Juraj: ak si oznacnik posuvaju sami ludia tak su 2 dalsie moznosti. Bud tam ta zastavka ma byt, alebo sa ten oznacnik vyhlasi za naznacnik a budete zastavovat na povodnom mieste.
Dnes na L31 s odch. 5:21 z Rybneho nam. e.c. 100 vodic okrem toho, ze predna tabula bola L30 a nie 31, fajcil za jazdy! A to tak, ze prisiel na konecnu, nabral cestujucich a az po odchode zo zastavky si zapalil. A kedze nemal sklo na kabine, cigaretovy dym sa rychlo rozsiril po celom vozidle.
Je smutne, ze prave vodici z povolania sa neobtazuju dodrziavat predpisy...
No ale zastavka pre KIA by bolo IMHO nieco ine, pre zeleznicu by zastavka pri zavode, kde bude pracovat niekolko tisic ludi a budu cestovat z oblasti od PB cez CA az po MArtin, mala iny vyznam ako nejaka zastavocka pod Solinkami s par cestujucimi. Skratka ten potencial tam vidim ovela vyssi ako pod Solinkami.
A pokial budu uvahy o zriadeni zastavky KIA len tu na fore, tak sa samozrejme nic od seba nepostavi, to treba ziadat tak ako tie Solinky. A nie vymyslat uvahy o vyhodeni penazi na TB trat (ako sa s tym pred cca rokom uvazovalo).
Uvažujem, či je zatrolejovanie Bytčice ešte také aktuálne? Táto trolejbusová trať bola navrhnutá v dobe, keď bola aj Lietavská Lúčka súčasťou Žiliny a prepravné nároky na MHD boli v tomto smere oveľa vyššie. To mi pripadá reálnejšie uvažovať s TB linkou do Bánovej a keby nebolo toho problému s privádzačom v Budatíne, tak do Pov. Chlmca.
Vieme o tom. Tá sa už nepostaví, tak ako aj tá štvorprúdovka s mostom. Keď sme už pri tých trolejbusových tratiach, tak by sa mohli dobudovať v Žiline niektoré krátke úseky, napr. na Nový cintorín. V roku 2006 bude postavený južný diaľničný privádzač po Solinky vrátane križovatky, teoreticky by sa malo uvažovať už so stavbou do Bytčice (ak budú finančné prostriedky v rozpočte).
Juraj tu vo svojom príspevku #5742 spomínal, že *vec je v sucasnosti v rieseni medzi spominanou firmou a ministerstvom financi.* Teda počkajme, lebo rok 2006 sa už blíži. Mám však hlbokú pochybnosť o vybudovaní novej zastávky na hlavnej trati. Zober si príklad, mesto Žilina takmer dve desiatky rokov žiadalo železnicu o vybudovanie žel. zastávky Žilina-Solinky na lokálnej trati.
Úvahy o železničnej doprave zamestnancov po vlečke alebo zastávke na hlavnej trati boli len tu na fóre.
Samozrejme, že by to bolo lepšie, ale donúť k tomu ŽSR (zastávky a trate sú ich). Padali aj návrhy využiť železničnú vlečku, ktorá bude viesť do fabriky a predĺžiť tam spoje z Rajca, prípadne aj z iných smerov. Toto spojenie by výhodne mohli využiť aj Žilinčania. Bolo by to iste rýchlejšie a kapacitnejšie než po ceste. Vlak dokáže naraz odviezť väčšie množstvo ľudí, idúcich v rovnakom čase na smenu.
Osobne sa však obávam, že nič z toho v dohľadnej dobe nebude. Autobus totiž vypravíš aj bez toho, aby si sa zdĺhavo dohadoval so správcom cesty.
Veď aj zriadenie zastávky Solinky trvalo dve desaťročia...
ta petrzalska nespokojnost ma 3 roviny.
1. niekde sa stratili priame spojenia - lenze vzdy je alternativa a vznikli aj nove spojenia (ja som tiez "postihnuty", ale nemam dovod nadavat - hoci by som vedel komu )
2. problematicke prestupovanie na niektorych miestach - typicky je uzol Farskeho (hned za Starym mostom) kde sa naozaj hromadne prestupuje - osobne volim radsej dlhsiu alternativnu trasu s prestupom na hrane
3. kapacitne problemy na niektorych linkach - kriticke sa ukazali linky 68, 96 a 98 (moje linky) a 80 - vsetko v rannej spicke.
Zasadny rozdiel je ten, ze v Ziline su eliminovane problemy 2 a 3.
Sam si pisal ze ti nestacia cisla o obsadenosti, ale potrebujes vediet prepravne prudy. Ani plna digitalizacia dat v BA (ako sniva pracovnik tej firmy) by neumoznila presne modelovat spravanie cestujucich po zmenach v linkovom vedeni (dokonca ani spravanie pred zmenami). Preto musel nastupit ludsky faktor a linky podla urcitej filozofie zostavit. Zial testovanie muselo prebehnut priamo na ludoch.
A nebolo by lepsie vyuzit existujucu zeleznicnu trat 180 ako pretazovat cestu autobusmi? Vsetci sa rozplyvali od stastia, ked sa otvorila zastavka Solinky a tu mame zavod priamo pri hlavnej zeleznicnej trati. Stacilo by len presunut v suc. aj tak nevyuzivanu zast. Teplicka k brane podniku.
Našiel som krátku správu z rádia Fajn ešte z augusta tohto roka. Vynaliezavosť čiernych pasažierov, aj keď sa týka len jednej koruny, nepozná hranice. Posúďte sami:
Postihnutý Žilinčan napadol revízorku
Šéf dopravného podniku v Žiline Juraj Popluhár je šokovaný. Myslel som si, že postihnutý človek má problémy so zdravím,* krútil hlavou nad skutočnosťou, že držiteľ preukazu ZŤP sotil revízorku tak, že skončila v nemocnici.
Muž revízorku v trolejbuse napadol po tom, čo odhalila, že sfalšoval korunový cestovný lístok pre ťažko zdravotne postihnutého. Prelepil ho priesvitnou fóliou tak, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova.
Predpokladám, že počas stavby štvorprúdovky cez Strážov bude diaľková doprava presmerovaná cez Pov. Chlmec a po pravom brehu Váhu do Bytče. Dopravná obsluha bude musieť jazdiť po stavenisku. Tak to bolo aj v čase rekonštrukcie cesty I/18 od Bytče po Dolný Hričov.
L4 a L14 budu chodit v centre rovnako? myslim tym Sturovo - policia - hurbanka -zel.st.-stef.nam-... lebo tak je to v tom tvojom planiku.
a L3 a L13 idu ...-stef.nam.-zel.st-hurbanka-policia-....?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jakub
Je smutne, ze prave vodici z povolania sa neobtazuju dodrziavat predpisy...