Pozdravujem vodiča zájadzovej Karosy ZA-686AE (?) a chcel by som sa ho opýtať, čo sledoval tým , že mi dnes ráno na R1-tke neumožnil ho normálne predbehnúť a miesto toho sa so mnou začal pretekať... ?
Juraj, dá sa urobiť zajtra 1.11. 2005 zmena vo vedení L21 tak, aby spoje od povedzme 12hod do 18 hod všetky zachádzali až ku cintorínu v Bánovej a nekončili len na námestí??? Myslím si, že by to bol veľmi ústretový krok pre ľudí z Vašej strany. Kilometrovo to nie ja ďaleko, tak až taká strašná strata by to nemusela byť.....
Na zachovaní trolejbusovej dopravy sa dohodli zastupitelia mesta Mariánske Lázně na svojom poslednom rokovaní. Zo Spoločného regionálneho operačného programu Európskej únie máme sľúbenú dotáciu 45 miliónov českých korún na nákup piatich nových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 24 Tr Irisbus za 9 miliónov Kč. Bližšie si o tom si môžete prečítať na stránke: http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.asp?r=sk_pludia&c=A051027_093846_sk_pludia_p17
Historický kalendár:
31.10.1990 - Pred 15-timi rokmi bol odovzdaný posledný 3,5 km dlhý úsek prieťahovej cesty 1/18 Žilinou od kruhovej križovatky Rondel po Košickú ulicu. Súčasťou stavby bolo päť mimoúrovňových križovatiek a dve lávky pre peších. Komunikácia je po celej dĺžke mimoúrovňovo križovaná s mestskými komunikácia čo výrazne zrýchľuje MHD. V uvedenom úseku ju mimoúrovňovo križujú tri trolejbusové trate od centrálneho okruhu na uliciach Hlinská, Tajovského a Vysokoškolákov. Stavba stála 252 miliónov Sk a dnes je súčasťou mestského štorprúdového okruhu, jediného na Slovensku.
Historický kalendár:
30.10.2003 - Pred dvoma rokmi bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač „Ľavobrežná II. etapa – Košická vo výške 181 miliónov Sk. Stavba nadväzovala na predchádzajúcu výstavbu cesty I/18 v súbehu so železničnou traťou a riekou Váh. Dĺžka celej komunikácie od križovatky Košická po križovatku Ul. sv. Cyrila a Metoda je 884,59 metra. Súčasťou stavby je aj mimoúrovňové križovanie zo sídliska Vlčince do centra, kde je vybudovaný päť pólový mostný objekt dlhý 96 m, po ktorom premáva aj trolejbusová doprava. Tento objekt bol odovzdaný už 30.8.2003. Ministerstvo odmietlo požiadavky mesta Žiliny, aby štvorprúdovka končila aspoň na Šibeniciach, mimo intravilánu mesta. V danom úseku sa podstatne zlepšila plynulosť MHD, hlavne medzi sídliskom Vlčince a centrom.
Tak by to malo byt, funguje to takto uplne samozrejme napr. na zeleznici. V pripade konfliktu/rozporu staci povedat "Vazeny cestujuci, nemate zial pravdu, Tarifa a MPP to riesia tak a tak, nech sa paci, mozem Vam poskytnut k nahliadnutiu".
Obyvatelia tychto bytov a domov sa tak budu urcite denno-denne trepat ten kus cesty, aby mohli nechat doma svoje auto a cestovat MHD, pricom budu musiet prestupovat a za ten prestup budu musiet este aj platit...
Dnes, pekný jesenný deň, bol trolejbus na L1 smerom Kvačalova, DP plne obsadený. Súviselo to s návštevou Nového cintorína, ktorý je z konečnej vzdialený asi 660 m. Je všeobecne známe, že L1 býva málo vyťažená v priestore Kvačalova DP, hoci je dostupná aj zo severnej časti Závodia. Na Kvačalovej ul. (pod Hájikom) sa teraz buduje obytný súbor vyššieho štandartu so 67 bytmi a pár drahších rodinných domov. Je však otázne či títo noví obyvatelia budú využívať aj MHD.
Historický kalendár:
28.10.1949 – DPMŽ začal vykonávať MHD v Žiline. Bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.49 s účinnosťou od 1.1.1949. V rokoch 1958 - 1962 zabezpečoval aj lodnú dopravu na Oravskej priehrade loďou Žilina, ktorá potom prešla na ČSAD Dolný Kubín. V roku 1949 mal 4 linky, 5 autobusov a dopravu zabezpečoval na dĺžke 31 km. DPMŽ po 14 rokoch od 1.1.1963 zanikol, keď na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel do ČSAD, n.p. Banská Bystrica. V nasledujúcich rokoch bol úpadok MHD v Žiline. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v nových demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.
K 31. 08. 2005 mal dopravný podnik 336 zamestnancov, 43 trolejbusov (15 sólo Škoda 14Tr a 28 kĺbových Škoda 15Tr) a 56 autobusov (Karosy sólo 46, City busy 3 a Karosy kĺbové 7). MHD je vykonávaná na 10 trolejbusových a 13 autobusových linkách (z toho dve nočné a 1 pre spoločnosť Tesco o dĺžke, v pracovný deň 11.941 km na deň a v sobotu - nedeľu 6.273 km na deň. Po zrušení L28 je od 26.9.2005 len 12 autobusových liniek.
Vo Výročnej správy DPMŽ s.r.o. za rok 2004 sa uvádza, že podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách je 60,1 % a 39,9 % bolo prepravených autobusmi. Celková dĺžka prevádzkovaných liniek bola 396,3 km, z toho 240,1 km autobusových a 156,2 km trolejbusových liniek.
Uverejňujem úplné znenie oznamu DPMŽ, s.r.o., ktoré je umiestené vo vozidlách MHD:
Informácia pre cestujúcich. V dňoch 30.10. a 1.11.2005 bude po trase č. 31 zo železničnej stanice na starý a nový cintorín premávať mimoriadna linka v hodinovom intervale s odchodmi
zo železničnej stanice: o 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00 hod.
z Pietnej, krematórium: o 9.30, 10.30, 11.30, 12.30, 13.30, 14.30, 15.30, 16.30 hod.
Re #6109 Jozef:
Samozrejme, že so súdmi si na vysvetlanie počkám. Svoje úvahy som uviedol slovami: "Ak je to skutočne tak, ...".
Na margo problému: Navrhujem, aby revízor mal povinnosť mať pri sebe okrem veľkej peňaženky na pokuty a pevných nervov aj Preprvaný poriadok v papierovej forme, a v prípade sporu by mal mať povinnosť ukázať cestujúcemu na papieri, na základe ktorého ustanovenia ho pokutuje. Myslím si, že by sa predišlo mnohým nedorozumeniam a ich riešeniu na DPMŽ. Nehovoriec o tom, že by každý revízor mal poznať Prepravný poriadok a jeho zmeny naspamäť odpredu aj odzadu. Kto iný ho má poznať, ak nie revízor?
Ked uz tolko nadavate na tych revizorov, ja spomeniem aj jeden kladny postreh - minule nastupila do linky c.5 revizorka, starsia, trochu silnejsia pani. Kontrolovala s usmevom, milymi slovami, ludskou komunikaciou. Urcite potesi taketo vystupovanie cloveka, ktory by mohol mat uplne iny prejav (ako napr. nizsie zmienovany pan). Mne osobne zlepsila naladu. To len tak naokraj ze aj dobri ludia sa najdu v takejto funkcii...
PeterC: ako Jozef, aj ja vychadzam z toho ze revizor vie co robi.
Na druhej strane viem, ze predpisy sa daju vykladat rozne, nie kazdy musi poznat vsetky zmeny. A vtedy je ta moznost konfliktu a da sa odvolat vyssie. Odvolat sa vzdy da aj pisomne - ak som nezaplatil, ani na DP nemusim kym oni nerozhodnu ze platit mam.
Ano, kazdy rok ma napadlo, preco DPMZ nieco take nezavedie, kedze vzdy v tom case vidim zastupy ludi, vlecucich sa potme k tomu cintorinu. Len neviem, preco ta linka nepojde aj 31.11. Ved aj vtedy chodi vela ludi, ak nie viac ako den predtym...
Myslím si, že treba počkať na vysvetlenie a netreba vopred robiť súdy. Revízori každoročne chodia na skúšky, ktoré sú pomerne náročné a mám trochu pochybnosti, žeby urobil revízor takú školácku chybu. Aj keď cestujúci neovládajú presne celú tarifu, ale vedia, že deti do 6 rokov neplatia cestovný lístok a revízor by to nevedel?. Napríklad dnes som išiel L16, kde nastúpili dvaja revízori a po odchode trolejbusa zo zastávky, keď už nikto nestál pri označovačoch, zablokovali ich a vykonávali kontrolu. Jedno asi 10 - 12 ročné dievča hľadalo v školskej taške cestovný lístok a až po príchode revízorky sa jej ho podarilo nájsť. Medzi školáčkou a revízorkou bol krátky rozhovor, revízorka potom odblokovala označovače, sama označila malej slečne lístok (!) a pokračovala ďalej v kontrole cestovných lístkov. A mohlo to byť podľa predpisu celkom ináč.
DPMŽ s.r.o. zabezpečuje mimoriadne autobusové spoje na Starý a Nový cintorín L31 zo zastávky Železničná stanica v pravidelnom hodinovom intervale v dňoch 30.10.2005 a 1.11..2005.
Ja si zasa myslím, že prečo by cestujúci, ktorý je v práve, musel chodiť na DPM6, samozrejme len v úradných hodinách, teda cez pracovnú dobu, teda brať si dovolenku, len kvôli tomu, že revízor nevedel čo robí? Veď cestujúci chybu neurobil, tak prečo má niekomu dokazovať opak? Ak to je skutočne tak, ako písal oný nahnevaný cestujúci, tak dotyčný revízor by mal na hodinu dostať kopačky. Alebo si rovno DPMŽ môže na svoju stránku " http://www.dpmz.sk/Stranky/Cestujuci.php " dať Ďalšiu povinnosť: "Cestujúci je povinný mať pri sebe okrem platného cestovného lístka aj minimálne 600 Sk v hotovosti, pre prípad, že ho bude kontrolovať revízor, ktorý nepozná Prepravný poriadok, prípadne sa zle vyspal."
zakladna zasada je, ze ak sa cestujuci citi byt v prave, nema platit pokutu na mieste. Ak zisti ze sa myli, zaplati neskor, ak urobil chybu revizor tak DP lahsie pokutu zrusi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Myslím si, že treba počkať na vysvetlenie a netreba vopred robiť súdy. Revízori každoročne chodia na skúšky, ktoré sú pomerne náročné a mám trochu pochybnosti, žeby urobil revízor takú školácku chybu. Aj keď cestujúci neovládajú presne celú tarifu, ale vedia, že deti do 6 rokov neplatia cestovný lístok a revízor by to nevedel?. Napríklad dnes som išiel L16, kde nastúpili dvaja revízori a po odchode trolejbusa zo zastávky, keď už nikto nestál pri označovačoch, zablokovali ich a vykonávali kontrolu. Jedno asi 10 - 12 ročné dievča hľadalo v školskej taške cestovný lístok a až po príchode revízorky sa jej ho podarilo nájsť. Medzi školáčkou a revízorkou bol krátky rozhovor, revízorka potom odblokovala označovače, sama označila malej slečne lístok (!) a pokračovala ďalej v kontrole cestovných lístkov. A mohlo to byť podľa predpisu celkom ináč.