Mozno by bolo dobre tu zaviest aj Trnavske forum. Bol som v piatok a sobotu v skole, ku fakulte jazdi cez pracovny den autobus raz za 1 a 1/2 hodiny, v sobotu raz za 4 hodiny. (zlata ZU!) To by bolo o com pisat!
Posledna novinka: Dnes o 10.h. sa uskutocnilo z iniciativy DPMZ spolocne pracovne rokovanie medzi SAD, DPMZ, EmTest a R&G o dalsej aplikacii integrovaneho tarifneho systemu. Vychadzalo s z 1. etapy, kde je mozne na 1 cipovu kartu vyuzivat cesty MHD-ZA a Rajeckej primestskej zeleznice a 2.etapy, kde je mozne na kartach ZU vyuzivat aj SAD aj MHD. Vo velmi kratkej buducnosti bude mozne navzajom vyuzivat na kartach DPMZ aj jazdy na SAD a pre ostatne karty SAD aj jazdy na DPMZ a Raj.zel.
Pri príležitosti otvorenia nového nástupišťa v Bytči, SAD prezentovala aj novú generáciu autobusov, ktoré budú brázdiť naše cesty. „Sú prvé svojho druhú na Slovensku a posúvajú kvalitu dopravy podstatne vyššie. Dnes máme štyri, ktoré už jazdia, do konca roka ich bude dvadsať a na budúci rok pribudne ďalších štyridsať kusov. Ich cena sa pohybuje okolo štyroch miliónov korún a pre cestujúcich predstavujú oveľa vyšší komfort,“ povedal G. Trabelssie. Je to uverejneneé v Žilinských novinách aj s fotografiami autobusov na stránke: http://www.regionalnenoviny.sk/c/2467646/Bytcania-maju-najmodernejsie-nastupiste.html
Kedze toto forum neumoznuje medzi diskusne priapevky pridavat aj fotky, sme odkazani ich umiestnovat na "konkurencne" forum www.mestskadoprava.sk medzi fora o Ziline. Pokial kratsi (zvisly)rozmer fotky presiahne 480 pix., fotka sa neukaze na stranke, ale je nutne ju zvlast kliknut pod Download.
Fotky v skutocnej velkosti ( ja ich mam od 1,2 do 2 MB) je mozne poslat Vladimirovi bud emailom alebo raz za cas na CD, co robim takto aj ja.
Este jeden prispevok, aby mladi vedeli, ako to vtedy bolo, a uz koncim.
Vdaka p. Supejovi (ktory ma vzdy bral ako "mladeho" na vsetky rokovania vratane lobbovania na Min.Dopr. na "Mileticke" a po fajronte v dalsich miestach) sa Ziline podarilo napriek polovicnym "spravodlivym" dotaciam udrziavat uroven komunikacii takmer na roven s BB. Po "revolucii" tohto fantastickeho cloveka tak niektori inkvizitori ustvali, ze mu pred 15. rokmi nevydrzalo srdce. Tento fantasticky clovek a odbornik lezi na cintorine v Lietave pod hradom. Ak vam niektoremu z vas jeho vysledky prace z ktorych dodnes zijeme stoja za to, postojte aspon minutku nad jeho hrobom.
Nie som sentimentalista. Ten clovek skutocne urobil obrovsky kus prace pre dopravu v Ziline.
Jozef a Juraj čosi uverejnili v žilinskej diskusii na www.mestskadoprava.sk, mne sa to tam nepodarilo a Jozef písal, že poslal fotky aj Vladimírovi, aby ich mohol uverejniť tu.
Nie je to práve o MHD, ale všimol som si, že SAD Žilina kúpila ďalšie nové autobusy. Prvýkrát som si ich všimol na fotke v sobotňajšej Pravde v článku o novej bytčianskej autobusovej stanici. Na čiernobielej fotke sa dalo len rozoznať, že nie sú pruhované, ale jednofarebné. Dnes som videl dva naživo, jeden bol Karosa B952 (trojdverová!) vpredu s displejom, na ktorom bolo vysvietené Bytča - Žilina, ak som si to dobre všimol... a farba vyzerala byť taká elegantná tmavofialová, ale mohla byť ovplyvnená umelým osvetlením. Išiel z Kysuckej cesty smerom k autobusovej stanici. Potom som videl ešte jeden nový autobus SAD, značku a typ neviem, tiež bol taký nejaký tmavomodrý alebo fialový, ale kratší než bežné Karosy a išiel smerom na Tepličku.
Neviete niekto niečo bližšie o týchto nových busoch?
Malokto vie, ze po zaciatku Gorbacovej "perestrojky" sa u nas aj po technickej strane zacali niektore veci uvolnovat. Vtedy este sice nemohli oficialne v BB pripustit, ze Zilina je velkostou a vyznamom porovnatelna BB, tak to vymysleli tak, ze ustanovili "mesta 1. kategorie", medzi ktorymi bola aj Zilina. Vtedy sa mi len na poradach v BB len otvorili oci! Dodnes si pamatam na koncorocnu novembrovu poradu veducich odborov doprav, kedy sa mi otvorili oci. Krajocentristicka BB vtedy zistila, ze neprezere vsetky peniaze, ktore si na zaciatku roku zozrala, ale potrebovala ich voci KV minut. Napriklad na fonde tzv. VOPK (Velke opravy pozemnych komunikacii - fonde, z ktoreho sa dala z polnej cesty "opravit" aj dialnica!) mala v tom roku 25 mil. korun (na vtedajsiu dobu neskutocne velke peniaze!!!), ktore rozdelila na tu dobu vzdy "spravodlivo" - nam polovicu a ostatnym polovicu. Podla tohto "kluca" mala vtedy BB z tohto uctu 12 mil.Kcs, Zilina 6 mil., Martin a Prievidza po 5 mil. atd. Na konci roka zistili, ze ich uz neminu, tak sa aby neprepadli, rozhodli ich "rozdelit", co podla Boha pravdy mali uz 1.januara. Este stastie, ze nebohy p.Supej bol na nich vyzrety, zariskoval a prebudoval z nich viac ako 10 mil. Kcs, samozrejme s rizikom, ze mu to nevyjde. Ale kedze take firmy ako Doprastav, Cest.stavby a dalsie mali sidlo (aj) v Ziline, vedel o perspektivach skutocneho cerpania v BB, zariskoval a vacsinu prac aj objednal.
Chcel som sa pochváliť svojou fotkou Karosy B932 #69 pri Hričovskej elektrárni z 12.11. o 15:36, ale nejako sa mi nepodarilo dať príspevok na MD. Dokonca ani bez fotky ? nevie mi niekto povedať, kde asi robím chybu?
Jozef, aká môže byť veľkosť fotografie pre Vladimíra? Má nejaké obmedzenie?
A musim povedat, kazda doba ma svojich "kecalkov" (vtedy este neexistovali vsevediaci internetovi kecalkovia, lebo neexistoval internet), ale tato doba mala stastie na mladeho tvrdo pracujuceho nadsenca a stareho "harcovnika". ktory stihol makat a este mladym davat "skoly". A tymto fantastickym clovekom bol p. Alexander Supej (uz 15r. mrtvy, nech mu je zem lahka), ktory bol skutocnym motorom nielen presadenia a vystavby dnesneho obchvatu Ziliny, ale aj na tu dobu v tom rezime postupneho presadenia z povodnej studie VUD na "Novu koncepciu MHD v Ziline na baze elektrickej dopravy", ktoru v tej tazkej BB-ckej dobe ako v jedinom meste v byvalom krajocentrizme presadil. Vyvrcholenim bola uz skoro skutocna AVTD - Autobusova verzia trolejbusovej dopravy", pri ktorej som uz natvrdo bol a od 3.7.1988 ju pomohol v Ziline zaviest.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK