Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SZKV #6129:
Co to kecáš, SZKV? Jaký totální propad výkonů?Je to přesně naopak a ty jseš stejný jako pánové Andy a Sommelier na BA diskusi - to, co si představuješ a co se ti v noci zdálo, vydáváš za realitu. V Mariánských Lázních jsou právě naopak výkony už dlouhá léta stabilní. Trakční vedení by sice potřebovalo rekonstrukci, ale pokud si město (ne DP) nepřeje dráty v lázeňské čtvrti, je lepší to projet slintákem na baterky, než rušit trolejbusy úplně.
Reakcia na: Jozef #6122:
No pěkné, v ML by vedení v centru chtělo rekonstruovat, tak ho raději snesou. A nevím, jestli se v jejich případě jedná o záchranu trolejbusů- jejich základním problémem je, že mají totální propad výkonů- a když trolejbus jede pod padajícím vedením 1x- 2x za hodinu, tak opravdu vyvstává otázka, proč vlastně trolejbusy...
A jiná věc je, že až donedávna jsem ML a Chomutov považoval za nejhorší provozy v bývalé federaci, ale teď nevím- v obou jmenovaných městech časové jízdenky mají, zatímco v Žilině a BB nikoliv...
Historický kalendár:
1.11.1993 – Znovuobnovený DPMŽ začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Autobusy opäť vyšli do ulíc označené logom Dopravný podnik mesta Žiliny. Nové autobusy už boli v mestských farbách a postupne sa do žlto-zeleného náteru dostávali aj staršie vozidlá. Neskoršie sa vymenili všetky staré označníky na zastávkach MHD. Snahy primátora, vedenia mesta a 17-členného prípravného kolektívu o znovuobnovenie DPMŽ boli úspešne zavŕšené. V rýchlom slede nasledovali ďalšie etapy rozvoja: vybudovanie trolejbusovej dopravy, výstavba trolejbusového depa a budovy DPMŽ, nákup 43 trolejbusov, autobusov, 3 nízkopodlažných autobusov, zokruhovanie dopravy, palubné počítače, hlasová služba ... až po integrovanú dopravu. DP sa začal budovať takmer od nuly a za pár rokov za finančnej podpory mesta sa stal jeden z najlepších na Slovensku. Za osem rokov bol v Žiline vybudovaný trolejbusový systém z prostriedkov Mesta Žiliny, ktorý sa inde budoval za štátne prostriedky desiatky rokov.
Vlani, ak sa nemýlim, som videl 1.11. na L1 ísť z Vlčincov kĺbovú Karosu a bola plná. Zaujímalo by ma, či išla až na cintorín alebo skončila na konečnej pri DPMŽ.

To by nam mohol povedat Juraj ?
Reakcia na: Jozef #6120:
"884,59 metra" to by ma zaujímalo, odkiaľ pokiaľ je to takáto miera - s presnosťou na centimeter - a ešte k tomu taká baťovka ☺ ? ?
Pozdravujem vodiča zájadzovej Karosy ZA-686AE (?) a chcel by som sa ho opýtať, čo sledoval tým , že mi dnes ráno na R1-tke neumožnil ho normálne predbehnúť a miesto toho sa so mnou začal pretekať... ?
Reakcia na: Papyr #6091:
Chceš tým povedať, že 18 pív je smrteľná dávka? Ojojoj, tak to som od osemnástky už veľakrát umrel ? .
Juraj, dá sa urobiť zajtra 1.11. 2005 zmena vo vedení L21 tak, aby spoje od povedzme 12hod do 18 hod všetky zachádzali až ku cintorínu v Bánovej a nekončili len na námestí??? Myslím si, že by to bol veľmi ústretový krok pre ľudí z Vašej strany. Kilometrovo to nie ja ďaleko, tak až taká strašná strata by to nemusela byť.....
Na zachovaní trolejbusovej dopravy sa dohodli zastupitelia mesta Mariánske Lázně na svojom poslednom rokovaní. Zo Spoločného regionálneho operačného programu Európskej únie máme sľúbenú dotáciu 45 miliónov českých korún na nákup piatich nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 24 Tr Irisbus za 9 miliónov Kč. Bližšie si o tom si môžete prečítať na stránke:
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.asp?r=sk_pludia&c=A051027_093846_sk_pludia_p17
Historický kalendár:
31.10.1990 - Pred 15-timi rokmi bol odovzdaný posledný 3,5 km dlhý úsek prieťahovej cesty 1/18 Žilinou od kruhovej križovatky Rondel po Košickú ulicu. Súčasťou stavby bolo päť mimoúrovňových križovatiek a dve lávky pre peších. Komunikácia je po celej dĺžke mimoúrovňovo križovaná s mestskými komunikácia čo výrazne zrýchľuje MHD. V uvedenom úseku ju mimoúrovňovo križujú tri trolejbusové trate od centrálneho okruhu na uliciach Hlinská, Tajovského a Vysokoškolákov. Stavba stála 252 miliónov Sk a dnes je súčasťou mestského štorprúdového okruhu, jediného na Slovensku.
Historický kalendár:
30.10.2003 - Pred dvoma rokmi bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač „Ľavobrežná II. etapa – Košická vo výške 181 miliónov Sk. Stavba nadväzovala na predchádzajúcu výstavbu cesty I/18 v súbehu so železničnou traťou a riekou Váh. Dĺžka celej komunikácie od križovatky Košická po križovatku Ul. sv. Cyrila a Metoda je 884,59 metra. Súčasťou stavby je aj mimoúrovňové križovanie zo sídliska Vlčince do centra, kde je vybudovaný päť pólový mostný objekt dlhý 96 m, po ktorom premáva aj trolejbusová doprava. Tento objekt bol odovzdaný už 30.8.2003. Ministerstvo odmietlo požiadavky mesta Žiliny, aby štvorprúdovka končila aspoň na Šibeniciach, mimo intravilánu mesta. V danom úseku sa podstatne zlepšila plynulosť MHD, hlavne medzi sídliskom Vlčince a centrom.
Reakcia na: PeterC #6113:
Tak by to malo byt, funguje to takto uplne samozrejme napr. na zeleznici. V pripade konfliktu/rozporu staci povedat "Vazeny cestujuci, nemate zial pravdu, Tarifa a MPP to riesia tak a tak, nech sa paci, mozem Vam poskytnut k nahliadnutiu".
Reakcia na: Jozef #6117:
Obyvatelia tychto bytov a domov sa tak budu urcite denno-denne trepat ten kus cesty, aby mohli nechat doma svoje auto a cestovat MHD, pricom budu musiet prestupovat a za ten prestup budu musiet este aj platit...
Dnes, pekný jesenný deň, bol trolejbus na L1 smerom Kvačalova, DP plne obsadený. Súviselo to s návštevou Nového cintorína, ktorý je z konečnej vzdialený asi 660 m. Je všeobecne známe, že L1 býva málo vyťažená v priestore Kvačalova DP, hoci je dostupná aj zo severnej časti Závodia. Na Kvačalovej ul. (pod Hájikom) sa teraz buduje obytný súbor vyššieho štandartu so 67 bytmi a pár drahších rodinných domov. Je však otázne či títo noví obyvatelia budú využívať aj MHD.
Historický kalendár:
28.10.1949 – DPMŽ začal vykonávať MHD v Žiline. Bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.49 s účinnosťou od 1.1.1949. V rokoch 1958 - 1962 zabezpečoval aj lodnú dopravu na Oravskej priehrade loďou Žilina, ktorá potom prešla na ČSAD Dolný Kubín. V roku 1949 mal 4 linky, 5 autobusov a dopravu zabezpečoval na dĺžke 31 km. DPMŽ po 14 rokoch od 1.1.1963 zanikol, keď na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel do ČSAD, n.p. Banská Bystrica. V nasledujúcich rokoch bol úpadok MHD v Žiline. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v nových demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.

K 31. 08. 2005 mal dopravný podnik 336 zamestnancov, 43 trolejbusov (15 sólo Škoda 14Tr a 28 kĺbových Škoda 15Tr) a 56 autobusov (Karosy sólo 46, City busy 3 a Karosy kĺbové 7). MHD je vykonávaná na 10 trolejbusových a 13 autobusových linkách (z toho dve nočné a 1 pre spoločnosť Tesco o dĺžke, v pracovný deň 11.941 km na deň a v sobotu - nedeľu 6.273 km na deň. Po zrušení L28 je od 26.9.2005 len 12 autobusových liniek.
Vo Výročnej správy DPMŽ s.r.o. za rok 2004 sa uvádza, že podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách je 60,1 % a 39,9 % bolo prepravených autobusmi. Celková dĺžka prevádzkovaných liniek bola 396,3 km, z toho 240,1 km autobusových a 156,2 km trolejbusových liniek.
Reakcia na: Jakub #6110:
31.11. nevyjde, lebo taky datum nie je 🙂 Asi si myslel 31.10. 🙂
Uverejňujem úplné znenie oznamu DPMŽ, s.r.o., ktoré je umiestené vo vozidlách MHD:

Informácia pre cestujúcich. V dňoch 30.10. a 1.11.2005 bude po trase č. 31 zo železničnej stanice na starý a nový cintorín premávať mimoriadna linka v hodinovom intervale s odchodmi
zo železničnej stanice: o 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00 hod.
z Pietnej, krematórium: o 9.30, 10.30, 11.30, 12.30, 13.30, 14.30, 15.30, 16.30 hod.
Reakcia na: Kami #6111:

Re #6109 Jozef:
Samozrejme, že so súdmi si na vysvetlanie počkám. Svoje úvahy som uviedol slovami: "Ak je to skutočne tak, ...".
Na margo problému: Navrhujem, aby revízor mal povinnosť mať pri sebe okrem veľkej peňaženky na pokuty a pevných nervov aj Preprvaný poriadok v papierovej forme, a v prípade sporu by mal mať povinnosť ukázať cestujúcemu na papieri, na základe ktorého ustanovenia ho pokutuje. Myslím si, že by sa predišlo mnohým nedorozumeniam a ich riešeniu na DPMŽ. Nehovoriec o tom, že by každý revízor mal poznať Prepravný poriadok a jeho zmeny naspamäť odpredu aj odzadu. Kto iný ho má poznať, ak nie revízor?
Ked uz tolko nadavate na tych revizorov, ja spomeniem aj jeden kladny postreh - minule nastupila do linky c.5 revizorka, starsia, trochu silnejsia pani. Kontrolovala s usmevom, milymi slovami, ludskou komunikaciou. Urcite potesi taketo vystupovanie cloveka, ktory by mohol mat uplne iny prejav (ako napr. nizsie zmienovany pan). Mne osobne zlepsila naladu. To len tak naokraj ze aj dobri ludia sa najdu v takejto funkcii...
PeterC: ako Jozef, aj ja vychadzam z toho ze revizor vie co robi.
Na druhej strane viem, ze predpisy sa daju vykladat rozne, nie kazdy musi poznat vsetky zmeny. A vtedy je ta moznost konfliktu a da sa odvolat vyssie. Odvolat sa vzdy da aj pisomne - ak som nezaplatil, ani na DP nemusim kym oni nerozhodnu ze platit mam.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.