Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #5953:
..... Hliny - Nemocnica:
- čo súčasný spoj L2? Ten nikde neberieš do úvahy.... je len otázkou času, kedy bude musieť premávať počas celého dňa a dokonca premáva okolo nemocnice....
- ak je úplnou katastrófou zníženie počtu spojov z Hlín ku nemocnici, tak ok, dajme tento benefit aj iným častiam Žiliny, kde cestujúci teraz chodí pešo, alebo tiež musí prestúpiť... Pokiaľ viem, tak v okrajových častiach mesta žije podstatne viac starších ľudí ako na sídliskách.....
- a čo súčasná L22, tá cez Hliny neprechádza?

Natrieskané a preplnené spoje.....Hmm.... Ak dobre viem, tak ku zmenám je potrebné pristúpiť hlavne kvôli neefektivite a nízkej vyťaženosti spojov. Ak sú všetky spoje efektívne, vyťažené a MHD v Žiline je zisková, tak nech sa nič nemení....Veď súčasný stav je dokonalý - dokáže každého prepraviť kam chce a dokonce jedným spojom! Dokonca linky jazdia aj v intervaloch - raz za hodinu.....
Reakcia na: Papyr #5953:
No prave to, cena za druhu cestu by mala byt polovica prvej. A o tomto sa nehovori! Mne osobne je jedno, ci budem prestupovat, ale nie je mi jedno, ci mam za to platit viac...
Dovolím si napísať svoju predstavu linkového vedenia trolejbusov. Vychádza zo súčasného stavu, nie je teda tak výraznou zmenou oproti návrhu, ktorý odprezentoval Juraj. Nedochádza k rapídnemu zníženiu prepravnej ponuky na ramene Solinky-Hliny-centrum a na ramene Vlčince-Košická-centrum.

L1
Vlčince-Košická-žst-polícia-Hliny-Solinky-ŽU-Vlčince (jednosmerný okruh), interval špička 20/sedlo 40

L11
Vlčince-ŽU-Solinky-Hliny-polícia-žst-Košická-Vlčince (protismerná voči L 1), interval 20/40

L3
Solinky-Bôrik-nemocnica-žst-polícia-Závodie-Hájik (obojsmerná), interval 10/20

L4 (bez zmeny voči súčasnému vedeniu)
Vlčince-Košická-žst-polícia-Hliny-Solinky (obojsmerná), interval 10/20

L5 (bez zmeny voči súčasnému vedeniu)
Vlčince-nemocnica-Štúrovo nám.-Hliny-Solinky-ŽU-Vlčince (jednosmerný okruh), interval 20/20

L15 (bez zmeny voči súčasnému vedeniu)
Vlčince-ŽU-Solinky-Hliny-Štúrovo nám.-nemocnica-Vlčince (protismerná voči L 5), interval 20/20

L6
Hájik-Závodie-polícia-Štúrovo nám.-Košická-Vlčince (obojsmerná), interval 10/30

L8 (bez zmeny voči súčasnému vedeniu)
Dubeň-nemocnica-žst.-polícia-Štúrovo nám.-nemocnica-Dubeň, interval 30/30

Linky 7,16,17 zrušené. Na ramene Hájik-centrum preklad L 3/L 6. Na trase Solinky-Vlčince preklad L 1/L 5 a L 11/L 15. L 1 posiluje L 4 v celej trase a dopĺňa L 5/L 15 medzi Solinkami a Vlčincami. Intervaly neberte ako definitívne.
Reakcia na: Pišta #5952:


Ja som si az teraz sadol k novemu linkovemu vedeniu a nakreslil si ho. A vytriezvel som zo svojho nadsenia.

Hliny napriklad budu mat len jednu linku, ktora bude jazdit v intervale 10 v spicke, 20 mimo spicky. Cize za hodinu v jednom smere spicka 6 spojov, sedlo 3 spoje. Dnes na tom istom mieste v spicke 6+3+2=11 spojov (na L4+L5+L7) v spicke a 4+3+1=8 spojov v sedle. Na Hlinach sa teda drasticky znizi ponuka spojov, v spicke z 11 na 6 a v sedle z 8 na 3 spoje za hodinu, cize cca na polovicu dnesneho stavu. Z Hlin sa teda bude dat dostat dvakrat horsie ako teraz. Zaroven Hliny stratia spojenie s Nemocnicou, starsi ludia z Hlin budu cestovat NATRIESKANYM trolejbusom na Policiu, kde vystupia, spravia celom vzad, prejdu okolo tej krcmy (Kolecko? dobre si pamatam?), kde vozovka zasahuje tesne k budove, dalej prejdu cez neprehladnu krizovatku a pockaju si na linku 6 k Nemocnici. V opacnom smere to bude jednoduchsie, budu prestupovat na hrane na Sturovom nam. Oproti dnesnej priamej linke 5 prudky downgrade, ale budiz.

Prestupy by mi nevadili. Problem je ale ten, ze jednotlive linky veduce z okrajov mesta sa na centralnom mestskom okruhu budu otacat v roznych smeroch otacania, cize pri jazde z A do B bude nutne prestupovat na inej zastavke, ako pri jazde z B do A. Naviac na zilinskom mestskom okruhu existuju len dve zastavky, ktore su priamo oproti sebe, konkretne Sturovo namestie a Stefanikovo namestie. Zastavky Policia, Hurbanova/Kalov a Zeleznicna stanica nie su oproti sebe a budu vyzadovat dlhsiu pesiu chodzu na prestup. Navyse, na vnutornom zilinskom okruhu jazdi aj IAD, cize prestup nebude taky pohodlny - ludia sa budu musiet poriadne obzerat, ci nieco nejde (napriklad na presovskej Hlavnej to nie je take tragicke, tam je IAD vylucena).

Dalsi problem ohladne nutnosti prestupovat je ten, ze tu sice padol navrh zaviest prestupny listok, ale akosi nepadli tarifne podmienky prestupu. Vzhladom na to, ze v Ziline sa neuznava cas ako prestupne kriterium, ocakavam, ze prestupny listok v zilinskom podani bude listok na DVE jazdy orazitelny z oboch stran. I to by bolo v poriadku, lebo po Ziline nebude treba do ziadneho ciela prestupovat 2x (ak sa mylim, opravte ma). Ak tento prestupny listok na dve jazdy bude stat tolko, ako stoji dnes listok nad 5 zastavok, cize 12 Sk, tak je to v poriadku. Ale ak bude stat viac ako cca 15-16 Sk, uz sa mi to zda ako schvalne zavedenie takej linkovej schemy, aby vsetci proste prestupovat museli a aby sme na nich trhli co najviac penazi. To iste plati pre majitelov cipovej karty, zrusime im aj tie posledne priame linky a VSETCI pocestuju s prestupom, aby mohli VSETCI platit viac.

Ak sa teda toto zrealizuje, ocakavam, ze nastane RAPIDNY odliv cestujucich, ktori jednoducho ODMIETNU platit znacne viac za to, ze
a] musia prestupovat,
b] musia si pamatat, v ktorom smere maju prestupovat na ktorej zastavke,
c] to vsetko za drahsie peniaze,
d] to vsetko v podstatne natrieskanejsich spojoch, pretoze na niektorych ramenach sa znizila ponuka az o polovicu.

Uz dnes je odliv cestujucich znacny. Toto linkove vedenie (zrusenie liniek okraj-stred-okraj a zavedenie liniek okraj-stred) so zavedenim drahsich dvojjazdovych listkov, ktore budu musiet vsetci pouzivat, odliv cestujucich este priserne urychli. Nakoniec aj bod d] prestane platit, lebo ludia sa z natrieskanych spojov odleju do aut, ktore budu uz na jednu cestu lacnejsie, bez prestupove a od-domu-k-domu. V MHD zostanu uz len deti, starci a ZTPckari, ktori ju neuzivia.

Secteno, podtrzeno: napriek lakavemu vyzoru tejto reformy "na prvy pohlad" bude tato reforma pre zilinsku MHD fatalna.
Reakcia na: Vladimír #5949:
Každá novinka prináša svoje pozitíva i negatíva. Realita je taká, že byť tlačený financiami, ktorých nie je veľa, byť tlačený požiadavkami cestujúcich - každý chce, aby MHD bola ako taxi /aby spoj šiel tam, kde práve chcem ja /, byť tlačený kvalitou vozového parku, byť tlačený kvalitou poskytovaných služieb.... sa všetko ideálne spojiť nedá. Na tomto fóre môže vzniknúť 500 nových návrhov, ako viesť nové vedenie, stále to bude nedostačujúce a stále bude mať niekto nejaké pripomienky. Osobne si ale myslím, že z toho, čo sa musí urobiť, je Jurajov návrh pomerne vcelku ok, lebo nikomu koruna z hlavy nespadne , ak bude musieť počkať 3minúty na prestup.... A toto nové linkovanie prestupy umožňuje pomerne dobre. Finančne udržať súčasný stav sa nedá, to si musíme uvedomiť všetci. Dalo by sa - zvýšením cestovného o 100 percent.... a to nikto nechce. Každý na tomto fóre chce mať pravidelné intervaly na svojich linkách.... Osobne si myslím, že nový návrh treba podporiť, lebo nie je zlý. Bolo by však vhodné zmeniť súčasne okrem trolejbusového linkovania aj linkovanie autobusové, kde je potrebná už radikálna zmena. Stačí sa pozrieť na časti mesta ako je Bytčica, Bánová a jej priemyselná štvrť na Kamennej, kde súčasný stav je zlý. ...
Reakcia na: Miro #5950:
No já nevím, ale jsou i města, kde intervalová doprava funguje a lidem to nevadí- Prešov např... A skoro stotisícové město už je zralé na to nabídnout rozumnou dopravu po celých 24 hodin (interval do 30 minut v kterékoliv denní i týdenní době).
Ale nestálo by nakonec za to udělat mezi lidmi anketu, jaké spojení by jim vyhovovalo? Dalo by se to udělat třeba anketními lístky ve vozidlech po nějakou určitou dobu (např. měsíc) jako v Liberci loni v červnu. DP je tu přece pro lidi, tak by bylo vhodné se jich zeptat a podle toho vymýšlet linkové vedení- tedy nikoliv od stolu! Čo vy na to, pán riaditel?
Zaujímavý posun od jednoznačného nadšenia z návrhu nového linkového vedenia po vytriezvenie ?

Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.

Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?

Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.
Reakcia na: Pizzo 15 Tr. #5947:
V niečom musím súhlasiť. Nechal som si to linkové vedenie prejsť hlavou a okrem pozitív, ktoré prináša mi prišli na um aj negatíva. A obávam sa, že nové linkové vedenie odnáša viac ako prináša.

Myslím, že to bude treba celé prediskutovať ešte raz. Základná otáznie znie tak, ČI VÔBEC potrebujeme realizovať takú radikálnu zmenu linkového vedenia. Ja som síce sám volal po revízii súčasného stavu, ale priklanil by som sa skôr k jeho úprave než úplnému zavrhnutiu.

Ten návrh síce dosť láka, je to krásny priam matematicky minimalistický variant so šiestimi linkami. No treba sa spýtať aj na to, či je možné zaviesť ho do praxe. A obávam sa, že práve v praxi návrh narazí na hneď niekoľko zásadných problémov.

Zatiaľ len toľko, veď diskusia sa rozprúdi.
Reakcia na: Jozef #5946:
6 mesiacov, 537 tisíc lístkov, 3850 invalidov. To je 077 cesty na osobu a deň. Naozaj je to také brutálne zneužívanie?
Zdravim vsetkych.Nove tr vedenie ma podla mna omnoho viac,len ako nove tr linky,odchody,trasy.Podla mojich vypoctov a Jurajovych intervalov vyslo:L4-5klbakov L14-5klbakov, L3-4klbaky, L13-5klbakov, L6-2klbaky, L16-7klbakov, =28klbakov. takze,co s vodicmi,ktori jazdia na L1,5,15,8 na solo vozoch,nemaju defacto koho vozit.Cele roky si Juraj bojoval za prepojenie vsetkych sidlisk,najma HA-SO ,HA-VL,teraz si to zmietol pod stol.to opravdu maju cestujuci behat od zastavky na zastavku ako ovce?Pripada mi to ako ked cestujes rychlikom do Blavy,v Puchove musis prestupit na vlak do Trnavy a odtial dalsim vlakom do Blavy.Prave terajsi system je super a L17 -7 sa obyvatel HA,SO,VL,HL,CE,dostane vsade a prave o tom to vsetko je.
Historický kalendár:
Od dnešného dňa DPMŽ s.r.o. na základe uznesenia MZ v Žiline (5.9.2005) upravil rozsah poskytovaných zliav pre držiteľov ŤZP a ŤZP-S, s účinnosťou od 16.12.2005. Doterajšia 91 %-tná zľava na cestovnom v cene 1,- Sk bude poskytovaná namiesto vo forme papierového cestovného lístka iba vo forme Mestskej čipovej karty v množstve 360 ciest za rok (4 x 90 ciest po štvrťrokoch alebo 30 ciest po mesiacoch). Zaviedla sa 30 – 33 %-ná zľava na cestovnom v cene 7,- Sk, resp. 8,- Sk na jednu cestu (podľa pásma), a to v neobmedzenom rozsahu (na základe preukazu ŤZP, príp. ŤZP-S).

Časová postupnosť vývoja cestujúcich ZŤP a ZŤP-S v MHD:
Pre vysoký počet trvale prítomných cestujúcich vo vozidlách MHD preukazujúcimi sa preukazmi ZŤP, ako aj zrušení dotácii vládou pre MHD, DP od 1.2.2005 zmenil tarifné podmienky pre držiteľov preukazov ZŤP a ZŤP-S. Cestujúci od tohto dňa platili zľavnené cestovné vo výške 1 Sk. V skutočnosti to bolo evidenčné cestovné na sledovanie tejto skupiny cestujúcich. Za prvé tri dni bolo predaných 10 tisíc lístkov, za prvý mesiac až 130 tisíc kusov a za 6 mesiacov až 537 tisíc cestovných lístkov. Na základe tohto sledovania Dopravný podnik zistil, že dopláca na túto skupinu cestujúcich mesačne sumou 900-tisíc korún, ročne až 11 miliónov korún.
Ministerstvo financií zrušilo v tomto roku dotácie dopravným podnikom, z ktorého sa mohli vykrývať aj uvedené straty. Prebehli aj rokovania s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny v Bratislave. To však o poskytnutí príspevku na vyrovnanie strát za týchto cestujúcich zatiaľ neuvažuje,
Riaditeľ Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Žiline Igor Braniš sa vyjadril, že k 2. decembru 2004 vydali 11 085 preukazov ŤZP a ŤZP-S pre obyvateľov okresov Žilina, Bytča a Kysucké Nové Mesto. Držiteľov oboch typov preukazov tieto oprávňujú na využívanie určitých výhod. Sú to najmä zľavy na cestovnom, zákonné zľavy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a pri úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, prípadne ďalšie zľavy, ktoré poskytujú iné subjekty podľa svojho uváženia. (Pozn.: V meste Žilina bolo vydaných asi 3 850 preukazov.)
Okrem týchto preukazov sa predpokladá v obehu je veľké množstvo falošných preukazov, ktoré nemajú žiadne ochranné prvky, aby sa zamedzilo ich zneužitiu, a pri bežnej kontrole sa nedajú porovnať s dokladom, na základe ktorého boli vydané.
Predsedníčka žilinskej krajskej rady Slovenského zväzu telesne postihnutých Mária Antalová sa k uvedenému problému vyjadrila len všeobecne, že zdravotne postihnutí majú zvýšené životné náklady.
Podľa vyjadrenia ekonomicko-obchodného námestníka spoločnoststi DPMŽ, do konca roku 2004 kryl straty zo zliav a bezplatného cestovania v MHD štát. Od začiatku tohto roku to prešlo na obce. Mesto však dostáva o jednu tretinu menej finančných prostriedkov, ako bola štátna dotácia. Z toho dôvodu má menej peňazí na vykrytie zliav. Preto sa to musí riešiť viac adresne, respektíve, robí sa určité obmedzenie.
Na základe uvedených skutočností poslanci Mestského zastupiteľstva schválili 5.9.2005 návrh na obmedzenie poskytovaných zliav postihnutým.
DPMŽ s.r.o. dňom 15.10.2005 sa upravil podmienky poskytovania zliav pre držiteľov preukazov ZŤP a ZŤP-S na MHD v Žiline.
Otazka znie: Preco vlastne chceme tak radikalne menit linkove vedenie? Asi preto, ze sa nam spoje jednotlivych liniek dnes uspokojivo neprekladaju. Pri starom i pri novom linkovom vedeni si uspokojivy preklad spojov vyzaduje rovnake intervaly.

Ak si zoberieme sucasne linky L3, L4, L5 v starej trase Jas-Fat, L7, L17, a L6 navrhovanu po Car. (dnesne L1, L8 a L16 zrusene),
tak sa tieto daju celkom uspokojivo prekladat, ak budu mat v sedle PD vsetky 20, alebo cez vikend vsetky 30 min. interval. Takto by sa nezvysoval pocet najazdenych km po centralnom okruhu, ostali (zlepsili by sa) medzisidliskove spojenia.
Reakcia na: Vladimír #5936:

Podla mna ta kapacita chybat bude. Neviem, ci bolo pri tom vsetkom zohladnene aj to, ze pocas skolskeho roka pojde L13 zo stanice 20 - 30 studentov medzi 9,00 - 11,00. Sam to vidim na L17.
A co sa tyka spicky, tak dva doterajsie spoje za hodinu zo stanice - 6:33 7:13 a 7:33 su preplnene uz na stanici!!!

Niekto moze argumentovat, ze spoj pojde k univerzite kazdych 10 minut v spicke... to je v pohode, ale preprava studentov na ZU je narazova vzdy 30 minut pred zacatim vyucovacieho bloku...
a dovod? vacsinou tak prichadzaju spoje do Ziliny a ani student nema toho casu taaaaak vela, ze pojde z domu o hodinu skor, aby prisiel do ZA este predchadzajucim spojom a mohol stihnut prazdnejsiu L13.

a ten cestovny cas medzi ZST a ZU u L13 mi vychadza 20 minut.

Ale uzavriem to...
interval L4/14 a L3/13 v spicke kazdych 10 minut a v sedle kazdych 20 je dost malo...

-bud sa prida L5 jasenova - sturovo nam.- postova - obchodna-matice slovenskej a spat, alebo by sa mala pomoct minimalne L13 a to v intervaloch spicka 8, sedlo 15minut.
Cestovny cas v useku Zilinska univerzita a zastavkou Pod hajom je 2 minuty. Skratil by som ho na 1 minutu. ked L13 bude zacinat na matice slovenskej, zda sa mi 7 minut na zastavku Pod hajom dost dlha doba... a useky Jasenova - hlinska su vsetko dvojminutove.. takze to meskanie, keby vzniklo, by urcite dohnal...

Skratenim toho dvojminutoveho useku by sme ziskali 1 minutu

Tiez by som skratil z troch minut na dve minuty usek Matice slovenskej a zastavkou fatranska - kedze spoj z vychodzej zastavky ide vcas, 2 minuty na zdolanie jednej krizovatky by mu mali stacit...

...a mali by sme dalsiu minutu k dobru.
Reakcia na: Vladimír #5936:

Ten prepad na Hlinách je ešte výraznejší, lebo po strate L5/15 stratia Hliny priame spojenie s nemocnicou, nákupnými centrami na Ul. Vysokoškolákov a Vlčincami IV a I. Teda ten prepad ponúkanej kapacity smer Centrum -> Hliny je výrazný, lebo dnes v špičke je 11 a v sedle 7 spojov za hodinu, návrh v špičke len 6 a v sedle 3 spoje za hodinu! Myslím si, že to nepotrebuje komentár.
Okrem iného nerozumiem, prečo všetci majú ísť do centra na okruh, keď sa urbanisticky Hliny, Vlčince a Solinky vyvinuli so službami natoľko, že centrum ani nepotrebujú. Preto tam medzi nimi premávala ešte donedávna L5, ktorá sa centrálneho okruhu dotkla len na Štúrovom námestí. Aj pri budovaní trolejbusovej dopravy medzi sídliskami Solinky a Vlčince sa zdôvodňovalo, ešte užším spojením týchto sídlisk, teda aj kratším spojením medzi nimi. L5, ktorá bola v tvare písmena U sa zokruhovala a z prevádzkových dôvodov protismerná linka na okruhu dostala č. 15. Podľa nového majú byť cestujúci sťahovaní na okruh do centra, zaťažovať ho, okrem toho tam ani nepotrebovali ísť, a to len preto, aby sa dostali na miesto určenia v tomto urbanistickom celku troch sídlisk v ktorom žijú. Navrhovaná L13 je pre obyvateľov Hlín slabá záplata.
Reakcia na: Vladimír #5938:

Vladimir, ten navrh kt. tu bol prezentovany minuly tyzden som prijal, i ked som sa z toho musel aspon jednu noc vyspat a nechat si ho prejst hlavou.

Ty si ale spominal, ze moze vzniknut situacia na okruhu, ked pojdu L4 a L14 z nejakej zastavky v priebehu par minut spolu a potom dlhsie nic. - ak by sme zobrali moznost, ze L4 a L14 pojdu na okruhu protismerne. Ano, je to tak.
Uvedomujem si, ze nevidim do veci tak ako ty a ze vela veciam ani nerozumiem, len sa snazim, aby L4 a L14 premavali tak ako som pisal v prispevku 5937.

Pocas pozerania vecerneho filmu som si trochu pisal cestovny poriadok pre L4 a L14 a vyslo mi toto:

L4:
Fatranska - 9:13 33 53
Spanyolova - 9:05 25 45 (-spoj z fatranskej 9:53 tu bude 10:05)
Policia - 9: 09 29 49
zst - 9: 14 34 54
kosicka - 9: 00 20 40
fatranska - 9: 10 30 50

-cestovny cas zst-fatranska je 16 minut
- jedna jazda trva 37 minut

L14:
fatranska - 9: 07 27 47
kosicka - 9: 17 37 57
zst - 9: 02 22 42 (-spoj z fatr. 9:47 tu bude 10:02)
policia - 9:07 27 47
spanyolova - 9: 11 31 51
fatranska - 9: 04 24 44

-cestovny cas zst-fatranska je 22 minut
- jedna jazda trva 37 minut

Interval spolocnych odchodov zo zastavky fatranska L4 a L14 je: 6/14/6/14 minut
-pre obyvatelov Vlciniec to bude castejsie spojenie s centrom ako doteraz

Interval spolocnych odchodov zo zel.st. je:
8/12/8/12 minut
- pri mnou urcenych odchodoch z fatranskej som sa vyhol intervalu 10/10/10/10 -keby som ho pouzil, na zst by sa stretli vzdy obe linky, len kazda z inej zastavky
- keby som pouzil interval odchodov z fatranskej 14/6/14/6 - opat by sa linky stretli na ZST.

Interval spolocnych odchodov zo zastavky policia je:
2/18/2/18 minut
-L14 prejde usek policia-fatranska za 17min, L4 za 21 minut
- niekde sa tie protismerne linky obchadzat musia....
Este sa chcem spytat, ci nebude ponechana L1 len pre vozidla iduce z Vlciniec do vozovne (vecer, alebo po spicke). Takto by namiesto neproduktivnej manipulacnej jazdy sa mohol cestujucim ponuknut dalsi spoj. Alebo budu mat navrhovane linky zo Soliniek a Vlciniec niektore posledne spoje ukoncene aj v centralnom okruhu?
Ako az teraz vidim, medzitym pribudol dalsi zaujimavy navrh.
Chcem sa vyjadrit k navrhovanym trasam tr. liniek.
Ak by sa predlzila dnesna trasa L4 zo Soliniek az po zast. Matice slovenskej, tak by to bolo zlepenie navrhovanej L4 a L13. Cestujuci na trase dnesnej L4 by si nemuseli zvykat na nic nove, pre niektorych by odpadlo neprirodzene furikovanie po centralnom okruhu. Smerovanie ostatnych liniek by malo byt take, ako napisal Valec. Takto bude viacej moznosti bezprestupoveho cestovania.
Tym, ze navrhovane L13 a L4 po ich zluceni uz nebudu musiet absolvovat uplne cely centralny okruh, usetri sa na jednom spoji L4, alebo L13 pol kilometra. Ak by mali za den po 70 spojoch, tak sa usetri 70 km, ktore by bolo vhodne investovat do atraktivnejsieho intervalu (15 min.) medzi rannou a popoludnajsou spickou. Navrhovany 20 minutovy interval v tomto case (aj ked mozno kapacitne postacuje) urcite nie je dost atraktivny a tazko prilaka dalsich cestujucich.
Reakcia na: marek #5937:
Jéééj... a dostali sme sa k pôvodnému návrhu. Juraj to tu síce nespomenul, ale autori návrhu tieto linky pôvodne navrhovali PRESNE TAK ako Ty teraz.

Mám taký pocit, že sme po dlhom hádaní našli optimum pre všetkých 🙂
Reakcia na: Vladimír #5936:

Vladimir, ten navrh, kt. tu bol prezentovany asi pred tyzdnom je naozaj vynikajuci. malo liniek T-busov, castejsie vedenie spojov,...
Takto sa na to mozem pozerat ako pracovnik DPMZ, i ako fanusik MHD.

Len z hladiska cestujuceho by som nejake namietky mal...
Cestujuci su naozaj velmi navyknuty na trasu L4 v useku:
...- policia - hurbanova - zst-stefanikovo-predmestska-...
ale aj na opacnu stranu daneho spoja ...-predmestska-stefanikovo-zst-hurbanova-policia-...
Zda sa mi totiz,ze linka ide na zastavky v takom poradi, ako ich ludia aj vyuzivaju...
Cize ludia z vlciniec do mesta pridu najrpv na zastavku stefanikovo a zst, kto ide do mesta na pesiu zonu moze vystupit aj na stefanikovom namesti... a kto chce ist na Sturovo namestie z predmestskej, mal by ist pesi, ved je to len kusok...

Neviem, ci som spravne vysvetlil co chcem teraz navrhnut...

trasa L4a L14:
L4
Fatranska - matice slovenskej-obchodna- CaM- postova- vysokoskolakov-spanyolova- sturovo- policia- hurbanka- zst-stefanikovo- predmestska-kosicka -CaM- obchodna- matice slovenskej-fatranska

L14
Fatranska - matice slovenskej-obchodna- CaM-kosicka- predmestska- stefanikovo - zst- hurbanka- policia-sturovo- spanyolova- vysokoskolakov- postova -CaM- obchodna- matice slovenskej-fatranska

Takto by sme mohli byt spokojni vsetci. Z vlciniec by sa islo okolo tesca hned na stanicu a zo stanice by sa islo hned na vlcince. linky by jazdili aj okolo nemocnice, aj po celom okruhu.
Vladimir a Juraj, co vy na to?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.