Reakcia na: Pišta #5715:
Kĺbové Karosy slúžia ako záloha pri výpadku trolejbusov, bežne nepremávajú. Občas sa prevetrávali na L2 alebo L21, aby nezatuchli, ale už som ich tam dávno nevidel.http://mestskadoprava.sk/diskusia/files/_110_516.jpg
Vladimír
V Bystrici prebehlo v uplynulom desaťročí niekoľko racionalizačných zmien v trolejbusovom linkovom vedení a jeho výsledkom je súčasný minimalistický variant.
Čo sa týka intervalov - uvedomuješ si vôbec, že rozsah dopravy z veľkej časti závisí od počtu obyvateľov mesta (agloerácie) + od štruktúry mesta? Ak v Bystrici je trolejbusová sieť s viacerými, hoci kilometricky krátkymi odbočnými traťami, potom nie je ničím zvláštnym, že tam zákonite vznikli viaceré linky s trasou od seba sa len málo líšiace a globálny interval si medzi sebou deliace.
Keď sa pozrieš na mapu Žiliny, musí Ti byť jasné, že bolo len otázkou času, kedy začnú vznikať okruhy. Mesto je na to priamo stvorené a trolejbusová sieť zákonite kopíruje uličnú sieť. Ja mám síce veľa výhrad voči niektorým žilinským novolinkám (dodatoné zásahy do AVTD), napr. súčasnú L16 asi nepreglgnem nikdy, ale okruhy ako také, ak majú zmysel, mi nevadia.
Re #5688 SZKV: Tiež nerozumiem, čo máš proti žilinským L3 a 4. To sú jedny z tých liniek, ktoré overil čas a sú zrejme nepohnuteľné. Obe ponúkajú silné spojenie Soliniek s centrom.
"3 a 4 jezdí každá jinudy a ani jedna dobře"
A ako by mali jazdiť? Ak mám jeden hlavný prúd cestujúcich Centrum - Solinky a v rámci neho dva menšie prúdy Centrum - Hliny a Centrum - Bôrik, je úplne prirodzené, že postavím dve linky, ktoré budú jedna jazdiť cez Hliny a druhá cez Bôrik. Nič iné a nič lepšie nikoho ani napadnúť nemohlo.
"a ani jedna dobře"
A ako by mali jazdiť?
Re #5693 SZKV: Na L41A sa mňa nepýtaj, ja by som tiež niekoľko prešovských liniek "odfaklil".
Re #5700 Jozef: Čo sa týka konečnej L8, mňa osobne dodnes mrzí, že nesie názov Carrefour. Oveľa decentnejšie a férovejšie by bolo, keby sa názovodvolával na celé obchodné centrum, a teda OC Dubeň.