Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: skarpo #6425:

Banská Bystrica ako krajské mesto v rokoch minulých nikdy nebola počtom obyvateľstva väčšia ako Žilina. Preto trpela komplexom malosti, lebo riadila mesto, ktoré bolo počtom obyvateľstva väčšie. V tom období mala 97 tis. obyvateľov a po roku 1989 po odčlenení pripojených obcí klesla na 5. miesto. Dnes je v poradí miest na Slovensku už na štvrtom mieste.
Reakcia na: Juraj #6427:
V DPMZ je uz iba cca 5perc. starych 1 kB kariet, vsetky ostatne su uz 4 kB. Preto v oboch systemoch (EmTest a R&G po vzajomnej dohode!) bude rozdelenie kilobajtov a sektorov nasledujuce, v podstate take, ako je dnes u kariet ZU.

1.kilobajt a jeho sektory budu v oboch kartach urcene pre aplikacie EmTestu, t.j. SAD. V sucasnych kartach R&R=DPMZ je sice tiez v 1.kB aplikacia MHD, ale DPMZ po dohode s EmTestom z tejto aplikacie vycuva a umiestni ju do druheho kilobajtu.

2.kilobajt bude u oboch kartach vyuzivany pre DPMZ=MHD

3. kB bude pre Rajecku zeleznicu.

Kazdy uzivatel kazdeho kilobajtu bude mat svoj "chlievik" chraneny heslami kvoli pripadnemu vniknutiu tretich stran.

Kazdy majitel karty bude musiet jediny prvy krat navstivit predajne miesto toho poskytovatela, koho chce vyuzivat a tuto kartu a jeho "chlievik" u neho zaradit do systemu, aby pri oznacovani a kontrole bolo jasne, ze to nie je ani telefonna ani bankomatova karta.

Po tomto nutnom kroku uz nic nebude branit tomu, aby bolo skutocne jedno, kto aku a koho kartu ma a bolo mozne aj EmTestacku kartu vyuzivat v DPMZ a R&G kartu v SAD.

Moze sa to niekomu zdat komplikovane, ale ani EmTest, ani R&G, ani SAD ani DPMZ nechce mat podobne obvinenia, ktore boli nedavno v HK. Myslim si, ze napriek byvalym vselijakym vztahom medzi tymito subjektami je dohoda mimoriadne korektna a konecne doslo napriek konkurencnym vztahom k cestnej spolupraci. Konecne. Ja osobne dakujem.
Reakcia na: Jakub #6423:
No a teraz, ked uz som suhlasil, aby mi smeti naistalovali SID= a podobne veci, mozem odpovedat.

System kariet EmTest je v dvoch velkostiach. 1 kB a 4 kB. Kazdy kilobajt ma 16 sektorov. Z tych 16 sektorov zabera v systeme EmTestu (a kedze je to univerzalne, podobne by to bolo aj u R&G) aspon 7 sektorov identifikacia, elektronicka penazenka, evidencia jazd, rezerva pre casovy CL atd.

Kedze cast kariet je vydana starych 1 kB a cast novych 4 kb, nie je v starych 1 kB kartach uz moznost volneho miesta na umiestnenie sektorov pre MHD a Rajecku zeleznicu. Tieto karty je mozne vyuzivat IBA pre SAD (ak by boli v RGkartach v systeme MHD tak podobne IBA pre MHD.

Co z toho vyplyva? Technologicky bude mozne vyuzivat pre zilinsku integrovanu dopravu iba 4 kB karty.
Reakcia na: Jakub #6423:
Pred tvojou odpovedou jedna poznamka. Teraz som na stranku nalogovany cez Operu. Je az neskutocne, kolkokrat som musel kliknut Suhlasim a nechat si do pocitaca naniest vselijake smeti, kym ma prihlasilo. Kym som si chcel PC aspon trochu chranit a klikal som Nesuhlasim, stranka ma odignorovala a neprihlasila. Po skonceni na iMHD aby som si zas vycistil pocitac...
Reakcia na: Juraj #6400:
"Vtedy este sice nemohli oficialne v BB pripustit, ze Zilina je velkostou a vyznamom porovnatelna BB". ? Dobre si to napísal. Aj sa si pamätám vtedajšie pomery a vyjadrujem obdiv všetkým ľudom, ktorí pomáhali Žiline "udržať krok" s BB.
Historický kalendár:
15.11.2001 – Pred štyrmi rokmi bola otvorená krátka, ale konštrukčným a estetickým riešením aj najmodernejšia trolejbusová trať k Obchodnému centru Dubeň (Carrefour), ktorá odbočuje z kruhovej križovatky na Ul. Vysokoškolákov. Zaviedla sa nová trolejbusová linku č. 8, ktorá premáva v 30 min. intervaloch po malom centrálnom okruhu. Po trati prešiel prvý trolejbus Škoda 14Tr #217.

15.11.2002 – Otvorenie trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik. Bol vybudovaný 3,5 km dlhý úsek dvojstopého trolejbusového vedenia od Závodskej cesty cez Závodie až na terasu sídliska Hájik, vrátane obratiska trolejbusov. V rámci tejto stavby okrem trolejbusového vedenia bolo zrekonštruované v Závodí vonkajšie osvetlenie, miestny rozhlas, nové rozvody elektriny, telefónov a prekládky inžinierskych sietí. Boli opravené a rozšírené komunikácie a vybudované chodníky. Celkové náklady predstavovali 81.187 tis. Sk bez vozidiel. Stavbu financovalo mesto Žilina z vlastných prostriedkov. Trolejbusová trať na terasu sídliska Hájik je považovaná za najkrajšiu na Slovensku s malebnými výhľadmi na mesto. Začali premávať nové trolejbusové linky č.6 (Hájik – centrum – Vlčince), 7 (Hájik – Solinky) a 16 (Hájik – centrum).

15.11.2002 - V Žiline sa postavil bez dvoch dní za 8 rokov (17. 11. 1994 - 15. 11. 2002) trolejbusový systém za viac ako 800 miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia. Bolo zakúpených 43 trolejbusov, vybudované trolejbusové depo a nová budova DPMŽ.
K trolejbusovému systému v roku 2004 pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorá umožnila zokruhovanie dopravy. V pláne sú pripravené ďalšie trolejbusové trate.
Reakcia na: Juraj #6413:
Tak konecne nejaky pokrok! V tejto suvislosti sa chcem opytat - budem moct potom konecne v DPMZ vyuzivat svoju univerzitnu kartu, ktora nie je ZU, ale zaroven je EMtest pozitiv? Na tuto kartu totiz mozem cestovat po celom vychodnom Slovensku, na zeleznici a dokonca aj v SAD Zilina.
Reakcia na: URBINO #6420:
Tiež som sa čudoval, keď som tú B952ku videl, že by v SAD chceli začať zavádzať nástup všetkými dverami? ? Ale mne sa páči aj tá vonkajšia farba, určite je lepšia než tá okukaná modrobiela pruhovaná ?
teraz ma napadlo,ved mesiac ubehol ako voda a aj my by sme mali privitat do nasho kosiara dve karosy.Neviete ci uz su tu?
inac,neviem naco je SADke karosa mestskeho typu.predsa do obci sa podla mna nehodi,ale na druhej strane ked som si ju prezrel zvnutra,ocarili ma pestrofarebne sedacky,tie vam padnu do oka ako prve.
Tie tri nove busy su KAROSA MIDWAY 9,7m a jedna je B 952.
Vsetky maju predne transparenty EMtest,skoda len,ze na dvoch,ktore premavali do Rosiny a Rajca boli zatial nefunkcne.
Viac o Karose Midway na www.karosa.cz
Dnes bola na Markíze reportáž z Prešova, kde sa vodiči trolejbusov sťažovali, že im odmontovali z kabínky kúrenie, ktoré tam bolo pred časom dodatočne namontované, lebo im bola neznesiteľná zima. Teraz im ho zobrali preto, lebo vraj nevyhovuje nejakým predpisom EU ? ako je to s kúrením v trolejbusoch v Žiline?
Reakcia na: Juraj #6416:

Ja som niečo podobné zažil vo Zvolene. Nezaškodí sa pozrieť aj trochu mimo, a potom sa dá porovnávať. Bohužiaľ je Trnava krajské mesto.
Mozno by bolo dobre tu zaviest aj Trnavske forum. Bol som v piatok a sobotu v skole, ku fakulte jazdi cez pracovny den autobus raz za 1 a 1/2 hodiny, v sobotu raz za 4 hodiny. (zlata ZU!) To by bolo o com pisat!
Reakcia na: Jozef #6414:
Nápis Irisbus majú vzadu aj Karosy B952 ?
Reakcia na: LUK #6412:

Je to Irisbus, videl som to napísané vzadu na vozidle. Zajtra si ho obzriem bližšie.
Reakcia na: Jozef #6409:
Posledna novinka: Dnes o 10.h. sa uskutocnilo z iniciativy DPMZ spolocne pracovne rokovanie medzi SAD, DPMZ, EmTest a R&G o dalsej aplikacii integrovaneho tarifneho systemu. Vychadzalo s z 1. etapy, kde je mozne na 1 cipovu kartu vyuzivat cesty MHD-ZA a Rajeckej primestskej zeleznice a 2.etapy, kde je mozne na kartach ZU vyuzivat aj SAD aj MHD. Vo velmi kratkej buducnosti bude mozne navzajom vyuzivat na kartach DPMZ aj jazdy na SAD a pre ostatne karty SAD aj jazdy na DPMZ a Raj.zel.
Reakcia na: Miro #6411:
ja by som to tipoval skôr ako Irisbus 😛
Reakcia na: Jozef #6409:
Pekné... vľavo je zrejme Karosa radu 95x, tie ďalšie dva neviem, ale znak na nich mi pripadá ako Mercedes ❓

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.