Zaujímavý posun od jednoznačného nadšenia z návrhu nového linkového vedenia po vytriezvenie ?
Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.
Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?
Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.
Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.
Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?
Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.
Vladimír
Ale dobre. Keď už musia byť 4/14 protismerné a tým ponuka spojov zo severnej časti centra na Vlčince administratívne skresaná na polovicu (na Štefánikovom, stanici ani na Hurbanovej NIKTO na L4 v opačnom smere čakať nebude), bolo by na mieste skrátenie navrhovaného intervalu aspoň o jeden stupeň, t.j. 8 min. v špičke a 15 min. v sedle.
A vôbec, ešte stále mám dosť obavy z niektorých prepadov ponúkanej kapacity:
Centrum -> Hliny: dnes v špičke 8 a v sedle 5 spojov za hodinu, návrh v špičke 6 a v sedle 3 spoje za hodinu
Centrum -> Vlčince: dnes v špičke 14 a v sedle 7 spojov za hodinu, návrh v špičke 12 a v sedle 6 spojov za hodinu.
Bude stačiť len pravidelný interval? Nebude chýbať kapacita? To je otázka...