Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #5929:

Ideálne by bolo, keby... ale, ale, ale ..., a preto sa preto prikláňam ku *spravodlivejšiemu* kombinovanému systému. Teda nikde som nepísal, že *.. že je to ideálny stav*, tak nevidím v čom si protirečím. Kto si prečíta moj príspevok a pozná problematiku v uvedenej oblasti, tak potom môže posúdiť obe alternatívy o ktorých som písal.
Reakcia na: Valec #5928:
Úha... pardón...

Ad. točenie liniek po okruhu - včera som nestihol reagovať, no dnes už nemusím. Všetky moje myšlienky plne vystihol Valec v príspevke #5927.

Jozef, u Teba v príspevku #5921 súhlasím len s prvou vetou, že v smere na jedno sídlisko by mal trolejbus v centre zastavovať na jednej strane ulice. Napriek tomu, že píšeš, že je to ideálny stav, v nasledujúcich riadkoch si uvažoval presne opačne.
Reakcia na: Vladimír #5922:
To bola najskôr ex-Prešovská #75, tá má jediná (možno ešte #76, ale tou som sa už dávno neviezol) takého nápisy. V niektorých, zrejme Žilinských, sú tak maximálne nápisy Pri vystupovaní zvoniť!

Inak v texte novinky si novú Karosu degradoval o jeden rad nižšie (B932E) ?
Reakcia na: Juraj #5919:
Trolejbusové linky by mali byť po okruhu smerované tak, aby bolo možné vzájomné prestupovanie medzi jednotlivými časťami (sídliskami) na hrane. Prípadne tak, ako je po dlhej dobe zvykom.

L3 by preto mala jazdiť proti smeru hodinových ručičiek (dlhý zvyk).
L4 po smere hodinových ručičiek, v smere na Vlčince zostáva nástup na pôvodných zastávkach. Pri ceste na aut. st. a žel. st. by som umožnil prestup na Predmestskej vhodným načasovaním CP autobusových liniek.
L13 ako L3 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre.
L14 ako L4 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre, od nemocnice chodieva veľa ľudí na Štúrovo nám, na ŽST sa dostanú rýchlo L6.
L 16 ako L3, zabezpečuje spojenie Závodie - Štúrovo nám.

Prepojenie sídlisk:
VL-SO priamo L13
VL-HA prestup na hrane na L6
SO-HA prestup na hrane kdekoľvek v centre na L6/16.

Ešte ohľadne liniek 6 a 16. Ako bolo spomenuté, linka 6 nebude mať interval polovicu z 6/10 a tak by som sa priklonil k nasledujúcemu buď 18/20 posilenie v špičke a sedle ako náhrada za doterajšie linky 6 a 8 alebo aspoň celodenne 30 min. Všetko je to násobok uvedeného intervalu.

Re #5921 Jozef: Ak budeš smerovať linky so spoločným cieľom (Vlčince, Solinky) po okruhu protismerne, môže sa napríklad stať, že zo Štúrovho nám. pôjdu obe v rovnaký čas a potom 10 (20) minút nič.

Neviem kto to tu spomenul, že krátke vozy by mali ísť na Hájik, ale to hádam nemyslel vážne. Sídlisko Hájik sa každým dňom rozrastá a to, že sa po dvoch rokoch (Koľko bytov sa odvtedy odovzdalo?) zlepší intrval z cca 7,5 minúty na 6 nie je dôvodom na znižovanie kapacity vozidiel. Prinajhoršom sa nejaký ten čas nebudú musieť ľudia tak strašne tlačiť. O sedle nehovorím, tam si v 10 minútovke sólo vozy dokážem prestaviť.
Reakcia na: Juraj #5911:
Pekný graf - to vyzerá ako schéma metra ?
Co keby sa uz konecne v busoch rano kurilo??? Vonku je 6,5 stupna a v autobuse 7. Je to normalne podla vas? Juraj co ty na to?
Reakcia na: Jozef #5921:
Jozef, súhlasím a podporujem tento návrh. Má to zmysel a aj koncepciu. Urobil by som akurát zmenu pri L16, kde od polície by mohla smerovať na Štúrovo námestie, ďalej smer žst a Hurbanova.Dôvodov je viac:
1. L6, L16, L21 majú úplne spoločnú trasu od Žitnej až po Hurbanovu
2. L26 má spod Rondla až po Štef. nám. rovnakú trasu ako L6 a L16
3. Ak pôjde L29 zo smeru od DPMŽ, tak spod Rondla po Hurbanovu má rovnakú trasu ako L6 a L16

Čiže až 6 liniek ide dosť dlhú časť rovnakou trasou, čo si myslím, že je zbytočné.

4. Po zrušení L28 by to bola aspoň nejaká náhrada pre priame spojenie so Štúrovým námestím.

Naskytá sa mi jedna myšlienka: čo tak L16 vôbec nevytvárať, celú kapacitu trolejbusov presunúť na L6, ktorá by mohla premávať v hustých intervaloch a s krátkymi trolejbusmi...

A ako posledný vitamín by bolo zriadenie nočnej trolejbusovej linky s trasou súčasnej L17 so začiatočnou a konečnou zastávkou na stanici.

Ak sú to do hlúpa hypotézy, sorry....
Reakcia na: Vladimír #5922:
Dnes som sa trochu pohral s grafom trolejbusovych liniek. Nie su tam este dopisane cisla liniek ani smerovanie okolo centra mesta. Aky je tvoj nazor?
Reakcia na: Jakub #5920:
A nebol to náhodou exprešovský? Originál žilinské vozy tuším nápisy tohto typu v interiéri nemajú.
Reakcia na: Juraj #5919:

Ideálne by bolo, keby od zastávky Železničná stanica odchádzali trolejbusy z jedného miesta na jeden smer, aby cestujúci na okruhu nemuseli behať z jednej strany ulice na druhú a hľadať skorší spoj. V tom prípade by ale bola požiadavka cestujúcich zo sídlisk, aby smerovanie liniek L3/13, ale aj L4/14 bolo na okruhu proti smeru hodinových ručičiek, teda čo najskôr k Štefánikovmu nám. (aut. stanica SAD) a k žel. stanici, kde vystupuje prevažná časť cestujúcich. Bolo by neprirodzené, aby trolejbusy plné cestujúcich z Predmestskej ulice (L4) zatočili v smere hodinových ručičiek na Štúrovo nám. a zbytočne ich prevážali po celom okruhu k železničnej a autobusovej stanici. Z Predmestskej už boli vzdialení od autobusovej stanice len jednu zastávku. Ak by L3/13 a L4/14 smerovali proti smeru hodinových ručičiek, bolo by sústredené veľké množstvo cestujúcich pred budovou stanice. V tomto prípade by sa nám narušili tradičné aj nástupné miesta pri železničnej stanici pre Vlčince. Cestujúcim zo sídliska Vlčince vyhovuje smerovanie najskôr k žst, teda proti smeru ručičiek, ale pri nástupe pri žst budú aj tak nadávať, že sa vozia zbytočne po celom okruhu. Oba systémy, nástup na jednom mieste jedným smerom a kombinovaný systém nástup z rôznych strán zastávky má svoje výhody a nevýhody. Skôr sa preto prikláňam ku *spravodlivejšiemu* kombinovanému systému a to nasledovne:

L3 – ako doteraz, proti smeru hodinových ručičiek. Tradičná linka a trasa, rýchly spoj k autobusovej stanici (Štefánikovo nám.) a k železničnej stanici, kde vystupuje prevažná časť cestujúcich;
L13 – zo sídlisk príchod na okruh v smere hodinových ručičiek (ako doterajšia L4). Pri žel. stanici prirodzený nástup pre cestujúcich na HL a SO, k ŽU a netrpezlivých aj na VL.

L4 – ako doteraz, proti smeru hodinových ručičiek. Prevažná časť cestujúcich smeruje k autobusovej a železničnej stanici a bolo by neprirodzené L4 smerovať z Predmestskej v smere hodinových ručičiek cez Štúrovo námestie.
L14 – z Ul. Vojtecha Spanyola v smere hodinových ručičiek, čiže protismerne na okruhu k L4. Nebolo by vhodné, aby obe linky prichádzali a odchádzali od železničnej stanice cez Hurbanovu na sídlisko VL jedným smerom. Takto bude odchádzať L14 od železničnej stanice ako bývalá L4, ale cez ul. Vysokoškolákov (starší sa pamätajú aj na autobusovú L19 smer Vlčince okolo plavárne, však Juraj).

L6 – smerovanie je určené v smere hodinových ručičiek
L16 – bude mať hustejší interval, ale smerovanie by som ponechal ako je doteraz v smere hodinových ručičiek, najskôr výstup na železničnej stanici a pokračovanie späť na sídlisko.
Dnes som v jednom autobuse na L26 videl okrem klasickych poucnych napisov ("neoznaceny listok je neplatny" a pod.) aj trocha pozmeneny napis - "Ked stoji, drz si!" ? .
Otazka do diskusie, vas nazor: Trolejbusove linky /mimo L6/ by okolo centra mali jazdit PO alebo PROTI smeru hodiniek? Ak ano, preco?
Reakcia na: Jozef #5917:
Mali by zist z pasu 10.nov.
Reakcia na: Juraj #5916:

Myslím že nie, ale postupnosť by sa mala zachovať. Tie ďalšie dva autobusy by mali prísť asi koncom roka?
Reakcia na: Jozef #5915:
Myslis, ze je to stastne cislo?
Reakcia na: Juraj #5914:

Tak už je tu, tretie vozidlo Karosa B 952 z päť kusej plánovanej dodávky v roku 2005. Prvé dve vozidlá prišli 19.5.2005 a dostali #11 a 12. Dostane nový autobus #13?
Reakcia na: 4444 #5913:
Novy bus risiel vcera. Vyradenie sa este riesi. Na autobusove riesenie som vypisal diplomovku, nie je to aktualna tema 3-4 mesiacov.
Juraj, došiel už avizovaný nový bus? ktoré busy sa idú vyradiť?

Plánuje sa aj reorganizácia autobusových liniek tak, ako to vidíme teraz pri trolejbusových linkách?
Ď.
V dnešných Žilinských novinách sa píše o pripravovanej úprave podmienok poskytovania zliav pre cestujúcich s preukazom ŤZP a ŤZP-S v mestskej hromadnej doprave. Viac si môžete prečítať na stránke:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2419755/Obmedzenie-zliav-v-doprave.html
Na MD-vseobecne forum je novy planik navrhovanych zmien v Tb doprave.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.