kratke busy! Lebo to co sa deje v tom buse rozhodne nie je kultura cestovania v 21. storoci. A s vyhovorkami typu nech cast ludi chodieva skorsim busom asi nepochodis. Ved im to skus ist povedat do oci a som zvadavy aka bude ich odpoved!Doprava je tu pre ludi a nie ludia pre dopravu tak sa podla toho aj spravaj. Linka 26 rano to iste...
Na otázky čitateľov odpovedá Ing. Juraj Popluhár, riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny:

http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_4/str_3.html#3/1
Reakcia na: JJ #7362:
a ďalšia veľmi dôležitá vec: taká dobre fungujúca MHD s dobre nastaveným tarifným systémom môže pomerne slušne pomôcť ekonomike samotného mesta. Podporuje to aj zdravú konkurenciu medzi obchodníkmi a poskytovateľmi iných služieb. Doslova ak je niekto drahý, nie je problém sadnúť na MHD a odviesť sa niekam inam. A ušetrené peniažky tiež zrejme miniem. Investujem ich niekde inde alebo do niečoho, čo som si predtým nemohol dovoliť. Jednoducho je to špirála, ktorá sa aj takým na prvý pohľad bezvýznamným prvkom ako je MHD môže rozhýbať.

samotné mesto musí najlepšie vedieť, čo od kvalitnej MHD očakáva a aký to bude mať prínos pre mesto. ?
v ZA este nejazdia horucosarkanove dodavky?
Reakcia na: PeterC #7361:

"Cele roky som jazdil na cipovu kartu, rocne som DPMZ odovzdal okolo 6800 vlastnorucne zarobenych korun. Ak im o ne prestalo ist, ja im ich nasilu tlacit nebudem. Bez problemov ich vyuzijem inac. Ak nas takych bude dostatocny pocet, mozno im to "naskoci"."

nechcem byť až prílišný skeptik, ale napr. v BB, resp. v BBDS to nikomu "nenaskočilo" ani keď už bolo jasné, že za posledných 10 rokov stratili 75% cestujúcich. ?

#7358 Re: "Aky je zmysel elektronickych oznacovacov, ked napokon skoncime pri starych dobrych neobmedzenych mesacnikoch?"

bodaj by to tak aj bolo ?
Reakcia na: Ivan1 #7360:
DPMZ asi nezrusia, lebo ked aj nie z cestovneho, tak z dotacii prezije aj keby nevozili nikoho. Je vsak skoda, ze situacia v tejto oblasti je postavena presne naopak, ako v ostatnych odvetviach. V normalnom obchode kupujuci povie: "Ak nebude tovar splnat tie a tie kriteria, tak si ho jednoducho nekupim.", a obchodnik sa musi prisposobit. DPMZ sa ku svojim "sluzbam" dotovanym statom stavia asi takto: "Ak nebude v kazdom autobuse aspon 30 ludi, tak takuto linku si vyhodte z hlavy. Nebude cestovne? No a co? Dotacie to spravia." Vies si predstavit situaciu, ze by cestujuci povedali: "Dokedy nebude priame spojenie vsetkych sidlisk navzajom, s centrom a Zilinskou univerzitou, dovtedy necestujeme vobec." Ja som sa rozhodol necestovat, a takym sposobom prejavit svoj nesuhlas. Cele roky som jazdil na cipovu kartu, rocne som DPMZ odovzdal okolo 6800 vlastnorucne zarobenych korun. Ak im o ne prestalo ist, ja im ich nasilu tlacit nebudem. Bez problemov ich vyuzijem inac. Ak nas takych bude dostatocny pocet, mozno im to "naskoci". Kolega z kancelarie uz chodi pesi, a je to O.K. A to nie je z Hajika, ale z Vlcincov.
Reakcia na: PeterC #7357:
Z Hajika na Marianske to je pesi asi 30 minut, autobusom (ratajuc cas od dveri bytu) najmenej 20 minut. Po Rajcianku to je dokonca velmi prijemne kracanie. Okolo 6:30 pochoduje do centra taky mensi peloton, co vsetkych povzbudzuje v presvedceni, ze zachytili najnovsi trend, ze su skratka IN. Nedavno jedna znama navrhla, ze z Hajika do Zavodia by sme sa mohli spustat na loparoch, cim by sme ohrozili DPMZ uz aj v absolutnej rychlosti dopravy po Rajcianku. Len jedno ma Peto znepokojuje - ked to vezmeme takto zhurta vsetci, nezrusia DPMZ uplne ?
1. L7 by mala xodit aspon raz za hodinu.
2. Mali by predĺžiť 6 až po Fatranskú.
3. 3 alebo 13 by mala xodiť rowno na Políciu a nie obxádzať celé mesto.
Reakcia na: Jakub #7345:
Tie klasicke mesacniky s neobmedzenym poctom jazd za rozumnu cenu ? Nieco na tom je - vsetko zavisi od tej ceny. Ironicke je, ze take sme mali este pred 7-8 rokmi, ked som prisiel do Ziliny. Vtedy boli este mechanicke oznacovace. Potom vsak prisla doba elektronickych oznacovacov a s nimi prislo aj obmedzovanie poctu jazd, ktore ma, ako som uz napisal, v priebehu 4-5 rokov postupne vyhnalo z autobusu na chodnik. Aky je zmysel elektronickych oznacovacov, ked napokon skoncime pri starych dobrych neobmedzenych mesacnikoch ? Na spocitanie cestujucich asi nie, ked stale nevedia, kolko ludi chodi z Hajika na Vlcince. Kolko stal a stoji tento elektronicky "spas" ?
Reakcia na: Ivan1 #7348:
V rozhovoroch s mojimi znamymi casto pocuvam nazor tohto typu: "Dojazdim jazdy na cipovej karte, a potom budem chodit pesi, alebo v priaznivom pocasi na bicykli." A to hovoria nielen taki, ktori chodia za pracou na Vlcince ci uz z Hlin alebo z Hajika, ale aj taki, ktori chodia do prace do centra (napr. z Vlcincov a Soliniek). Ja mam na cipovej karte este par jazd. Tiez si uz nenabijem dalsie, kym nebudu vypocuti moji spoluobcania z Hajika (pravidelne priame spojenie so vsetkymi sidliskami v pracovne dni aj vikendy), a budem chodit pesi. Pritom chodim do prace z Hajika do centra, takze by som mohol byt spokojny. Niesom, lebo nevidim len seba. Nebudem sa s nikym hadat, jednoducho spolu s dalsimi ludmi vyuzijem svoje pravo necestovat s DPMZ. (Len technicka poznamka: nemal by sa pouzivat termin "z Vlciniec", ale "z Vlcincov". Je to tak spravne a potvrdene Jazykovednym ustavom L.Stura. Kto neveri, nech sa pokojne na nich obrati.)
Ivan1: to vobec nie je pozitivna informacia, taky vyvoj som necakal. Niekde je problem ...
Reakcia na: LUK #7354:
To si este tie hluposti v tom vyjadreni toho obcianskeho zdruzenia necital cele. Hlavna cast tzv. znepokojenia hovori o majetku mesta, hojenim nejakych financnych ran na sluzbach MHD /myslim, ze v porovnani s Presovom , kde je cca rovnaka suma/ si mesto nijake rany nehoji. Dalej pisu o nejakom sposobe riesenia zadlzenosti DP, pricom DPMZ vobec nie je zadlzeny, nema ziaden uver, faktury takmer vzdy plati nacas atd. No proste nepravdy a klamstva. Tvrdia dokonca, ze "v sucasnosti je DPMZ akciovou spolocnostou mesta", co tiez nie je pravda. Kdeby si pred pisanim takehoto pamfletu aspon preverili skutocnosti.
Inak, kto nevie, co je to za OZ a ake ma sposoby prace, moze sa pozriet na konkurencnu MD na fotku.
www.ustecketramvaje.com/cb/z-foto.htm
Reakcia na: Valec #7350:
Zaujimave je toto:

"Prekvapený zo zmien však zostal Richard Hulín, predseda dopravnej komisie mestského zastupiteľstva. "Dozvedel som sa o nej až z médií. Riaditeľ dopravného podniku nám ju nepredložil na schválenie," povedal Hulín.
Na najbližšom zasadnutí zastupiteľstva bude od neho žiadať vysvetlenie, ako aj návrat k pôvodnému prepojeniu žilinských sídlisk Hájik a Vlčince."

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.