Reakcia na: Vladimír #5835:
Tak v prvom rade sa musim podakovat ja tebe. Iba ty vies, ze ked sme pondelok poobede sedeli v Nitre pri tej pizze, vyzeralo to trochu inak. Dal som si od teba poradit a myslim, ze je to fakt lepsie.To cislovanie sa aj mne pacilo s cislami do 10, avsak ked uz sa zmenil system trasovania z U na P, bude logickejsie /a trochu ide aj o zvyklost podla Hajika/ dat na kazde sidlisko urcitu logicku "symetriu", teda Solinky 3/13, Vlcince 4/14 a Hajik 6/16.
Vynechanie intervalu 6/16 si uhadol presne.
Zastavky na okruhu by mali byt take, aby sa na kazde sidlisko kazdou dvojicou islo z jednej zastavky. Aj tu na fore boli negativne pripomienky ku opaku.
Z predchadzajuceho vyplyva, ze malo by to byt tak aj zmerom na Vlcince a teda pre okruh ostava interval 10' a cestujuci na Vlky si nastupi do prveho, co pojde, kym na takej Predmestskej uz nie je taky silny dopyt ako na okruhu a 20' v sedle by mohol stacit.
Vladimír
1. smerovanie liniek na centrálnom okruhu
Linky 4/14. Na rozdiel od liniek 3/13 mi nie je jasné, akým smerom budú centrum obiehať. Resp. by sa dalo o tom debatovať. L4 by mala z historických dôvodov jazdiť v smere Štúrovo nám. - Hurbanova - Žel. stanica, lebo smerom na Košickú a Vlky sa odjakživa nastupovalo týmto smerom. Čo ale s L14? Sú tu dve možnosti, obe svojím spôsobom logické, obe svojím spôsobom nelogické.
a) linka bude premávať v smere Štúrovo nám. - Polícia - Žel. stanica. Výhodou bude to, že cestujúci na Vlčince budú nastupovať vždy v jednom smere, nebudú prebiehať cez cestu. Ďalšou výhodou by bolo to, že na centrálnom okruhu by sa fŕovejšie rozložili smerovania liniek, netočilo by sa všetko rovnako (protismer hodinových ručičiek je silnejší). Nevýhodou by však bolo dosť komplikované spojenie Štúrovo nám. - Vlčince (dookola cez ŽST a Štefánikovo nám.), resp. Vlčince - Štefánikovo nám. (dookola cez ŽST a Štúrovo nám.).
b) linka bude premávať v smere Žel. stanica - Polícia - Štúrovo nám. Výhody a nevýhody platia ako v bode a), len inverzne.
2. Interval 6/16
Interval na jednotlivých linkách bol vynechaný, takže som vytušil, že nebude delený na polovicu. Ono je vlastne logické, že pri Carrefoure nemá 12minútovka v špičke zmysel. Aké intervaly sa teda navrhujú? V sedle to bude asi delené pol na pol, t.j. 20+20. Na L6 by som očakával 20minútovku po celý deň a na L16 v špičke asi nejaké nepravidelné dorovnávacie spoje na žiadanú výslednú 6minútovku.
Mimochodom, Hájik v sedle každých 10 min.? To je o 100% viac ako dnes! Chválim, chválim...
3. Linka 13
Veľmi sa mi páči. Je to zaujímavé spojenie stanice s vysokoškolskými internátmi na Hlinách a následne ďalej aj priamo do univerzitného areálu, navyše v slušných intervaloch. Ozaj super. Ďalej sa mi veľmi pozdáva skutočnosť, že L13 ostáva ako JEDINÉ spojenie Soliniek s Vlčincami. Silné prúdy sídlisko - centrum a späť by tak mali byť odbremenené od prúdu sídlisko - sídlisko, ktorý sa bude realizovať priamo.
Na záver už len hádam jediná negatívna pripomienka -> ja by som tie linky očísloval inak:
14 -> 5
13 -> 7